På trods af ikke at være nogen fan af den yderst populære første del af “Pirates of the Caribbean”-serien, gik denne anmelder alligevel til toeren med et åbent sind. Men udover en veloplagt Bill Nighy, få morsomme øjeblikke og sporadisk imponerende special-effects, er her intet at råbe hurra for. Filmens mange tilhængere kan dog med god samvittighed købe denne udgivelse, som byder på en næsten fejlfri præsentation af filmen og en god portion ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-barnebarn 17 år siden

Jeg synes også at 2'eren er alt for lang.

Derudover er der flere totalt "dumme" scener med, som kapper helt over:

F.eks. da Johnny Depp løber rundt med bambusstaven bundet til ryggen og ligner et grillspyd, da de kaster alt muligt efter ham - og hans latterlige hop over på den anden siden.

Eller ham skalddyrs-piraten, som mister hovedet under jagten på kisten og lyder dum som Jar-Jar


Det er eksempler på scener, som prøver for hårdt at være sjove og totalt misser i et ellers glimrende koncept.

Jeg har givet 4/6 - for det er god underholdning alligevel, hvis man kan se bort fra længden og de overgearet indfald.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#12 blahblah 17 år siden

Synes den var fantastisk underholdende, og selvom den lider under at den helt klart er et second act, så er jeg begyndt at synes at det er i orden.
Det er sjovt at serier begynder at blive mere filmiske, mens film er begyndt at blive mere serieagtige.

2/6 er jeg helt uenig i.

Den første er et perfekt eventyr, og virkelig en god film når vi snakker ren underholdning.
Gravatar

#13 filmz-bullettooth 17 år siden

syntes de skøre indfald helt i tråd med 1éren... skal vi ikke alle lige være enige om at det er disneyfilm..? og ikke en Ridley Scott film. Det er underholdning for hele familien (næsten.... helt små børn skal jo også kunne sove om natten...) Men den virker for mig... 4/6 herfra
--------- for rent ---------
Gravatar

#14 filmz-Kaffekongen 17 år siden

Helt enig med Insider, så idiotisk film skal man lede længe efter... eneste små lyspunkter er Bill og Johnny, men det er bare ikke nok.
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#15 filmz-TC 17 år siden

#6 - Jeg er en af dem, der synes godt om begge film, og glæder mig til at se afslutningen på trilogien. Det jeg godt kan lide ved filmene, er primært Johnny Depp - som efter min mening har den bedste rolle nogensinde i hans kariere - men også at der endelig bliver lavet nogen seværdige sørøver film.

Der har ikke tidligere været lavet så god historie, effekter, og skuespiller præstationer i en sørøverfilm, og alt i alt synes jeg at det er kanon underholdning. Selvfølgelig er der tidspunkter, hvor jeg også synes at det løber af med dem (læs kommentarer fra #11) men det ødelægger ikke helhedsoplevelsen. Desuden er der ikke ret mange action film, fra Hollywood hvor der ikke er en ting eller to, der virker overskruet!!!

Jeg giver filmen 5/6 for jeg var godt underholdt og synes at der er kræset for detaljer (billede, lyd, effekter osv.)
Gravatar

#16 McPeter 17 år siden

Synes 2/6 er en lidt hård dom, men noget mesterværk er det ikke. Da den er forholdsvis langtrukken synes jeg i hvert fald ikke den kan ryge helt til tops - selv for en actionfilm.

Var dog alligevel underholdt i store dele af filmen og glæder mig da til at se 3'eren, da jeg tror det bliver lidt en "Matrix-trilogi" forstået på den måde at 1'eren er én film, mens 2+3 tilsammen er én film (om end lidt lang)...

Billed og lydsiden er helt i top. Nærbillederne af Kraken fra da jeg så den i Imperial står stadig tydeligt i min hukommelse. :-)

3½ / 6 herfra
(vil dog muligvis ændres i sammenhæng med bedømmelsen af 3'eren)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#17 McPeter 17 år siden

#15
Der har ikke tidligere været lavet så god historie, effekter, og skuespiller præstationer i en sørøverfilm.


- der er jeg så dybt uenig. Mener stadig Den Knaldrøde Pirat / The Crimson Pirate med Burt Lancaster nok er den bedste piratfilm der findes. Scenen fra Pirates 1 hvor de går under vandet med båden på hovedet er jo taget direkte fra The Crimson Pirate. Bevares, Pirates filmene er jo flottere i forhold til dagens standarder, men Crimson er jo altså også fra 1952 så den har lidt år på bagen... :-)

Men Pirates er nu stadig god underholding - det vil jeg give dig... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#18 filmz-mikkel74 17 år siden

Jeg følte mig nu ganske godt underholdt. En udpræget fireforestilling. Eneste anke har jeg på den noget åbne slutning. Selvom 'Pirates' er slået op som trilogi, burde man have afsluttet 2'eren bedre.
Gravatar

#19 filmz-Is 17 år siden

Give 2 til en film der har solgt en masse.. nej det passer ikk.. mennn smag og behag...
Har ikke købt den endnu, men ska helt sikkert..
En fremragende film med fantastiske præstationer..
5/6..
Gravatar

#20 blahblah 17 år siden

Jeg synes det største problem med 2'eren er at de ødelagde Jack Sparrow karakteren lidt.

Han er sjov i den første film, men man ved at han stadig er seriøs, har oplevet lidt af hvert, og ikke mindst at han er farlig.

Han er humoristisk på grund af karakteren.

I 2'eren er han blevet mere pauseklovn agtig, og han har mistet det farlige og den seriøstet der fik mig til at elske karakteren i den første.

De har givet ham for meget spas, og for meget screentime. Det går ud over Will og Elizabeth, hvilket er synd.

Skriv ny kommentar: