Danske Nicolai Coster Waldau spiller side om side med Morgan Freeman en del af den modstandsbevægelse, der i al hemmelighed er ved at bygge sig op, og det slipper han faktisk overraskende godt fra. Når man tager i betragtning, hvor lille en rolle han egentlig har (ligesom Morgan Freeman, hvilket ærlig talt både er overraskende og ærgerligt!), så brænder han godt igennem som kompromisløs idealist.

“Oblivion” er stor, flot og lækker at se på, men den mangler i dén grad noget at pakke ind, når nu den har anskaffet sig så flot indpakningspapir. Der er simpelthen ikke overensstemmelse mellem den storhed, filmen forsøger at etablere gennem billeder og lyd, og så de ting, der egentlig foregår i filmen. Replikker, plotelementer og karakterer falder til jorden, fordi det hele akkompagneres af en episk dramatik, som filmen slet ikke kan bære. Hvis bare indholdet havde været lige så gennemtænkt som den blændende æstetik, havde “Oblivion” været et vaskeægte mesterværk.

Se også: Filmz TV: Nikolaj Coster-Waldau taler om “Oblivion” og “Mama”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 danish99 11 år siden

Jeg deler metro ekspress anmeldelse. Super fed film bedre end jeg havde regnet med.
King
Gravatar

#2 HelmerJ 11 år siden

Jeg var også veldig tilfreds, den kan man godt se et par gange.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#3 elwood 11 år siden

Jeg ærgre mig lidt over der ikke er mere sammenhæng mellem de her ting på filmz, når Johan laver et filmz tv indslag, hvor han snakker med NCW, hvor der også kommes ind på hans medvirken i den her film, så synes jeg det ku være fedt, hvis han da bare lige blev nævnt lidt (der er sågar et link til udsendelsen her i anmeldelsen) kan self. ha noget og gøre med hans rolle eftersom der er andre skuespiller der heller ikke nævnes, som man har set i trailerne.

Og Filmz, navnet er jo blot et overordnet navn til en side, hvor diverse skribenter laver hver deres ting, og ikke nødvendigvis som noget stort fælles fortagen, med sammenhæng mellem interviews og de kommende film de er med i.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 fc-andeby 11 år siden

elwood (3) skrev:
Jeg ærgre mig lidt over der ikke er mere sammenhæng mellem de her ting på filmz, når Johan laver et filmz tv indslag, hvor han snakker med NCW, hvor der også kommes ind på hans medvirken i den her film, så synes jeg det ku være fedt, hvis han da bare lige blev nævnt lidt (der er sågar et link til udsendelsen her i anmeldelsen) kan self. ha noget og gøre med hans rolle eftersom der er andre skuespiller der heller ikke nævnes, som man har set i trailerne.

Og Filmz, navnet er jo blot et overordnet navn til en side, hvor diverse skribenter laver hver deres ting, og ikke nødvendigvis som noget stort fælles fortagen, med sammenhæng mellem interviews og de kommende film de er med i.


Er Fuldstændig enige med dig i den holdning. Havde da helt klart regnet med at anmelderen vil nævne ham med et par linjer.
Gravatar

#5 McPeter 11 år siden

Jeg var mere positivt stemt overfor Oblivion.

Især de mange referencer til mindst 10 store sci-fi film fungerede for mig. Særligt de mere diskrete af dem.

Grunden til at NCW ikke er nævnt er nok primært fordi det er en ret lille rolle han har. Synes dog han fungerer godt i den, der er en lidt 'Aragorn som ranger'-stemning over ham. Men han har meget lidt dialog i filmen.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 Tarantrier 11 år siden

Vi har snakket om (ja, vi snakker faktisk sammen! ;) hehe) at skrive nogle linier ind om NCW, nu da der netop linkes til ham i bunden af anmeldelsen. Men som McPeter også skriver, så er hans rolle så lille, at jeg valgte ikke at bruge tid og plads på at nævne ham blot fordi, han er dansker. Men jeg kan da sige, at han gør det helt igennem godt som pendant til Morgan Freemans karakter. Han er den gode men kompromisløse, hvilket typisk er en karakter, der enten virker eller ikke virker - og først og fremmest takket være NCW virker det i "Oblivion" :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#7 elwood 11 år siden

Ahh ok, så gir det en del bedre mening, tænkte nok det var noget i den stil... men jeg skulle lige spørge!

:)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 McPeter 11 år siden

#6 - ja, meget enig. Det er en type rolle der enten fungerer eller ej. Men det gør den her.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 KasperBS 11 år siden

Er efterhånden rimelig kold over for Andreas anmeldelser. Han gav i sidste uge GI Joe 2, 5 stjerner i karakter.
Gravatar

#10 Tarantrier 11 år siden

#9 - den var også for vild! :D
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: