På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 blahblah 17 år siden

Jeg elskede action scenerne, synes det var noget af det bedste ved filmen.

Jeg kunne godt have tænkt mig at Davy Jones histore var blevet fortalt lidt bedre, det gjorde de bedre i den første film.
Gravatar

#32 Slettet Bruger [249362476] 17 år siden

#30: Næste gang må du godt lige lave en spoilermarkering, da jeg ikke vidste noget af det, du skrev til #12. :-)
Gravatar

#33 Lady Arwen 17 år siden

#12 og #30 har lige læst Empire hvor journalisten laver de samme sammenligninger og flere medlemmer af castet snakker om paraleller til Empire strikes back, keg mener at det bl.a. var Jack Davenport(Norrington) der nævnte dette.
Men jeg mener dog heller ikke at der er den store lighed imellem de to film :)

Glemte også lige at sige at jeg modsat mange anmeldere mener at det var rigtig fedt at POTC 2 havde nogle henvisninger til etteren bl.a. andet Guvernør Swann som river lysestagen ned af væggen p.g.a. Will og Elizabeth's samtale vildt godt! ;)
Doctor Who <3
Gravatar

#34 filmz-blueboy 17 år siden

Hvis man kunne lide etteren af denne film, må man helt sikkert også holde af toeren.
Alle karaktererne får flere træk, skuespillerne er blevet mere ét med deres roller og viser bedre karakter skuespil end i den første film.

Personligt var jeg underholdt gennem det meste af filmen, man skal følge mere med end i etteren, der er mange flere detaljer, men slutningen gør det godt og ligger godt op til den næste film.
Jeg glæder mig meget til den næste og se hvordan de kommer videre i historien.

Filmen kan ikke stå alene, men det er bestemt heller ikke meningen efter min mening, denne film skal være og er bindeledet mellem film nummer 1 og 3.
Gravatar

#35 filmz-Nala 17 år siden

Jeg synes at filmen er god.

Det eneste der sådan manglede var de sange de havde brugt i 1'eren.

Glæder mig til 3'eren.
Gravatar

#36 Slettet Bruger [4045620551] 17 år siden

#32: Damn - det er jeg ked af;o)
Gravatar

#37 Slettet Bruger [249362476] 17 år siden

#36: Jeg overlever nok. ;-)
Bare du husker det næste gang, så er det i orden. :D
Gravatar

#38 Bohemian 17 år siden

SHIT OMG!! Jeg syntes den var alt for fed. Den levede op til ALLE mine forventninger.

Jeg glæder mig sindsygt meget til 3'eren.

Var der nogen andre end mig som blev efter rulleteksterne ?? Der er jo en ekstra scene.
Free in serenity.
Gravatar

#39 elwood 17 år siden

#38 self. hehe

selv om den nu ikke var vigtig for historien var den da meget sjov.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 Bohemian 17 år siden

#39

Men med den ekstra scene har de så ikke tænkt sig at
æde hunden??
Free in serenity.

Skriv ny kommentar: