De fleste af Pixars nye film følges med en strøm af tekniske bedrifter, men trods sine overdådige visuelle syn og rige farvepalet opnår “Op” sin sande styrke gennem sine hovedpersoners troværdighed og dens hjertelige fortælling. Det er en fuldstændig vidunderlig film og et fantastisk eventyr, der på trods af sin fantasifulde historie ikke opnår sin virkning ved at fornægte virkeligheden, men ved at ændre ens syn på den. Det er en af den slags film, der måske kan gøre en afgørende forskel for den rigtige person på det rigtige tidspunkt. Som alle de bedste eventyr har den måske nok sine balloner svævende højt oppe ved himlen, men dens grundlæggende fundament er solidt plantet på denne jord.
#1 BN 15 år siden
#2 Andreas Ebbesen Jensen 15 år siden
#3 Ericmase 15 år siden
#4 Morbid 15 år siden
Er dybt fascineret over den æstetisk og kompleksitet Pixar arbejder med. Det fylder en pessimistisk anti-hollywood mand som mig selv, med underlige følelser af håb og optimisme rettet mod filmindustrien.
Har indviteret min fætter på 6 og farmor på 75 med i biffen på Søndag. Ville da være fantastisk hvis "Op" kunne underholde tre så forskellige mennesker, og mon ikke den kan? Wall-E var i hvertfald et stort hit.
#5 Yoda 15 år siden
Super anmeldelse!
#6 Herrguth 15 år siden
Og den lille kortfilm "Partly Cloudly" er også rigtig sød og flot.
#7 duuk74 15 år siden
#8 Morpheus 15 år siden
#9 filmz-Narniabæver 15 år siden
#10 filmzkim 15 år siden
Traileren har slet ikke fanget mig, bortset fra den sjove tykke lille knægt og hunden, men konceptet virker bare så latterligt :)
Og eftersom jeg ikke brød mig om Wall-e, tror jeg ikke, jeg vil synes om denne her.