På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.
Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.
#71 filmz-Bruce 18 år siden
#72 pulse83 18 år siden
#71 Billedet bliver forhåbentligt i HD på Blu-Ray eller HD-DVD. :) Jeg venter ihvertfald med at købe nogen af filmene til et evt. HD-boks-set med alle 3 film bliver udgivet.
#73 Korben Dallas 18 år siden
#74 pulse83 18 år siden
#75 filmz-Soren 18 år siden
Desuden syns jeg de har lavet Kræjken helt perfekt. De har gjort det tilpads mystisk, ved ikke at vise den for meget. Samtidig med man bestemt ikke er i tvivl om hvad det er man har med at gøre.
Det eneste punkt der kan kritiseres på det punkt er at man ikke får forklaret hvorfor Davy Jones kan styrre monsteret. ..og faktisk baggrunds historier for Davy Jones i det hele taget. Men det kan jo være det kommer i 3'eren.?
......
#76 blahblah 18 år siden
#77 Lethal Injection 18 år siden
#78 mini_jette 18 år siden
Synes dog Sparrow's karakter var langt bedre i første film... Kraken, davy Jones og hans skib/besætning er åndsvagt imponerende lavet, jeg har ikke andet en ros til de folk der har stået for det...
Falder lidt i forhold til forrige film, men ikke meget...
5/6
#79 Winniepooh 18 år siden
Empire har en kæmpe artikel om filmen i deres nyeste nr. og de løfter også en flig af sløret for 3´eren.
#80 filmz-moonbird 18 år siden
men jeg må indrømme at Jack skuffede mig lidt, han levede slet ikke op til sig, især i starten da man tydelig ser at Jack i bange, jeg mener i film nr 1 ser han dødeni øjne mere end en gang, og så gav han bare en lallet kommentar på vejen.
meget af humoren vil man kun kunne forstå hvis man har set film nr 1, og det er heller ikke nogen intruktion på figurende, så der ville det igen være et komplet lost hvis man ikke har set 1,eren!
men det er dog utrolig som det lykkedes at få flettet filmene sammen, så om et par år, ville det være fuldstændig umuligt at forestille sig at det ikke var planlagt med film nr 2 og 3 fra starten, Two thumbs op for manuskrift forfatterne.
personligt kan jeg ikke vente til at DVD udkommer, så jeg kan et par gange i træk, og få det hele med, ned til mindste detalje, nemlig
en sidste kommentar, da filmen sluttede udstødte jeg et højt Backer, og fortsatte i et kvarters tid 8 (backer backer backer ect.) for jeg kan bare ikke vente til film nr 3, det er eddermande spændene hvad der sker nu !!!