Det er ikke let at yde en så intelligent film retfærdighed, ved at forsøge at beskrive dens mange facetter. Man kommer let til at føle, at man enten afslører for meget og derved ødelægger oplevelsen for publikum, eller ikke formår at udtrykke, hvad det præcis er, der gør “Oldboy – Hævnen” så unik. Men lad mig prøve sådan her: Den er alt, man kan ønske sig af en film… og lidt til. Chan-wook Park har begået en virtuos genistreg, på én gang skrækindjagende og frydefuld. Den har både hjerte og hjerne med i foretagendet – en uafrystelig, tankevækkende totaloplevelse, med noget nær den bedste dissekering af hævn-temaet til dato. Se den, for guds skyld, se den!
#31 jessup 18 år siden
Oldboy er sjældent svulstig guf.
#32 18 år siden
#33 filmz-Faustinon 18 år siden
Der op til flere hentydninger af dette i hans film, man skal bare kigge de rigtige steder, plus man kan også tydligt mærke inspirationen(selvom jeg er sikker på at han har set mange film og er fan af mange mange instruktører, ligessom os andre;)
#34 Outbound Sith 18 år siden
Fox Mulder
#35 filmz-Bruce 18 år siden
;)
#36 filmz-Faustinon 18 år siden
ellers er det ligessom at jeg skal fortælle dig hele baggrunden for en intern joke også falder pointen lidt til jorden.....
#37 Outbound Sith 18 år siden
PPOR (Post Proof Or Retract)
:)
Fox Mulder
#38 Corgan 18 år siden
Er det mon derfor han vælger at vise skiltet til "Royal Danish Embassy, Seoul"?
#39 nakalay 18 år siden
#40 filmz-Faustinon 18 år siden
Blandt andet som trivia er der gemt en masse hentydninger til danmark i hele hans hævntrilogi, så er det bare om at komme igang;)
Jeg lyder vred men jeg er ganske flink.....;))))