De fleste af Pixars nye film følges med en strøm af tekniske bedrifter, men trods sine overdådige visuelle syn og rige farvepalet opnår “Op” sin sande styrke gennem sine hovedpersoners troværdighed og dens hjertelige fortælling. Det er en fuldstændig vidunderlig film og et fantastisk eventyr, der på trods af sin fantasifulde historie ikke opnår sin virkning ved at fornægte virkeligheden, men ved at ændre ens syn på den. Det er en af den slags film, der måske kan gøre en afgørende forskel for den rigtige person på det rigtige tidspunkt. Som alle de bedste eventyr har den måske nok sine balloner svævende højt oppe ved himlen, men dens grundlæggende fundament er solidt plantet på denne jord.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 PredatorX 14 år siden

Hvor luder agtigt er det lige at Palads ikke viser forfilmen "Partly Clouded"`!?!?!?

DØ i gas Palads!

Jeg burde fandeme kræve mine penge igen... Pixars forfilm er en del af fremvisningen! Utroligt som den biograf gang på gang kan imponere mig med deres gennemsyrede uduelighed. Hvem betjener den? En flok abekatte?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#42 BN 14 år siden

Up - 5/6

Begrundelse følger senere.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#43 tranberg 14 år siden

PredatorX (41) skrev:
Hvor luder agtigt er det lige at Palads ikke viser forfilmen "Partly Clouded"`!?!?!?

DØ i gas Palads!


Palads did show Partly Clouded da jeg så Up i org. version derinde.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#44 PredatorX 14 år siden

tranberg (43) skrev:
PredatorX (41) skrev:
Hvor luder agtigt er det lige at Palads ikke viser forfilmen "Partly Clouded"`!?!?!?

DØ i gas Palads!


Palads did show Partly Clouded da jeg så Up i org. version derinde.


Og du så den i 3D?? Mystisk... måske de så min konstruktive kritik her på siden og ændrede det straks hehehe
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#45 Nicki52 14 år siden

Personligt, syntes jeg filmen er kedelig, men det var god musik. Men jeg kunne forudsige hele filmen, så er den lidt kedelig.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#46 bullettooth 14 år siden

skal ind og se den i eftermiddag med ungerne. Det undrede mig dog at 3D udgaven kun vises i 2 udgaver i cinemaxx. På original sprog UDEN undertekster, og på dansk ! Da mine unger sagtens kan læse undertekster, ville jeg jo helst have set den på org. med undertekster, så hele famillien havde den største glæde af det... men ak jeg må endnu engang se ani-film på dansk....... grrrr!!!
Gravatar

#47 weird_al 14 år siden

god film lidt kedelig/langtrukket, men 3d effekten er rigtig god skal da klart se christmas carol, alice in wonderland og toy story i 3d
46 grunden til at der ikke er undertekster er at det er samme film bare 2 forskellige lydspor
så u må se den 2 gange original sprog uden undertekster sådan skal film ses
DJ_T
Gravatar

#48 lagoni 14 år siden

Sikke en rørende film. Den skifter stil hen af vejen, men var ved at stortude et par gange i løbet af nok det første kvarter (og lidt senere også...).
Charles Muntz
var en lidt irriterende karakter, der ikke fungerede særlig godt, men derudover var figurene medrivende og dejlige. Flotte billeder og sød historie.

Dette er klart en af de børnefilm, der ikke er for børn. Jo da, børn kan sagtens se den, men tror man får meget mere ud af den som voksen, både med hensyn til at leve sig ind i historien og det at forstå den, fx lod det til flere børn i biografen havde svært ved at følge med i hvad der skete da
Carls kone dør
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#49 bullettooth 14 år siden

hmmmmm!!! var nok min reaktion da jeg begav mig ud biografmørket med min 2 unger (på 9 og 12 ), min kone og mine 3D briller. De fleste anmeldelser jeg har læst har lovprist denne film, og jeg kunne ikke se det store i den. Ungerne syntes den var sjov, men det syntes jo også disneysjov, og talent 2009 er!!! så det kunne jeg ikke rigtigt bruge til noget.

3D effetkten var fremragende, og efter forfilm og den lille søde film med skyerne (som jeg var knust af grin over) var forventningerne skruet en anelse mere i vejret. Popcornene og colaen var somsædvanligt konsumeret under disse, så nu kunne jeg nyde selve filmen med en salt smag i munden, og en tørst efter mere cola.......

Som helhed er filmen vel egentligt bare en sød og lidt alvorlig historie, men da man kan mærke disney har prøvet at gøre sig umage med at løfte filmen til noget der er så meget mere end det, ja så skuffer den fælt.

Jeg har aldrig været inde at se en disnye ani film hvor der har været grinet så lidt, og stemningen efter den sjove forfilm døede langsomt under filmen, ja jeg vil gå så langt som til at sige den nok døede sammen med
carls kone



Der var ellers mange forsøg på at få filmen til at fungere efterfølgende men det lykkedes aldrig rigtigt at få mig til at grine mere end lidt anstrengt og ellers trække på smilebåndet indimellem.

Der jeg tror det går galt for UP er at man er blevet for gode til at ramme realismen. De fantaskiske views og selve kulisserne var nogen gange så realistiske at man følte det var en rigtig film. Figurene var over karikeret for at trække i den anden retning, men det virkede malplaceret på mig. Desuden understregede UP sin realisme da de viser en der bløder af at blive slået i hovedet....... det gør man ikke i tegnefilmsuniverset!! og her blev vi atter revet ind realismen igen, selvom scenen skulle være sjov.

De talende hunde........ advr!! Fik følesen af at de var skrevet ind i historien undervejs for at skulle være sjove, men da man havde valgt et realistiskt anslag, kunne man ikke indskrive en talende hund(e). Det løser man så man med en himstregims, og vupti talende hunde...taafuckingDaaaa, kom igen Disney!! Det eneste sjove dyr der virkede og fungerede komisk er fuglen, men den kan heller ikke tale, og fremdriver sin komik med simple virkemidler.

Så mit råd til Disney er... tag et standpunkt, og gør filmen sjov eller realistiskt med et budskab, og gør det så helhjertet. Jeg tror sagtens UP kunne have fungeret som en børnefilm, til trods for de dybsindige tanker bag, den skulle bare have været lavet anderledes fra start. Så lad være med at prøve at få små børn til at komme og se jeres dybsindighedder med at forføre dem med balloner og talende hunde..... børnelokkere! Men stå ved det når i har noget på hjertet, og lav filmen til det, og frem for alt..... markedsfør den sådan!!
Gravatar

#50 elwood 14 år siden

Desuden understregede UP sin realisme da de viser en der bløder af at blive slået i hovedet....... det gør man ikke i tegnefilmsuniverset!! og her blev vi atter revet ind realismen igen, selvom scenen skulle være sjov.

Hentyder du til scenen med postkassen, fordi hvis det er den, så tror jeg det absolut er meningen at det skal være alvorlig, indtil det punkt har man jo opfattet ham Carl, som en stille sur type, nu her blir han voldig, set fra andres synspunkt, og derfor vil de ha ham på plejehjem, fordi han er til fare for sine omgivelser.


Det hvertfald sådan jeg tolkede den scene.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: