På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-Bruce 18 år siden

#69 Håber så de laver billedet ok dennegang på dvd udgivelsen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#72 pulse83 18 år siden

#69 Jeg så den også digitalt (iøvrigt den første film jeg har set digitalt i Imperial), og ja, virkelig flot billede. Klart bedre end standard-billed-kvaliteten. Lyden var dog langt fra tilfredsstillende syntes jeg. Jeg sad i sweet-spot, og der var da udemærket surround af og til, men der manglede virkelig noget bund. Bassen var nærmest fraværende taget potentialet i betragtning.

#71 Billedet bliver forhåbentligt i HD på Blu-Ray eller HD-DVD. :) Jeg venter ihvertfald med at købe nogen af filmene til et evt. HD-boks-set med alle 3 film bliver udgivet.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#73 Korben Dallas 18 år siden

Keira spiller s'gu dårligt. Selv Depp kikser af og til. Endelig kunne jeg godt undvære den kæmpe-sprutte (Kraken) - det er bare for meget og iøvrigt unødvendigt. Enkelte scener er filmen værd, fx. fægtekampen i vandhjulet samt Depp i ubalance med sydfrugter.
Gravatar

#74 pulse83 18 år siden

#73 Jeg syntes at både Keira og Depp gør det ganske udemærket. Det er jo ikke oscar-materiale. Det er mere komisk end i etteren, og ikke så dramatisk. Kæmpesprutten syntes jeg ikke er for meget...om den er unødvendig må vi jo vente at se i 3'eren.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#75 filmz-Soren 18 år siden

Kraken kan ikke undværes..
.., da den er omdrejningspunkt for filmen. Det er jo blandt andet pga frygt for Kraken at de kommer i mange af de situationer de gør. ..og også derfor at de ikke dræber Davy Jones da de har chancen.
Desuden syns jeg de har lavet Kræjken helt perfekt. De har gjort det tilpads mystisk, ved ikke at vise den for meget. Samtidig med man bestemt ikke er i tvivl om hvad det er man har med at gøre.

Det eneste punkt der kan kritiseres på det punkt er at man ikke får forklaret hvorfor Davy Jones kan styrre monsteret. ..og faktisk baggrunds historier for Davy Jones i det hele taget. Men det kan jo være det kommer i 3'eren.?

#76 blahblah 18 år siden

Vi fik da baggrundshistorien for Davy Jones, den var bare ikke så skide velfortalt.
Gravatar

#77 Lethal Injection 18 år siden

Den bedste film jeg har set længe. lidt for lang i overkanten, men Depp, Davey jones og CGI'en gør den spændene hvert sekund 5/6 men hader stadig orlando bloom, that jerkish loser of a actor! han er filmens svage led...
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#78 mini_jette 18 år siden

udemærket film... lidt lang nogle gange, men når den så endelig satte tempo, skal jeg lige love for man var underholdt... Glæder mig absolut til den 3. i serien...
Synes dog Sparrow's karakter var langt bedre i første film... Kraken, davy Jones og hans skib/besætning er åndsvagt imponerende lavet, jeg har ikke andet en ros til de folk der har stået for det...
Falder lidt i forhold til forrige film, men ikke meget...
5/6
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#79 Winniepooh 18 år siden

God underholdning, men den står nu ikke mål med nr. 1

Empire har en kæmpe artikel om filmen i deres nyeste nr. og de løfter også en flig af sløret for 3´eren.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#80 filmz-moonbird 18 år siden

jeg må sige at jeg elsker norringtons nye twist, nu må Jack davenport da blive glad, han ligner bestemt ikke en Is længere, og er bare blevet ret så sej.
hvem skulle egenlig have troet at han egenlig nok er den mest egoistiske person i filmen, endda mere end Jack Waaauuw

men jeg må indrømme at Jack skuffede mig lidt, han levede slet ikke op til sig, især i starten da man tydelig ser at Jack i bange, jeg mener i film nr 1 ser han dødeni øjne mere end en gang, og så gav han bare en lallet kommentar på vejen.
meget af humoren vil man kun kunne forstå hvis man har set film nr 1, og det er heller ikke nogen intruktion på figurende, så der ville det igen være et komplet lost hvis man ikke har set 1,eren!
men det er dog utrolig som det lykkedes at få flettet filmene sammen, så om et par år, ville det være fuldstændig umuligt at forestille sig at det ikke var planlagt med film nr 2 og 3 fra starten, Two thumbs op for manuskrift forfatterne.
personligt kan jeg ikke vente til at DVD udkommer, så jeg kan et par gange i træk, og få det hele med, ned til mindste detalje, nemlig

en sidste kommentar, da filmen sluttede udstødte jeg et højt Backer, og fortsatte i et kvarters tid 8 (backer backer backer ect.) for jeg kan bare ikke vente til film nr 3, det er eddermande spændene hvad der sker nu !!!
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?

Skriv ny kommentar: