De fleste af Pixars nye film følges med en strøm af tekniske bedrifter, men trods sine overdådige visuelle syn og rige farvepalet opnår “Op” sin sande styrke gennem sine hovedpersoners troværdighed og dens hjertelige fortælling. Det er en fuldstændig vidunderlig film og et fantastisk eventyr, der på trods af sin fantasifulde historie ikke opnår sin virkning ved at fornægte virkeligheden, men ved at ændre ens syn på den. Det er en af den slags film, der måske kan gøre en afgørende forskel for den rigtige person på det rigtige tidspunkt. Som alle de bedste eventyr har den måske nok sine balloner svævende højt oppe ved himlen, men dens grundlæggende fundament er solidt plantet på denne jord.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 tranberg 14 år siden

Skuffet.
Mest fordi denne anmeldelse lagde op til den bedste Pixar-film nogensinde, hvilket den langt fra var. Langt mere barnlig og rodet end Wall-E og ikke nær så rørende og "life altering", som Benway ligger op til i anmeldelsen.
Starten var meget lovende, men den blev for ligegyldig og bombastisk med flyvende/talende hunde og underlige spring i historien.

4/6
Der findes bedre Pixar-film end denne.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#22 Winniepooh 14 år siden

Ikke min favorit Pixar film, men ikke stadigvæk et mesterværk.

Montagen af Carl og Ellies liv er blandt de mest rørende scener i animationsgenren (vi taler på højde med Bambis mor her)

Og så er jeg helt skudt i Doug.

Partly cloudy er også helt suveræn, muligvis bedre end Lifted og for the birds.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#23 RasmusFL 14 år siden

Fabelagtig film. Pixars bedste ifølge mig, i tæt opløb med 'Ratatouille'.

Den vidt omtalte montage med livet passerende forbi er uden tvivl et øjeblik af de helt uforglemmelige. Fantastisk.

Øglefuglen Kevin var desuden én af de mest elskværdige og unikke skabninger, jeg nogensinde mindes at have set i en animationsfilm.

5/6. Spraglet og ofte rodet plotstruktur, men en film med meget kraftfuld og meget smittende hjertevarme.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#24 ks 14 år siden

Jeg må indrømme, at jeg også var en smule skuffet. Ikke fordi filmen er dårlig, for den er egentlig ganske udmærket - den når bare ikke tidligere Pixar film til sokkeholderne.

Efter en nogenlunde begyndelse, synes jeg - som Insider - også, at filmen begynder at falde en smule fra hinanden, når først opdagelsesrejsen i sig selv er overstået. Humoren herefter havde slet intet af den charme, som WALL*E og Ratatouille osede i massevis af. I stedet var den utrolig barnlig og føltes meget forceret alt for mange gange, og der stod jeg desværre simpelthen hen efter 20-30 minutter.

Derudover synes jeg egentlig også, at historien virkede meget ufokuseret og klodset skiftede mellem forskellige handlingstråde undervejs, hvoraf Carls egen person, formål og historie så absolut var højdepunktet.

Jovist, den havde stadig nogle fantastiske scener - og derfor vover jeg også at kalde filmen udmærket - men det er på ingen måde det mesterværk, som jeg følte anmeldere og andet godtfolk havde givet mig indtryk af, at det skulle være.
Gravatar

#25 Skobbolop 14 år siden

Filmnørden (15) skrev:


Og en sidste ting: SE DEN PÅ ENGESLK!!! Normalt klarer Pixar-filmene det ret godt i oversættelsen til dansk, men det er ikke tilfældet med Up. Den fortjener helt klart at blive set på sit originalsprog. Og så god fornøjelse ;-)

http://www.filmnoerden.com/


Hmm.. er der andre der er enige med filmnørden? Plejer altid at se Pixar film på originalsproget, men skal evt. ind og se den med en 5 årig dreng, så det bliver på dansk. Mister den meget når det hele er på dansk?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#26 Michael Andersen 14 år siden

#25 Jeg har set begge versioner, og selvom jeg er fortaler for originalsprog, må jeg sige at den danske version sgu er meget god. Især ham, der ligger stemme til den gamle gnavpot, gør det godt. Kvaliteten er i hvert fald bedre end meget af det bras man hører af danske stemmer til tegnefilm på tv.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#27 Ericmase 14 år siden

#26 Jeg er enig i at Dansk tale lyder godt på gnavpotten. Jeg synes at han minder lidt som Clint Eastwood i "Gran Torino". Kun lidt. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 14 år siden

ks (24) skrev:
Jeg må indrømme, at jeg også var en smule skuffet. Ikke fordi filmen er dårlig, for den er egentlig ganske udmærket - den når bare ikke tidligere Pixar film til sokkeholderne.


Arh, den slår vel "Cars"?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 ks 14 år siden

Bortset fra 'Cars' :) Den slår bestemt Cars, der var en decideret dårlig og uvedkommende film.
Gravatar

#30 The Insider 14 år siden

Hørt!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: