Desværre har de fleste karakterer omtrent lige så megen personlighed som piratfiskene. Elisabeth Shue er frisk og veloplagt i rollen som den sejlivede sherif, og Ving Rhames er som sædvanligt allerhelvedes cool som en hårdhudet politibetjent. Men persongalleriets mange teenagere er alle vanvittigt karikerede. Ingen af dem udvikler sig en døjt, og de gennemgår alle sammen de samme pubertetsdilemmaer, som er blevet gransket i et hav af film. Derfor er det alligevel noget af en bedrift, at Aja og Co. faktisk formår at få os til at krydse fingre for, at de stereotype helte klarer ærterne.

Og hvordan fungerer filmen så i 3D? Cameron er måske nok utilfreds, men selvom filmen blev optaget i 2D, så er konverteringen til 3D forløbet gnidningsfrit. Der er især en god dybde i billedet i undervandsscenerne, hvor 3D-faktoren fik undertegnede til at frygte hver eneste dunkle sprække, og drilske drengerøve kan glæde sig til synet af rystende bryster, der kommer mod dem i biografsalen. Ja, hvis man fisker efter en god, kulsort splatterkomedie, så ville man næsten være en torsk, hvis man gik glip af “Piranha 3D”.

Se også: Filmz TV: “Piranha 3D” – Mascha Vang går til biddet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 13 år siden

#9 Præcis.. anmelderne har været ovenud positive overfor denne film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 NightHawk 13 år siden

Jeg kunne ikke være mere uenig med anmeldelsen.

Det er klart, at man kan få "Piranha 3-D" til at fremstå som en glimrende film hvis sammenligningsgrundlaget er Cameron's 2'er, men hvis man nu havde sat "Piranha 3-D" op imod Joe Dante og John Sayles originale "Piranha", så ser billedet godt nok meget anderledes ud. Her har man nemlig virkelig gjort noget for at skabe en solid historie og nogle karakterer som er interessant at følge, når dræberfiskene ikke er i fokus og det absurde får lov at tage over. Det er det, der i mine øjne adskiller den seværdige B-film fra den ligegyldige B-film

Det modsatte er så tilfældet hos Aja. Hans film består blot af et ikke eksisterende plot i skikkelse af pik, patter og masser af splatter MTV-style i sådan en grad, at man sagtens kunne blive i tvivl, om det var en genudsendelse af MTV's danseprogram "The Grind" der blev vist.

Så bliver Eli Roth sørme også fremhævet som noget positivt. Hmm, jeg synes så ud over hans rolle er mikroskopisk, at han er ligeså intetsigende som han plejer at være.

Er enig omkring Elisabeth Shue og Ving Rhames skuespilsevner, men blot ikke når det gælder denne film, hvor man jo stort set aldrig får chancen for, at se dem vise hvad de kan. Ja, Aja's elendige manuskript tillader det ganske enkelt ikke og de, ligesom alle andre karakterer, formår dermed ikke at blive andet end ligegyldige og overfladiske.

Det eneste positive jeg kan få øje på i "Piranha 3-D" er Christopher Lloyds gæsteoptræden, der desværre er alt for kort, og så Jerry O'Connell som overspiller herligt hele vejen, samt to scener, (Bl.a.den som nævnes i anmeldelsen om penisen) . Taget med i betragtning af at dette er en b-film, så er det her sgu stadigvæk noget ligegyldigt bullshitt på samme lamme niveau som "Snakes On a Plane".

2/6.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13 Highland Park 13 år siden

Michael Andersen (1) skrev:
Selv dem der ikke har set filmen vil kunne regne ud at den bruger opskriften "bryster og andre fantastiske in-your-face-gimmicks som tilskueren kan lave motorbåden med".

Takket være det billede har jeg næsten mistet lysten til at se filmen i biografen i 3D. :/

Fed anmeldelse The Insider. :)
The Insider skrev:
Filmens plakat er nærmest en tro kopi af den til Steven Spielbergs "Dødens gab", og der er heller ingen tvivl om, at "Piranha 3D" er en cadeau til Spielbergs udødelige klassiker.
Apropos "Jaws" så har Spielberg for nylig givet George Lucas lov til at pifte effekterne op i den kommende 3D-udgave af filmen:
See what you missed the first time...after you closed your eyes.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 filmzkim 13 år siden

DEN havde jeg ikke set komme... Nååh, men så er man da nødt til at se den :D
Gravatar

#15 gi-jones 13 år siden

Det kan godt være at det er mig der er gammel, men hvad vil det sige at "lave motorbåden"?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 Thomsen 13 år siden

Det er vel en undervandsudgave af "helikopteren", kunne jeg forestille mig?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#17 Michael Andersen 13 år siden

#15
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#18 filmz-Utyske 13 år siden

#15 -

Som Michael Andersens klip illustrerer, det skal blot foregå mellem en kvindes bryster, jo større, jo bedre effekt.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#19 filmz-ab 13 år siden

Enig med Johan. Fuldstændig grotesk underholdning. Jeg morede mig og gad ikke tænke over plottet (hallo, det er en film om dræberfisk og nøgne kvinder). Den er ganske morsom, dog ikke vanvittig opfindsom, men skidtet virker squ. Sol, strand, nøgne duller, techno musik i baggrunden og fest og farver - jeg manglede sådan set blot en six pack og en pakke smøger.

4/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#20 elwood 13 år siden

hehe nogenlunde lidt det samme men sagde ang. The Expendables, men nope den sku lige ha håndslag for dens mangel på plot, og opfindsomhed 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: