På trods af ikke at være nogen fan af den yderst populære første del af “Pirates of the Caribbean”-serien, gik denne anmelder alligevel til toeren med et åbent sind. Men udover en veloplagt Bill Nighy, få morsomme øjeblikke og sporadisk imponerende special-effects, er her intet at råbe hurra for. Filmens mange tilhængere kan dog med god samvittighed købe denne udgivelse, som byder på en næsten fejlfri præsentation af filmen og en god portion ekstramateriale.
#11 filmz-barnebarn 17 år siden
Derudover er der flere totalt "dumme" scener med, som kapper helt over:
Eller ham skalddyrs-piraten, som mister hovedet under jagten på kisten og lyder dum som Jar-Jar
Det er eksempler på scener, som prøver for hårdt at være sjove og totalt misser i et ellers glimrende koncept.
Jeg har givet 4/6 - for det er god underholdning alligevel, hvis man kan se bort fra længden og de overgearet indfald.
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
#12 blahblah 17 år siden
Det er sjovt at serier begynder at blive mere filmiske, mens film er begyndt at blive mere serieagtige.
2/6 er jeg helt uenig i.
Den første er et perfekt eventyr, og virkelig en god film når vi snakker ren underholdning.
#13 filmz-bullettooth 17 år siden
#14 filmz-Kaffekongen 17 år siden
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
#15 filmz-TC 17 år siden
Der har ikke tidligere været lavet så god historie, effekter, og skuespiller præstationer i en sørøverfilm, og alt i alt synes jeg at det er kanon underholdning. Selvfølgelig er der tidspunkter, hvor jeg også synes at det løber af med dem (læs kommentarer fra #11) men det ødelægger ikke helhedsoplevelsen. Desuden er der ikke ret mange action film, fra Hollywood hvor der ikke er en ting eller to, der virker overskruet!!!
Jeg giver filmen 5/6 for jeg var godt underholdt og synes at der er kræset for detaljer (billede, lyd, effekter osv.)
#16 McPeter 17 år siden
Var dog alligevel underholdt i store dele af filmen og glæder mig da til at se 3'eren, da jeg tror det bliver lidt en "Matrix-trilogi" forstået på den måde at 1'eren er én film, mens 2+3 tilsammen er én film (om end lidt lang)...
Billed og lydsiden er helt i top. Nærbillederne af Kraken fra da jeg så den i Imperial står stadig tydeligt i min hukommelse. :-)
3½ / 6 herfra
(vil dog muligvis ændres i sammenhæng med bedømmelsen af 3'eren)
#17 McPeter 17 år siden
- der er jeg så dybt uenig. Mener stadig Den Knaldrøde Pirat / The Crimson Pirate med Burt Lancaster nok er den bedste piratfilm der findes. Scenen fra Pirates 1 hvor de går under vandet med båden på hovedet er jo taget direkte fra The Crimson Pirate. Bevares, Pirates filmene er jo flottere i forhold til dagens standarder, men Crimson er jo altså også fra 1952 så den har lidt år på bagen... :-)
Men Pirates er nu stadig god underholding - det vil jeg give dig... :-)
#18 filmz-mikkel74 17 år siden
#19 filmz-Is 17 år siden
Har ikke købt den endnu, men ska helt sikkert..
En fremragende film med fantastiske præstationer..
5/6..
#20 blahblah 17 år siden
Han er sjov i den første film, men man ved at han stadig er seriøs, har oplevet lidt af hvert, og ikke mindst at han er farlig.
Han er humoristisk på grund af karakteren.
I 2'eren er han blevet mere pauseklovn agtig, og han har mistet det farlige og den seriøstet der fik mig til at elske karakteren i den første.
De har givet ham for meget spas, og for meget screentime. Det går ud over Will og Elizabeth, hvilket er synd.