Danske Nicolai Coster Waldau spiller side om side med Morgan Freeman en del af den modstandsbevægelse, der i al hemmelighed er ved at bygge sig op, og det slipper han faktisk overraskende godt fra. Når man tager i betragtning, hvor lille en rolle han egentlig har (ligesom Morgan Freeman, hvilket ærlig talt både er overraskende og ærgerligt!), så brænder han godt igennem som kompromisløs idealist.
“Oblivion” er stor, flot og lækker at se på, men den mangler i dén grad noget at pakke ind, når nu den har anskaffet sig så flot indpakningspapir. Der er simpelthen ikke overensstemmelse mellem den storhed, filmen forsøger at etablere gennem billeder og lyd, og så de ting, der egentlig foregår i filmen. Replikker, plotelementer og karakterer falder til jorden, fordi det hele akkompagneres af en episk dramatik, som filmen slet ikke kan bære. Hvis bare indholdet havde været lige så gennemtænkt som den blændende æstetik, havde “Oblivion” været et vaskeægte mesterværk.
Se også: Filmz TV: Nikolaj Coster-Waldau taler om “Oblivion” og “Mama”
#31 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#32 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Hva' mener du?
http://img823.imageshack.us/img823/4788/unavngivet...
bemærk den brasilianske variant :-)
#33 steadi07 11 år siden
Elskede dog soundtracket en smule mere. Var helt vild med de "stille" scener, hvor hele orkestret pludselig gik helt amok. Helt fantastisk underholdende.
#34 LQmmel 11 år siden
#35 BN 11 år siden
Jeg puttede lige et "men" mere ind i dit indlæg - bare for at gøre billedet fuldstændigt.
;-)
#36 bjarke 11 år siden
Hehe - ja, der er virkelig mange eksempler på den slags gentagelser :)
#37 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Jeg tror min kone har de første 20-30 dvd'er med romantiske film, hvor coveret viser en mand og en dame på en hvid baggrund med rød titel.
#38 filmkorn.dk 11 år siden
#39 fc-andeby 11 år siden
Rent visuelt er det nok en af de flotteste film jeg nogensinde har set, det var virkelig en fed oplevelse at side i bio og se den.
Samt var soundtracket fantastisk.
Så 5/6 her.
GODT gået Tom:-)
#40 Danilochan 11 år siden
3 stjerner udelukkende for billedsiden - Og en stjerne for Olga ;)
Og er jeg den eneste, der synes handlingen er voldsomt inspireret af "Moon" med Sam Rockwell?