På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-div 17 år siden

Nogen der blev til efter rulle teksterne, som gider spoile lidt? :)
"Cinderella Man"
Gravatar

#42 elwood 17 år siden

#40 hvis man går ud fra det er Jack SPrrow skæbnen om igen så jo, men jeg tror mest det var en fun scene ikke en man skal lægge så meget i.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#43 filmz-Soren 17 år siden

Er heller ikke skuffet over filmen. Og glæder mig vildt til 3'eren. Men håber sgu ikke de laver en "the matrix" - hvor den fortsættende 3'er ødelægger hele molevitten, ved at være så ussel, at man ikke engang gider at eje DVD'en.

Kan måske godt skrive under på at den er en lille smule for lang. Dette hang dog også sammen med at jeg så den på en forpremiere klokken 24 om natten, og var ret træt ved omkring 2 tiden, samt at min blære var ved at sprænges. -og når man er så godt underholdt som ved denne film, nænner man ikke at at løbe ud af biografen, i frygt for at misse noget af filmen.

Men det er Johnny Depp der løfter denne film op på det niveau den er på. Det er ikke mange mænd, der kan få folk til at grine, bare ved at løbe på en utrolig komisk måde.
blandt andet fandt jeg scenen hvor han flygter fra kanibalerne utrolig sjov. Især på det shot hvor han løber over broen, godt tilbagelænet, og armene frem. Med en række kanibaler lige efter sig:-)


5/6 for at være en lille smule for lang, og fordi den er uafsluttet.
Hvis 3'eren holder standarden, og får samlet godt op på de løse ender, så vil min mening muligvis ændre sig til topkarakter.
og så glæder vi os vel alle sammen til at se om Jack overlevede sin kamp med Davy Jones monster. Og mere til vores ynglingspirat nummer 2, Cpt. Barbosa??? :-)
__________________
......
Gravatar

#44 blahblah 17 år siden

Forhåbentligt overlevede Sparrow ikke, det ville være lame. De skal jo ned og hente ham i dødsriget nu (og mon ikke det er DER vi render ind i Keith Richards som Jacks far?).

Ud over det så synes jeg Jack var for meget med i 2'eren. Grunden til han bar filmen var fordi han var med hele tiden, jeg synes de skulle have skruet lidt ned for ham og ladet Bloom og Kiera Knightley (Will og Elizabeth) stå lidt stærkere, for når man så får lov til at se Sparrow, står han så meget stærkere end når han er med konstant.

3'eren håber jeg bliver en 2 timer og 45 minutter oplevelse, måske endda tre timer, hvor de første 45min-1 time bliver en jagt på at få Sparrow tilbage, en jagt hvor han ikke selv er med.
De skal trække den!
Men jeg er bange for de ikke tør.
Gravatar

#45 filmz-bullettooth 17 år siden

5/6 hefra...var godt underholdt hele vejen igennem, men det trækker en ned at filmen aldrig ville kunne ses uden at se både 1 og 3 eren også.....! glæder mig til den næste.... aaarrrrggghh!!! aaarrgghhh!!!
--------- for rent ---------
Gravatar

#46 filmz-Wizard7 17 år siden

Jeg var inde og se den igår og jeg synes at den er skide god men det var ikke altid at jeg grinte over humoren men det er nu ikke fordi at den mangler humor og skuespillet var også fremragende specielt kan jeg godt lide den scene hvor Jack kommer løbende ned på stranden efterfulgt af en hel flok af kannibaler. Den scene var god og musiken er simpelthen bare perfekt. Synes og klart at Depp og Knightley gør det godt men Bloom ikke er helt overbevisende men helt dårlig er det altså ikke. Effekterne er FREMRAGENDE og jeg synes også at historien var god blev bare rimelig skuffet da den sluttede på den måde som den gør men den lægger op til 3'eren. Men jeg er ikke helt enig med anmelderen for jeg kan ikke se hvor den snubler over sig selv mens jeg synes at starten ikke er den bedste men det roder filmen bod på efterhånden. Men en ting er sikkert SKAL se 3'eren. Men jeg kan MEGA godt lide den musik synes bare at det var ærgeligt at man ikke så "The Krakens" hoved men det er nok bare meget a'la Davey Jones bare meget større selvfølgelig. Den får 9 ud af 10 herfra.
Gravatar

#47 caks 17 år siden

ganske underholdende, bare en skam at den er bindeleddet til nummer tre (og derfor ikke rigtig kan stå alene med en afsluttet historie). jeg syntes desuden også at den var en smule for lang, det var svært at være fuldstændig koncentreret... det hjalp så heller ikke at imperials klimaanlæg strejkede, der var mindst 30 grader i salen (fy for satan).

4/6
Gravatar

#48 filmz-Aras 17 år siden

Jeg synes godt om film nr. 2. Den er underholdende og har en masse gode effekter. Den vil helt sikkert være et hit for alle eventyr-elskere. Desuden er Johnny Depp jo med, hvilket i sig selv er grund nok til at se den ;)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#49 Slettet Bruger [249362476] 17 år siden

Har lige set den.
Den var meget god, men ikke så god som etteren. Jeg synes, Jack Sparrows humor var bedre i etteren. Depp spillede perfekt igen, men karakteren Jack var lidt sjovere i etteren. Jeg synes, at i starten af filmen spillede Orlando Bloom ikke så godt, men efter ca. 20 minutter tænkte jeg slet ikke det længere. Det sjoveste var helt klart alle scenerne med kannibalerne. De var utrolig sjove, specielt Jack Sparrow i hans nye.. Position. :P

Men jeg gad godt vide, om Jack egentlig er død. Da Kraken er lige ved at skal "sluge" ham, skifter de pludselig til et panorama-shot.

Til forskel fra jer andre, var jeg ikke irriteret over slutningen. Netop fordi man ser Barbossa. Han var en af de utrolig gode ting ved etteren, og jeg savnede ham meget i toeren, så det var meget rart, at han kom tilbage, og endda sandsynligvis i en stor rolle i treeren.

Nogen der så scenen efter rulleteksterne? På trods af jeg ventede som den eneste i biografsalen, mens der gik en fra biografen og gjorde rent, så var det altså det værd. Den var meget sjov, selvom den var helt unødvendig for handlingen. :D


Norrington var da godt nok en stor forandring, han var helt anderledes fra etteren. :P

Hans Zimmers musik var meget godt, men der manglede måske nogen nye temaer. Misforstå mig ikke, temaerne fra etteren var utrolig gode, men da dette jo er en anden film, kunne den godt få et par nye temaer, men selvfølgelig stadig beholde de gamle.

Alt i alt, en rigtig god film, ikke helt så god som etteren, men stadig virkelig god. Nåh jo.. Det skal også lige nævnes, jeg fandt det utrolig morsomt at høre Depp/Sparrow sige "Oh bugger" hvert andet sekund. :P

Nu da jeg er i Pirates humør, så tror jeg også, jeg vil skifte min nuværende 2-disc version ud med "The Lost Disc"-udgaven. :-)
Gravatar

#50 Michael Andersen 17 år siden

#49 Zimmer har faktisk lavet tre nye temaer i 2'eren - til Jack Sparrow, Davy Jones og Kraken.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: