“Observe and Report” er en mærkværdig, ujævn og til tider decideret usmagelig komedie. Det er også en af årets sjoveste takket være det storartede ensembles upåklagelige indsats og et væld af grinagtige sekvenser imellem fortællingens chokerende start og det storslåede, geniale klimaks. Filmens billed- og lydside imponerer ikke ligefrem voldsomt i HD, og ekstramaterialet er hæderligt, men langtfra fantastisk. Fans bør afgjort overveje at investere i filmen på Blu-ray, især eftersom dvd’en er mere eller mindre blottet for ekstramateriale. Nysgerrige sjæle bør nok lægge ud med at leje udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Tylerdurden 14 år siden

#20 vi bliver nok ikke enige.

Netop den scene du beskriver mener jeg er en forkert form for satire og en usmagelig form for humor.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#22 filmz-FANBOY 14 år siden

#11/20 - Fight Club er en film om en generation af mænd der er blevet demaskulineret af at være opfostret af enlige mødre, som er ofre og fanger af materialisme. Om mænd der er blevet til ynkelige bløddyr af deres egne omstændigheder, men som higer efter at føle at de lever, at blive til rigtige MÆND. I deres desperation finder de i Fight Club en konkret fysisk bekræftelse af deres eksistens og den giver dem et formål med deres tilværelse og et fællesskab/broderskab med andre ligesindede mænd. Men hvad de i virkeligheden har brug for, for at føle sig som en rigtig mand, er ikke at blive forenet med deres long lost daddy og rollemodel for maskulinitet, men en kvinde de kan elske og som elsker dem og for dem til at føle som en mand. Det er ikke bare en simpel voldsfilm, det er dens budskab for buddhistisk til at være. Volden er en disillution, et falsk nirvana for forvirrede mænd der søger deres maskulinitet. Tyrler Durden repræsentere den mørke, den dyriske, den nihilistiske og voldelige side af Edward Nortons karakter. En side af sig selv som han "henretter" til sidst i filmen.
Gravatar

#23 wimmie 14 år siden

#21

Jeg siger skam heller ikke at den er for alle - jeg siger bare at det handler om at forstå eller ikke forstå humoren/satiren i den - samt naturligvis om man kan forholde sig til den meget grove form for humor/satire.

Og jeg er ikke enig med Fanboy i at hvis en film kan misforstås så skal den ikke laves... det giver ingen mening overhovedet.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#24 wimmie 14 år siden

Fanboy>Synes du skal skynde sig at sætte hele det indlæg i et spoilertag inden nogen giver dig Fight Club-tæv ;)

Jeg fik selv spoilet filmen før jeg så den og det ødelagde min oplevelse...

Fight Club 2½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#25 Highland Park 14 år siden

FANBOY (22) skrev:
Men hvad de i virkeligheden har brug for, for at føle sig som en rigtig mand, er ikke at blive forenet med deres long lost daddy og rollemodel for maskulinitet, men en kvinde de kan elske og som elsker dem og for dem til at føle som en mand.


Derfor
er Robert "Bob" Paulson det eneste lykkelige menneske i den film. :P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#26 filmz-FANBOY 14 år siden

#23/24 - hvis man som udgangspunkt og med VILJE laver en film som evt. kan misforstås, så er man en idiot af en arrogant instruktør og filmskaber. Men fuck it, du er fri til syntes hvad du vil ;)

Mon ikke de fleste nerds in here har set Fight Club, ellers kan de jo bare komme an, hehe ;D
Gravatar

#27 filmz-FANBOY 14 år siden

# 25 - nemlig! ;)
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 14 år siden

Tylerdurden, læs hvad The Insider skrev. Observe And Report forherliger ikke vold på nogen måde, og hvis man tolker det således, har man i den grad misforstået filmens budskab. Lige præcis som mange mennesker misforstod Fight Clubs budskab, da de begyndte at danne en bunke fight clubs rundt omkring i USA umiddelbart efter filmens succes. Og den går sgu også til FANBOY, for der er sateme mange geniale film der er misforstået af pøblen igennem tiderne, men det gør dem ikke mindre geniale af den grund. Filmkunst er jo ikke bare en skabelon, hvor alt skal klargøres for det gængse publikum, det kan jo være så meget mere end det...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 wimmie 14 år siden

#26

Det forstår jeg altså ikke må jeg indrømme...det er jo masser af film der kan misforstås; der er film med tvetydige slutninger og film man selv skal fortolke og eftersom vi alle åbenlyst fortolker forskelligt, så er det jo ret svært at lave film i dag...

Sikke mange film der ikke burde laves så.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#30 filmz-FANBOY 14 år siden

#28/29 - Jeg kunne ikke være mere enig med jer begge to, men det jeg tror der sker lige nu, er at I misforstår mig! Haha :D Jeg har ingenting imod film med tvetydighed eller som er meget subtile. Som er skæve og tør satse! I'm all for that! Især hvis der står en spændende og habil instruktør i ryggen på et sådant projekt. ...Jody Hill er desværre ingen af delene.

Jeg har et kæmpe problem når en hack og newbie som Jody Hill sætter sig ned i en stol i et kontor sammen med Seth Rogen og siger "Hey, lad os lave den mest fucked up komedie film ever. Med sjoflehed og chokerende nøgenhed, seksuelle overgreb, HEY, You name it, man! Og den skal bare være lige så skæv som en hasher fra Christiania! YEAH DUDE!!!...og ved du hvad man, jeg har altid haft lyst til at lave Taxi Driver. Jeg elsker bare den film, mand! Fuck it! Vi laver sgu da Taxi Driver on Crack! Det er sgu da the tag-line dude! HAHA!!!"... fuck mand, 2 timer optaget af sådan en konceptuerings samtale om denne film ville have været 1000 gange sjovere end filmen selv!

Den film lugter langt væk af inhabilitet fra instruktørens side. Og så tror jeg sgu at den har været offer for writers strike, for holy shit hvor et shitty manus den film havde!

Hvis denne film var et sats på et hit eller miss af en eller anden ny sub-genre, så var det et helt klart miss for mig! Og så skal jeg da slet ikke klandres for at sige min mening om filmen hvis det i så fald var tilfældet at den var et kunstnerisk sats! Så har de jo været selv ude om at få skidebalder.

Jeg er næsten sikker på at hvis Jody Hill havde en vis genialitet over sig og et skide godt script, så havde filmen måske været et hit. Denne film bliver ALDRIG et hit! Den er og vil aldrig være en "sleeper" film. Det er ikke sådan at om 10 år eller mere, så er filmen lige pludselig genial. "Kæft hvor var den bare forud for sin tid den film, hva?!". Nope, it will never happen. This film sucked maximum ball sack!!

Skriv ny kommentar: