Det er ikke let at yde en så intelligent film retfærdighed, ved at forsøge at beskrive dens mange facetter. Man kommer let til at føle, at man enten afslører for meget og derved ødelægger oplevelsen for publikum, eller ikke formår at udtrykke, hvad det præcis er, der gør “Oldboy – Hævnen” så unik. Men lad mig prøve sådan her: Den er alt, man kan ønske sig af en film… og lidt til. Chan-wook Park har begået en virtuos genistreg, på én gang skrækindjagende og frydefuld. Den har både hjerte og hjerne med i foretagendet – en uafrystelig, tankevækkende totaloplevelse, med noget nær den bedste dissekering af hævn-temaet til dato. Se den, for guds skyld, se den!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 dolphinfriendly 17 år siden

#18 Ja - farvel! ;) "Oldboy" er helt igennem fremragende og absolut en film du bør se igen, nu du ikke kan se det fantastiske i den. Ikke at du skal tvinges, men giv den en chance og lad dig opsluge. Uden sammenligning et af de mest dragende og æstetiske filmoplevelser jeg havde, da jeg så den for første gang sidste år - umiddelbart kun overgået af "Night of The Hunter". Personligt blev jeg ikke tilnærmelsesvis skuffet, trods det enorme forudindtaget forventningsniveau.

Gravatar

#22 filmz-michaell 17 år siden

Komplet enig i anmeldelsen!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#23 JannikAnd 17 år siden

#18 - Jeg støtter dig, Lagoni. Da jeg så den ved Natfilmsfesrtivalen for to år siden, synes jeg den var fin. Men efter gensyn på DVD er der for mange pinlige momenter og aspekter i filmen. Vil nok rate den 3½/6.

Men OK, jeg er heller ikke begejstret for "Deadwood". Det kan være, der er en forbindelse :)
Gravatar

#24 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg vil sige gudskelov da, at der er Lagoni'er og Jannikænd'er og andre syn ;) For meget koncensus kan húrtigt blive...for meget! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 filmz-michaell 17 år siden

Too Much Ha-Ha, Pretty Soon Boo-Hoo
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#26 lagoni 17 år siden

Det var på tide, det er nu for sjældent Gud bliver takket for min eksistens. Tak for støtten, jannikand, følte mig ellers meget alene :) Jeg har vist også givet den 3-4 stykker.

"For meget koncensus kan húrtigt blive...for meget! :)" - så ved du hvordan vi andre har det når vi ser en Deadwood-tråd :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#27 filmz-Bruce 17 år siden

#26 ...så ved du hvordan vi andre har det når vi ser en Deadwood-tråd :)

I know! Ligesom når jeg ser Seinfeld og Friends tråde :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 nakalay 17 år siden

#27 Seinfeld og Friends i samme sætning?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#29 pulse83 17 år siden

Unægteligt en fremragende film. Jeg har dog kun set den én gang, og føler helt klart at det er en film der vinder meget ved gensyn. Så 5/6 herfra. Muligvis 6/6 når jeg har genset den nogle gange. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#30 Malte006 17 år siden

En af mine personlige favoritter.. Så den for et par år tilbage, da den udkom på R3.. Et virkeligt mesterværk.. Siden da har jeg set flere af Chan-wook Parks film, og de skuffer ikke.. Joint Security Area, Sympathy for Mr. Venageance & Sympaathy for Lady Vengeance er alle et kig værd!!

Skriv ny kommentar: