På trods af ikke at være nogen fan af den yderst populære første del af “Pirates of the Caribbean”-serien, gik denne anmelder alligevel til toeren med et åbent sind. Men udover en veloplagt Bill Nighy, få morsomme øjeblikke og sporadisk imponerende special-effects, er her intet at råbe hurra for. Filmens mange tilhængere kan dog med god samvittighed købe denne udgivelse, som byder på en næsten fejlfri præsentation af filmen og en god portion ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Hal60 17 år siden

Okay... 2/6? Hmmm, jeg syntes nu ellers den var ganske underholdende... Kedede mig ikke på noget tidspunkt under hele filmen.

- 4/6 herfra
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#22 squee 17 år siden

Hurra! Endelig en som deler samme holdning som mig! Det er simpelthen nok den mest tynde efterfølger til en film nogensinde. Man skulle tro, at de havde taget pulsen på fanskaren og derfor besluttet at en fortsættelse ville lave en pæn indtjening. Efter at have regnet lidt på det, fandt producenterne så ud af, at det måske endda ville være ENDNU federe, hvis man valgte at lave hele 2 film, så man også kunne kalde filmene for Pirates Trilogy.
Der er jo ikke nogen decideret historie i 2'eren som ikke kunne koges ned til en 10 minutters actionscene i en kommende 3'er. Det er fuldstændig hul i hovedet, at lave en film uden handling - men ok, det viste sig jo så, at publikum var ligeglad.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#23 filmz-Kadann 17 år siden

#22 -

Det er simpelthen nok den mest tynde efterfølger til en film nogensinde.


Hmm.. "Highlander 2", "The Crow: City of Angels", "Starship Troopers 2"..
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#24 Outbound Sith 17 år siden

... "Bad Boys 2", "Men In Black 2"...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#25 blahblah 17 år siden

#22

Filmen havde da masser af handling. Den består så kun af to akter, men det er selvfølgelig en helt anden diskussion.

Men der var lige så meget handling som i alle andre film.
Gravatar

#26 squee 17 år siden

#23 & #24

Spot on!
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#27 dolphinfriendly 17 år siden

#19 Det er jo Britney Spears problematikken igen - hvis det sælger, må det også være godt... :)

2/6 er en ganske hæderlig karakter for dette maktværk. Hvis ikke effekterne var så fremragende, havde jeg absolut ikke tøvet med tildele 1/6 for årets måske arveste lort.

Befriende at læse en udemærket anmeldelse, der slet ikke lægger skjul på filmens perlerække af hovedrystende problemer. Tak for det!

Gravatar

#28 blahblah 17 år siden

#27

Dvs. du synes filmen fortjener en hel karakter ekstra baseret på computereffekterne.
Gravatar

#29 dolphinfriendly 17 år siden

#28 Naturligvis. Man bliver nødt til at trække de positive ting frem, særligt når der er så få i "Pirates 2". Effekterne er ganske fantastiske, dét må man trods alt gi' dem - lidt godt er der.

Gravatar

#30 blahblah 17 år siden

#29
Synes slet ikke at man kan give en film en hel karakter bare på grund af effekterne.

Skriv ny kommentar: