“The Phantom of the Opera” er et godt eksempel på hvor veludført, en musical filmatisering kan være. Den er en ekstravagant opvisning i fremragende udførsel. De visuelle og musikalske udtryk smelter sammen i skøn forening.
“The Phantom of the Opera” er et godt eksempel på hvor veludført, en musical filmatisering kan være. Den er en ekstravagant opvisning i fremragende udførsel. De visuelle og musikalske udtryk smelter sammen i skøn forening.
Skriv ny kommentar:
#31 filmz-Bruce 19 år siden
Man skal selvfølgelig ikke sætte en anmelder, som har et anstrengt forhold til en genre, til at anmelde film eller musik for den sags skyld i den pågældende genre.
At sætte Steffen Jungersen på BT til at anmelde Poul Krebs, ville nok også kun kunne ha' eet udfald.
#32 Corgan 19 år siden
#31:
Couldn't agree more.
#33 Benway 19 år siden
Jeg tror at det bedste du kan gøre for at få billetter er at købe bladet "London This Week", som man kan få i alle kioskerne derovre. Der er nævnt hvilke musicals der går lige nu. Derefter så tag til Piccadelly hvor de fleste teatre ligger, og henvend dig en efter en. Jeg vil tro at der er en god chance for at finde et par pladser der er tilovers.
Eksempler på nogle gode musicals kunne f.eks. være: Les Miserables, Phantom of the Opera (selvfølgelig), Starlight Express, Aspects of Love, Cats og Whistle Down the Wind. Det kan godt være der er et par af dem der ikke bliver spillet mere.
#34 Kalle Ferm 19 år siden
#35 Kalle Ferm 19 år siden
#36 elwood 19 år siden
Men tak for jeres gode tips.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#37 filmz-thygesen 19 år siden
Jeg er enig med anmelderen i, at Gerard Butler ikke har samme kraft og stemme i sin sang som i den oprindelige opsætning som musical. Men jeg syntes, at denne mindre mangel bliver opvejet af så mange andre gode elementer, både ved Gerard og filmen som helhed.
For også at kommentere på de mange (dårlige) meninger skuespillet/dialogen kan man jo sige, at skuespillet i en musical skal og må blive anderledes end i en almindelig spillefilm. Jeg syntes det ligger i naturen af en musical, og måden budskabet bliver fremsat på. Musicalen bruger primært sangen og musikken som indikation på humør/mening/budskab, mens den almindelige film i højere grad er afhængig af, hvad den pågældende faktisk siger til den anden. Med andre ord betyder skuespillet og dialogen mindre i en film som Phantom of the Opera, mens musikken, koreografien og sangteksterne betyder mere.
"The ability to speak does not make you intelligent. Now get out of here!" - Qui-Gon Jinn
#38 19 år siden
Der får du en komplet oversigt over alle de musicals der spiller i London pt. Du har så mulighed for at bestille billetterne på nettet og hente dem i teatret samme dag som du skal se forestillingen. Jeg har ikke så meget fidus til alle de "løse" billetsælgere min erfaring er at de er hundedyre og deres priser er højere end hos ticketmaster. Jeg kan anbefale dig følgende musicals: Phantom of the opera (min favorit), The woman in white, Mamma Mia (hvis du kan lide Abba), Lion King og Les Miserables (den er lidt tungere end de andre) Jeg har desværre ikke set Mary Poppins, men den skulle også være helt fantastisk.
#39 gi-jones 19 år siden
#40 filmz-simpson 19 år siden
Phantom-musicalen er fantastisk i opsætningen på West End i London!
Phantom: 6/6 - genialt og overvældende!
Fame: 3/6 - underholdende og catchy (men ikke så meget mere).
Stomp: 4/6 - super imponerende, hvis man er rytme-nørd som mig!
Men hvis du køber en avis i undergrunden fredag, så hører der program med til, hvor man kan læse om alt, hvad der sker i London i den pågældende weekend - lige fra musicals, koncerter til book-signings,etc! Kan ikke lige huske hvad avisen hedder, men den er ikke til at overse...