På trods af ikke at være nogen fan af den yderst populære første del af “Pirates of the Caribbean”-serien, gik denne anmelder alligevel til toeren med et åbent sind. Men udover en veloplagt Bill Nighy, få morsomme øjeblikke og sporadisk imponerende special-effects, er her intet at råbe hurra for. Filmens mange tilhængere kan dog med god samvittighed købe denne udgivelse, som byder på en næsten fejlfri præsentation af filmen og en god portion ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 mr gaijin 17 år siden

Jaja, nogle ser deres Piratos-pose som halvt fyldt, mens andre ser den som halvtom. Godt skrevet anmeldelse. Jeg morede mig nu udmærket, men denne fortsættelse er nu ikke noget mindeværdigt. Den er lidt som en musical med special effects i stedet for danseoptrin. Det er under alle omstændigheder først og fremmest showbiz.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#32 dolphinfriendly 17 år siden

#30 Effekterne er et virkemiddel som alt andet i en film, der skal vurderes på lige fod med andre elementer, hvis det udgør en essentiel andel af den pågældende film.

Tænk om effekterne i LOTR serien var elendige, eks. hvis Golem lignede noget lavet af dubloklodser og kampscenerne lignede en slogskamp i 5B, så var helhedsindtrykket såment nok også faldet en karakter eller måske to.

Gravatar

#33 filmz-wetfox 17 år siden

Nogen synes, at argumenter holder bedre jo flere over-fire-stavelses ord man bruger.

"Kom med nogle argumenter for hvorfor filmen er god, at "den er sjov og god" holder bare ikke " (#6)

Nej sikkert ikke, men behøver man sige mere end UNDERHOLDNING?
Får vi mere ret, hvis vi siger at persongallereriet er ækvibrillistisk og handlingen er exeptrionistisk? (Nej det er ikke rigtige ord, det ved jeg godt)

Personligt synes jeg det er pisse fed underholdning, og så kan kritikerne bruge alle jeres fine ord og hvad i vil
Gravatar

#34 blahblah 17 år siden

Ellers så kom med nogle argumenter for at den er dårlig.
Der var en der nævnte ingen handling, hvilket jo er totalt forkert.
Gravatar

#35 filmz-wetfox 17 år siden

#34
Da jeg så film med gutterne i folkeskolen, og de af en eller anden grund ikke kunne lide den, sagde de altid "Amen den havde jo slet ikke nogen handling"
Hvilket i de fleste tilfælde er pisse forkert, de fleste film har sgu da en handling !
Det er de uintelligentes svar på en kritisk bemærkning xD
Gravatar

#36 mimic 17 år siden

100 % enig med ameldensen, se 2eren forleden også med et åbent sind, nogle okay sjove øjeblikke, men denne her fjollede de enda meget mere rundt i 2 timer og 30 minutter uden nogle reel historie.
Gravatar

#37 blahblah 17 år siden

Der er da historie. Lige så meget som i den første. Lige så meget som i Star Wars. Lige så meget som Indiana Jones. Godfather, what the heck.
Gravatar

#38 mimic 17 år siden

37, det har også noget at gøre med at fx i star wars the empire strikes back, der en mening med hvorfor det store slag på isplaneten opstår i starten, i pirates 2 bruger de næsten en 30 minutter på en enorm fægte kamp over INTET, og det meste af starten bruger de det åndsvage tåbelige cliche fyldte scener med johny deep som er fanget af nogle indfødte, som så ik har noget at gøre med resten af filmen udover vi ser på hvordan de får ham befriet.
Gravatar

#39 McPeter 17 år siden

Jeg *tror* at folk mener at den mangler historie fordi den:
a) Indeholder scener som udelukkende er med for action-scenens skyld uden at bidrage noget som helst til den historie der naturligvis nu engang er i filmen.
b) At plottet for historien er lidt tynd
c) Virker langtrukken (2,5 time er for lang til hvad der rent faktisk sker i historien)

Men ok - der er da mange andre film som folk ikke mener mangler historie selvom der ikke sker andet en at den beskriver menneskelige relationer i et par timer... så alt er jo relativt. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#40 enfilmnørd 17 år siden

Syntes heller ikke filmen er fantatisk, til dels på grund af de mange "alt år galt scener", og historien er tynd, og Orlando spiller ikke specielt overbevisende. MEN når det er sagt syntes jeg den fungere i kraft af etteren(som jeg, modsat anmelderen syntes var fed), og de fede effekter. Den er da bestemt også morsom, og selvom Sparrow i denne omgang er lidt (for) overdrevet, er han stadig sjov. Glæder mig usigeligt til 3'eren, godt der "kun" er et halvt års tid til.
Filmen
3½/6
DVD'en:
Kommer senere når alt eksta-gejlet er set.
NB og så lige en ting: Dead mans chest ER et mesterværk, når man sammenligner med, hvad genren har lidt under.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: