På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Slettet Bruger [249362476] 17 år siden

Virkelig? Det lagde jeg ikke mærke til. Jeg synes, meget af etterens musik gik igen i toeren.
Gravatar

#52 filmz-Kadann 17 år siden

#50 -

Ja, jeg er ikke helt tilfreds med skiftet. Jeg synes at musikken er bedre til den første, selvom det ligger meget op af det fra den første.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#53 filmz-Wizard7 17 år siden

Til SimonS: Siden du var den eneste som var tilbage i biografen hvad var det så for en afslutende scene? Hvis du ikke vil skrive det herinde så vil jeg MEGET gerne i kontakt med dig hvis du har msn så er min [email protected]. Tror også snart at jeg vil have fat i den store udgave af 1'eren :).
Gravatar

#54 filmz-Wizard7 17 år siden

Forresten Simon så kan du være ganske rolig...
Jack Sparrow er ikke død for hvis du har fulgt med her i et par uger inden premieren så vil du have set et billed af Jack Sparrow fra Pirates of the Caribbean: At World's End. Flot kostume han har på.
Gravatar

#55 elwood 17 år siden

mit håb for 3'eren er lidt som andre har nævnt, at det skal handle en hel del i starten af filmen om
at få reddet jack sparrow, og han ikke bare puf, er med i løbet af 10 min igen, jeg håber på der går en del med Barbossa, self skal Jack med igen, men bare ikke hel fra start, men ja tiden vil vise om de tør at sætte ham lidt i baggrunden i starten, jeg håber lidt på det, så vi får tid til at vide mere om de andre personer, jeg kunne da godt forstille mig at Elisabeth og Will kommer lidt op og toppes måske
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#56 Slettet Bruger [249362476] 17 år siden

Wizard7, her er hvad der sker i scenen efter rulleteksterne:


Det sidste man i filmen ser til hunden med nøglerne, er på det tidspunkt, hvor den bliver jagtet af kannibalerne. Men i denne ekstrascene, der ser man hunden sidde på Jacks trone, og blive tilbedt som en Gud af kannibalerne. Meget sjovt! :-)

Og jeg har set det billede med Jack, som du snakker om. :-)
Det jeg mente, var nu, at jeg godt gad vide, om han undslap Kraken på en måde, eller om det fik ham spist, og hvis det fik ham spist, hvordan han så undslap. Men jeg kan godt se nu, at det jeg skrev, må virke mærkeligt. ;)
Gravatar

#57 Slettet Bruger [249362476] 17 år siden

#52: Er delvis enig. Jeg synes, de ligger så meget op ad hinanden, at jeg mener, de begge egner sig til filmen.
Men hvorfor så ikke bare bruge Klaus Badelt? Jeg er da næsten sikker på, at Zimmer kræver flere penge, eftersom han er en noget mere efterspurgt komponist..
Gravatar

#58 filmz-Wizard7 17 år siden

Mange tak for det Simon ja he he det så sikkert godt ud det der med hunden men altså har du msn? Og hvis du har så vil jeg meget gerne i kontakt med dig og min er som altid [email protected] og det der er imellem bjarke og 1989 er en _ .
Gravatar

#59 filmz-barnebarn 17 år siden

3/6

Jeg synes ikke den var nær så god som 1'eren. Overall var det en god underholdende film med masser af action og sjov - men der var bare for mange "Jar Jar Binks" scener, hvor det gik for vidt og ødelagde det for mig:


Den scene hvor ham skaldyrshovedet, som får sit hoved af med en kokosnød, løber rundt som en tosset og prøver at finde sit hoved etc... For langt ude i mine øjne.

Den scene med Johnny Depp, hvor han har spydet på ryggen og ligner et grilspyd - hvor han falder/hopper ud over kanten og laver et loop og lander på den anden side... Er det en tegnefilm, det her? Tænkte jeg bare


Man var dog godt underholdt, men så heller ikke mere. Faktisk måske lidt for meget underholdt, hvordan det så kan lade sig gøre ;)

For min skyld kunne de godt havde holdt den på 1 time og 45 minutter.

Den var for lang og derfor for mange "dumme" oversjove scener i.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#60 filmz-evilshit 17 år siden

Syntes det er herligt at se Captian Jack Sparrow i storform igen. Der er vildt underholdende, fede effekter og man keder sig ikke på noget tidspunkt igennem filmen. ELsker den:)

Skriv ny kommentar: