Desværre har de fleste karakterer omtrent lige så megen personlighed som piratfiskene. Elisabeth Shue er frisk og veloplagt i rollen som den sejlivede sherif, og Ving Rhames er som sædvanligt allerhelvedes cool som en hårdhudet politibetjent. Men persongalleriets mange teenagere er alle vanvittigt karikerede. Ingen af dem udvikler sig en døjt, og de gennemgår alle sammen de samme pubertetsdilemmaer, som er blevet gransket i et hav af film. Derfor er det alligevel noget af en bedrift, at Aja og Co. faktisk formår at få os til at krydse fingre for, at de stereotype helte klarer ærterne.

Og hvordan fungerer filmen så i 3D? Cameron er måske nok utilfreds, men selvom filmen blev optaget i 2D, så er konverteringen til 3D forløbet gnidningsfrit. Der er især en god dybde i billedet i undervandsscenerne, hvor 3D-faktoren fik undertegnede til at frygte hver eneste dunkle sprække, og drilske drengerøve kan glæde sig til synet af rystende bryster, der kommer mod dem i biografsalen. Ja, hvis man fisker efter en god, kulsort splatterkomedie, så ville man næsten være en torsk, hvis man gik glip af “Piranha 3D”.

Se også: Filmz TV: “Piranha 3D” – Mascha Vang går til biddet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-ab 13 år siden

#20

Denne her hænger i det mindste sammen, synes jeg - selvom plottet er spinkelt. Og den er sjovere, og mere fræk at se på :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#22 El vez 13 år siden

Jeg er helt enig. Denne film er længder bedre end The Expendables.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#23 elwood 13 år siden

Bacon

Og med det sagt, det var mere udlægningen med hallo glem plottet, der fik mig til og tænke på at folk kom med den samme forklaring til Expendables, men der var det ikke godt nok, begge film har tyndt plot indrømmet.

Men med The Expendables er det ikke nok undskyldning at det er en film der drejer sig om det mest simple plot, speciel force guys der skal udrydde den grumme diktator. Jeg forstår ikke hvad folk ville ha anderledes ved den film.

men så igen jeg har ikke set piranha endnu, jeg bed

blot lige mærke i det 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 filmz-ab 13 år siden

#23

Nu er der i min bog forskelle på tyndt plot (som dog hænger sammen) og tyndt plot, der ikke engang hænger sammen. Og så er Piranha sjovere, end The Expendebles, og det skyldes nok, at historien trods alt virker bedre, og man er derfor bedre underholdt.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#25 elwood 13 år siden

hehe nok bare mig som ikke ser en forskel på spinkelt plot og tyndt plot 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 filmz-ab 13 år siden

elwood (25) skrev:
hehe nok bare mig som ikke ser en forskel på spinkelt plot og tyndt plot 8-)


tja.. Mange film har et spinkelt plot. Ta' f.eks Spielbergs The Duel eller Jaws. De er ikke ligefrem hjernevridere, men de fungerer, fordi præmissen er godt fortalt og der er en sammenhæng. Samme gælder Phone Booth. Ret enkelt setup, men hamrende godt udført. Eller The Hitcher (originalen). Og så er der film, som har et spinkelt plot, hvor instruktøren ikke engang kan fortælle dét godt nok. Et spinkelt plot er ikke nødvendigvis skidt i min bog, så længe eksekveringen er god, og det tror jeg også du er enig i..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#27 elwood 13 år siden

Yep.

Tror bare det fordi jeg har brugt ordet enkelt plot, når jeg omtaler de film 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 Michael Andersen 13 år siden

a@babo (19) skrev:
Enig med Johan. Fuldstændig grotesk underholdning. Jeg morede mig og gad ikke tænke over plottet (hallo, det er en film om dræberfisk og nøgne kvinder). Den er ganske morsom, dog ikke vanvittig opfindsom, men skidtet virker squ. Sol, strand, nøgne duller, techno musik i baggrunden og fest og farver - jeg manglede sådan set blot en six pack og en pakke smøger.

4/6


Hvor er MOVIE1000, når der er brug for ham?

Nå, men her kommer det... Det er bare dårlig smag :P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#29 filmz-ab 13 år siden

Michael Andersen (28) skrev:
Hvor er MOVIE1000, når der er brug for ham?


Han sover, men det er godt, at du er vågen for ham :-) Jeg havde nu ventet en lign kommentar fra utyske, men han sov vist også - gør lærerne det nu om stunder? :-)


Michael Andersen (28) skrev:
Nå, men her kommer det... Det er bare dårlig smag :P


Den brændte du for at komme ud med, hva :-)

Men ja. Gu er det dårlig smag, men jeg ved nu også, at du også har den ;-) Jeg står blot ved mit, og er stolt over det :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#30 filmz-Utyske 13 år siden

#29 -

Hvis du har noget at sige til mig, så hav i det mindste klodserne til at skrive direkte til mig, tak. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: