På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 blahblah 17 år siden

Jeg synes det er fedt nok at de binder de nr.2 og 3 sammen som de gør, for det betyder regelt set at vi får en fem timers pirates film.

Og umiddelbart ser det ud til at de klare det meget bedre end Matrix filmene (7-9-13).

Synes overhovedet ikke den var for indviklet.
Gravatar

#22 elwood 17 år siden

#21 nej historien var ikke indviklet, men den stiller da en del spørgsmål hen mod slutningen, som man kan gå at gruble over indtil 3'eren kommer 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 Lady Arwen 17 år siden

Fed fed film og bestemt ikke en skuffelse, men dog ikke så god som etteren men den er altså også virkelig svær at slå.
Davy Jones var rigtig godt lavet men ind imellem synes jeg dog at han var mere sød end skræmmende specielt i scenerne hvor han tænker på kærlighed.
Jeg må sige at jeg synes Orlando Bloom spillede lidt bedre i den her end i etteren (det er jo bare godt) men til gengæld synes jeg egentlig ikke at Keira Knightley blæste igennem lærredet som hun gjorde sidst.
Johnny Depp, tja hvad kan man sige, han er og bliver fantastisk jeg synes han gør det så godt og han er altså en af de bedste skuespillere nu til dags(hvis ikke DEN bedste).
OG hvad skete der lige med Norrington han er jo blevet helt cool i forhold til den sidste film.

Jeg må også lige tilføje at jeg fatter ikke hvorfor nogen ikke kan lide scenen hvor Turner, Sparrow og Norrington fægter det var nogen af mine yndlings scener i hele filmen og jeg synes det var SÅ SJOVT da hjulet kom rullende i baggrunden bag ved Elizabeth og de to pirater :)

MEN hvad for en fucked up slutning
Elizabeth forrådte Jack med et kys TOTAL Judas-Jesus forhold (ikke for at blive total bibelsk), og hvorfor er Jack død? Det må han jo være hvis Will, Elizabeth, Barbossa og de andre skal til Verdens Ende hvor Barbossa har været(døde i etteren)..


GLÆDER MIG SÅ MEGGET TIL 3eren :)
Doctor Who <3
Gravatar

#24 elwood 17 år siden

#23 hehe ja Norrington har fået en del til helvede med det hele attitude 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 hey now 17 år siden

Hmm, tjah det var da en ok omgang underholdning, men den er slet ikke på højde med 1'eren.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#26 elwood 17 år siden

agreed, og skal vi lige lave en mini sammmenligning, så synes jeg hel klart best om Jack Sparrow's introduction i 1'eren den var satme godt fundet på.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 blahblah 17 år siden

De burde have introduceret Sparrow når Will møder ham, der var ingen grund til at have den der ligemegede forhistorie med.
Gravatar

#28 ajust 17 år siden

#27 Snakker vi om 2'eren her?

For så var forhistorien da i den grad ikke ligegyldig :O?!

Hvis du snakker i 1'eren er jeg nok endnu mere uenig. Det ville jo heller ikke give meget mening
Gravatar

#29 blahblah 17 år siden

1'eren er røv fed, og helt klart en bedre film end 2'eren.

Forhistorien til Jack Sparrow, inden det på kanibal ø'en, synes jeg var ret ligegyldigt.
Gravatar

#30 Slettet Bruger [4045620551] 17 år siden

Jeg synes 2'eren er fuld ud ligeså fed som etteren, og den har da også præcis de samme styrker og svagheder.

Den største svaghed er uden tvivl længden, da alt for meget tid går med langtrukne actionsscener, comic relief figurer (blandt andet de to "klovne-pirater") der fylder for meget i filmen o.lign.

Humoren er filmens force. Selvom Jack Sparrow måske er lidt mere overdrevet i 2'eren, er Johnny Depp stadig genial i rollen, og da jeg var inde at se filmen, var alene måden Jack Sparrow kom løbende på nok til at få de fleste til at grine.

Kiera Knightley er også genial i rollen som Elisabeth Swann, og hendes præstation er præget af, at Elisabeth i denne omgang er en noget dybere karakter, hvis "skyggeside" er et vigtigt element i filmen.

Orlando Blooms præstation er (igen) jævn, men det skyldes formentligt, at han stadigvæk mere spiller en type end en egentligt figur; han er "The Hero" hele vejen i gennem.

#12: Udover at filmen lægger op til en 3'er og er mere dyster end nr. 1 i en serie, kan jeg ikke se sammenhængen med star wars, medmindre én der taler underligt (Vodoo-kvinden i Yodas sted)fortæller Will Turner, at Elisabeth Swann er hans søster, hvorefter hun springer på Jack Sparrow, mens Davy Jones afslører, at han rent faktisk er Wills far... Okay jeg kørte den for langt ud, men håber du forstår, hvad jeg mener...

Men 4-5 ud af 6 herfra...

Skriv ny kommentar: