På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Michael Andersen 17 år siden

#57 Det er Klaus Badelt selv der har meldt fra til "Død mands kiste", fordi han ikke er interesseret i at arbejde på sequels, og da Zimmer alligevel var manden bag hovedtemaerne til den første "Pirates"-film (ligesom i tilfælde med "The Rock"), plus at han også var producer af scoret, gjorde at han overtog efter Badelt.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#62 Slettet Bruger [249362476] 17 år siden

Ok. Det vidste jeg så ikke. ;)
Gravatar

#63 anoch22 17 år siden

Super god film, glæder mig til 3'eren
Gravatar

#64 pulse83 17 år siden

Er netop kommer hjem fra Imperial. Udemærket underholdning, dog en smule for lang. Super flot CGI. 3/6.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#65 Kyllingebenet 17 år siden

kanon fed film, undrede mig dog over en ting:

der hvor Jack er ved at ro væk fra de andre for at redde sin egen røv, kommer han tilbage fordi kompasset peger på perlen eller på Elisabeth? bare noget jeg har tænkt over, for kompasset viser jo det man helst vil ha´

Gravatar

#66 morten300 17 år siden

#65 tjaa, det kan være man får det at vide, i den tredje film.

Elizabeth siger jo også "There will come a time when you have a chance to do the right thing", måske indså han at det var tidspunktet, og han (for første gang måske) valgte at gøre det rigtige, istedet for bare at være egoistisk og flygte.


Men nu må vi se om vi får svar på det i tredje del. Verbinski har jo kastet mange bolde op i luften, som endnu ikke er landet...hvis du forstår sådan en lille én ;-)
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#67 Kyllingebenet 17 år siden

Jeg forstår jeg forstår ;)
Gravatar

#68 filmz-grissom 17 år siden

Rigtige fede effekter, men selve filmen er ikke den helt store oplevelse - 3 ud af 6!
Gravatar

#69 McPeter 17 år siden

Var inde og se den digitalt i Imperial igår - super oplevelse! Fantastisk flot billedmateriale - KLART en film jeg er glad for at have set på det store lærred. Og lydeffekterne fulgte godt med må man sige... ;-)

Yderst enig i anmeldelsen. Glæder mig til 3'eren og til det uundgåelige pirat-arrrhggg-maraton... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#70 elwood 17 år siden

#69 håber bare de lægger det op til en weekend denne gang så, min ven sku overtales lidt til at se maranton på en hverdag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: