På trods af ikke at være nogen fan af den yderst populære første del af “Pirates of the Caribbean”-serien, gik denne anmelder alligevel til toeren med et åbent sind. Men udover en veloplagt Bill Nighy, få morsomme øjeblikke og sporadisk imponerende special-effects, er her intet at råbe hurra for. Filmens mange tilhængere kan dog med god samvittighed købe denne udgivelse, som byder på en næsten fejlfri præsentation af filmen og en god portion ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 king b 17 år siden

Jamen dog, ham Insider er vist ikke det, man kalder fan...

Selv om jeg er rimelig uenig - Pirates 2 er hæderlig underholdning efter mine standarder - må man give hr. Insider, at det er en underholdende anmeldelse, han har flettet sammen...

Er der noget på dvd'en, som går nærmere på lydarbejdet, der åbenbart rent teknisk er det bedste ved svineriet?
Gravatar

#2 Patriarch 17 år siden

Det er HELT vildt. Den anmeldelse er som at læse min hjerne. Jeg har det nøjagtig lige sådan - bortset fra at jeg ikke engang synes Bill Nighy var interessant.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaab
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 Confused101 17 år siden

Jeg må indrømme jeg er jævnt uenig i anmeldelsen. 1'eren betragter jeg som en af de mest underholdende film de sidste par år og 2'eren, som et hæderligt produkt, som dog ikke er på højde med den originale.
Gravatar

#4 Bohemian 17 år siden

Jeg kan ikke være mere uenig ; ) Synes det re en rigtig fed film.
Free in serenity.
Gravatar

#5 gladiator 17 år siden

Forstår ikke hvordan man IKKE kan lide Pirates... :S man må have noget imod Johnny, Orlando, eller Kiera, eller noget imod store produktions film, og er til de små independent osv osv.

Og at gå ind med åbent sind.. syns man 1'eren sucks, er sandsyligheden altid 90% for at man syns en 2'er sucks.... Ikke en god anmeldelse...og det er anden gang vi skal læse en anmeldelse fra en person som ik bryder som om filmene... come on!

Jeg syns netop at Pirates 2, er en af de mest helstøbte 2'ere der er lavet i LAAAAANG tid!! Den er ikke HELT oppe ved siden af 1'eren, MEN det er tæt på!

Gravatar

#6 duuk74 17 år siden

#5 Jeg skal nok give dig forklaringen på hvorfor man ikke kan lide Pirates (skal bare lige ha skrevet en mini anmeldelse)
Jeg synes også den er jævnt ringe.

nb. Folk der kan lide Pirates: Smid nogle argumenter på bordet, om hvorfor i kan lide den. "Det er en rigtig rigtig god og sjov film" er bare ikke godt nok.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 filmz-bobafettich 17 år siden

Woooooooooooooooooooooooooooooord.....
helt enig.....gab gab, hvor er den drænet for alt underholdning den film.....
Alt alt for lang, for lange ligegyldige ikke underholdende actionsekvenser....dårlige replikker og intetsigende karakterer...

Pirates konceptet er simpelthen for over-rated...det var fint nok med den første, så heller ikke mere, tak....med det Bruckheimer sikkert ligeglad....han spytter bare metervare ud til folket, og de æder det rådt...

Denne film burde ligge og kravle rundt på gulvet, sammen med Cutthroat Island...man fatter jo slet ikke at den ligger på en tredje plads over mest indbringende film i film historien....geee,


Gravatar

#8 pulse83 17 år siden

Jeg syntes langt fra at den er til 2/6, selvom det næppe er noget mesterværk. Jævnt underholdende film, der dog er let at pille fra hinanden, hvis man ikke bare læner sig tilbage er ser den for det den er. 4/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#9 The Insider 17 år siden

#1, nej, desværre... jeg havde også håbet, der var noget om lyden, især når nu det er filmens største force. Men med mindre der er et gemt easter egg, der går tæt på lydarbejdet, er der desværre intet. En af discens få mangler er faktisk lidt mere post-production (eksl. special-effects) orienteret materiale.
War. War never changes.
Gravatar

#10 Outbound Sith 17 år siden

Hvad har I gang i??? Det ligner jo rent mytteri i den her tråd!

Den første Pirates-film er fantastisk underholdning i femte gear fra start til slut. Der er ikke de store person-skildringer eller psykologiske dybder, men det er der heller ingen, der kan forvente af sådan en film. Den var flawless!

Og 2'eren er bare bedre på alle punkter. Underholdningen kommer op i 6. gear, der kommer faktisk en smule mere kød på flere af karaktererne, bifigurerne er mere interessante og effekterne er så tætte på foto-realisme, som man kan komme nu om dage.

Folk, der hader "Pirates"-filmene er sikker de samme folk, som kaster op i rutsjebanen i Tivoli. Indimellem skal der bare uforpligtende action på drengen!

5/6
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: