“The Phantom of the Opera” er et godt eksempel på hvor veludført, en musical filmatisering kan være. Den er en ekstravagant opvisning i fremragende udførsel. De visuelle og musikalske udtryk smelter sammen i skøn forening.
Skriv ny kommentar:
“The Phantom of the Opera” er et godt eksempel på hvor veludført, en musical filmatisering kan være. Den er en ekstravagant opvisning i fremragende udførsel. De visuelle og musikalske udtryk smelter sammen i skøn forening.
Skriv ny kommentar:
#61 qel-droma 19 år siden
#62 filmz-tagmusen 19 år siden
#63 filmz-irréversible 19 år siden
Emmy Rossum er en åbenbaring, ja, men der er så mange ting i den (især i Schumachers måde at instruere den på), hvor jeg synes den går helt galt i byen. For lidt fokus på at få billeder og musik til at gå op i en højere enhed. Kameraet flyver rundt et par gange, men når sangene når deres højdepunkt, står kameraet besynderligt stille og har oftest ikke sat sangeren, der står og brøler melodien ud, i fokus. Dette er især et faktum i hele "ned-i-grotten"-scenen i begyndelsen.
Hvordan kan der også være noget vansiret galt med Phantoms øje, når hans øje ser helt normalt ud med maske på? Og eftersom alle spiller franskmænd i filmen, men taler med britisk og amerikansk accent, hvorfor snakker Miranda Richardson så med overdrevet fransk accent! Hun er ovenikøbet ikke engang fransk selv!!!
Der er for mange ting at komme ind på her, og jeg har også skrevet det tidligere. Den er bare (efter MIN mening) ikke god nok. Den er bare ikke gribende - eller romantisk. Og meget mere utroværdig, end den behøver at være. Fantomet er et spøgelse i operahuset! Han kan sgu da ikke rende rundt i sin kappe og sin maske i Paris' gader og stræder, sådan som Schumacher har valgt at gøre ved at få ham til at ta' hen til kirkegården og opsøge Christine... Og desuden, ud fra hvor "u-ond" filmen har valgt at gøre Phantom, virker det dybt latterligt, at Christine vælger at gøre, som hun gør til sidst. Hendes kærlighed til Raoul er alt for uoverbevisende - det virker nærmere som om, at hun vælger at give sig selv en fængelsdom til sidst i stedet for at vælge kærligheden. Og det er vist ikke helt meningen i for hold til historien - eller teaterstykket...
#64 lasse78 19 år siden
At skulle vælge mellem sin passion(fængselsdom, isolation) eller kærlighed til en person er for nogen det sværeste i livet. Passionen har man haft hele sit liv og er en kemi der hænger ved ens "sjæl". Kærligheden dukker op hist og her, fortager, forblænder og skuffer, men for de fleste forbliver. Passionen er for nogen den stærkeste drivkraft her i livet og den som MANGE lader sig vælge i stedet for kærliheden.
Hvis jeg fik valget mellem at vælge mellem min passion (Musik) og kærligheden (Min kæreste) så ville jeg hårdt og brutalt vælge "passionen", ellers ville min personlihed og mine livskvaliteter "dø", hvem skal man vælge sig selv eller en anden? Nu er jeg så heldig at jeg slet ikke behøbver at vælge, da min kæreste har en lige så stor passion som mig, så vi passer sku nok meget godt sammen hehe.
Men jeg kan godt forstå hvis Christine skulle komme i tvivl. Jeg syntes bare ikke det er lagt godt nok op i historien.
#65 filmz-irréversible 19 år siden
#66 lasse78 19 år siden
Hvis "Phantomet" spillede guiter ville hun bolle med ham nu...
#67 Yossarian 19 år siden
efter jeg har været over i london og se stykket.. den er helt klart på min ønskeliste over film jeg skal købe..
#68 lasse78 19 år siden
Prøv eventuelt også at tjekke musical versionen af Jekyll and Hyde ud, har lyttet lidt til den her på det sidste og den er faktisk ret gennemført. Men har så også hørt at DVD versionen med David (lol) Hasselhof skulle være ret grinagtig. Dog skulle han være fed til at spille "EVIL".
Hvis du er til mere "goth" musical, så prøv også Tanz Der Vampir. Nummeret "Evigheit" eller hvorn det staves er det VILDESTE jeg har hørt af musical goth musak. Resten af musical musikken er ...... musical på den lidt mere "popede" og til tider kedelig måde.
#69 filmz-nicolai20 18 år siden
#70 dyg 18 år siden