Desværre har de fleste karakterer omtrent lige så megen personlighed som piratfiskene. Elisabeth Shue er frisk og veloplagt i rollen som den sejlivede sherif, og Ving Rhames er som sædvanligt allerhelvedes cool som en hårdhudet politibetjent. Men persongalleriets mange teenagere er alle vanvittigt karikerede. Ingen af dem udvikler sig en døjt, og de gennemgår alle sammen de samme pubertetsdilemmaer, som er blevet gransket i et hav af film. Derfor er det alligevel noget af en bedrift, at Aja og Co. faktisk formår at få os til at krydse fingre for, at de stereotype helte klarer ærterne.

Og hvordan fungerer filmen så i 3D? Cameron er måske nok utilfreds, men selvom filmen blev optaget i 2D, så er konverteringen til 3D forløbet gnidningsfrit. Der er især en god dybde i billedet i undervandsscenerne, hvor 3D-faktoren fik undertegnede til at frygte hver eneste dunkle sprække, og drilske drengerøve kan glæde sig til synet af rystende bryster, der kommer mod dem i biografsalen. Ja, hvis man fisker efter en god, kulsort splatterkomedie, så ville man næsten være en torsk, hvis man gik glip af “Piranha 3D”.

Se også: Filmz TV: “Piranha 3D” – Mascha Vang går til biddet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Michael Andersen 13 år siden

"For nylig udtalte selveste James Cameron sig om "Piranha 3D", og den Oscar-belønnede filmmager var langtfra begejstret: "Filmen får mediet til at se billigt ud og får dig til at tænke på de dårlige 3D-horror-film fra 70'erne og 80'erne." Måske var Cameron bare bitter over, at nogen havde lavet en langt bedre film om piratfisk end ham selv. Camerons debutfilm var som bekendt den rædselsfulde "Piranha II: The Spawning". Han burde i hvert fald slå koldt vand i blodet og levere en uforbeholden undskyldning, for "Piranha 3D" er en af årets festligste mainstreamfilm."

Måske misforstår jeg dig bare, Johan :) Men Cameron lød ikke til at være efter filmen (i den forstand om han kunne lide den eller ej, for læser man hele interviewet lyder det ikke til at han har set filmen), for citatet lød: "Because it just cheapens the medium and reminds you of the bad 3-D horror films from the 70s and 80s, like Friday the 13th 3-D."
http://www.vanityfair.com/online/oscars/2010/08/qa...

"it" er brugen af 3D, som "Piranha 3D" bruger. Selv dem der ikke har set filmen vil kunne regne ud at den bruger opskriften "bryster og andre fantastiske in-your-face-gimmicks som tilskueren kan lave motorbåden med". Filmen i sig selv kan være nok så charmerende, men den slags 3D-gimmicks vil han nok altid være imod, og derfor aldrig give en undskyldning for at mene :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#2 Gasivodo 13 år siden

'Insider' frygter: "dunkle sprækker og drilske drengerøve"???!

Ups sry;-D Der var et komma...
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#3 misuma 13 år siden

"Filmen får mediet til at se billigt ud og får dig til at tænke på de dårlige 3D-horror-film fra 70'erne og 80'erne."

Var det ikke det filmen stæbede efter...bare med et ret vellykket glimt i øjet? Sådan tolkede jeg ihvertfald Aja's film.

God film iøvrigt, enig i karakteren og Aja fik noget af min respekt tilbage, aom han mistede lidt med Mirrors.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg synes nu Mirrors var ganske underholdende.... især første halvdel. Men ja, Piranhas 3D er en glimrende og vellykket lille perle, og jeg er helt enig med karakteren.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 gi-jones 13 år siden

4 stjerner alligevel. Den havde jeg ikke set komme...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 Michael2t 13 år siden

Tænk at der skulle gå så mange år, før vi fik lov til at se bryster i 3D! Vi snakkede ikke om andet i 9. klasse, og nu sker det! JAAAAAAAAAAAAAAAAAA! FED GYSER!
Gravatar

#7 elwood 13 år siden

Billede 1
Lalandias koncept med Ribena i bassinet, blev aldrig den store succes de havde håbet på.

Billede 2
Lars Løkkes Pr. Chef

Billede 3
I find the lack of hoverboards in this movie disturbing
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 loki 13 år siden

Har kun set de først 10 minutter, men det ligger vist meget langt fra min smag / temperament.
www.peakoil.dk
Gravatar

#9 filmz-Utyske 13 år siden

#5 -

Det stemmer meget godt overens med gennemsnittet af anmeldelserne på Rotten Tomatoes.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#10 HonoDelLoce 13 år siden

Høhø ..

Kæresten spurgte mig, om vi ikke skulle ind og se den her, og jeg må nok indrømme, at det godt kan være jeg skal trække min hånlige latter tilbage og prøve alligevel.. Det er dælme småt med film i biffen for tiden, som vi begge kunne finde på at se..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: