Wolfgang Petersens katastrofe-af-en-film “Poseidon” forsøger desperat at træde vande i suppedasen mellem ligegyldige karakterer og en uheldig hang til at gentage sig. Måske skulle han hellere holde sig på landjorden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 39 Min gjorde også, så jeg burde måske have tilføjet en :o)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#42 Bohemian 18 år siden

Damn en elendig film.

Ham Wolfgang skal da til at tage sig lidt sammen.
Free in serenity.
Gravatar

#43 filmz-DocDoom 16 år siden

Fuck-fuck-fuck hvor er den bare elendig!

1½ af 6 stjerner. Hvorfor læste jeg dog ikke Filmz's anmeldelse, inden jeg gik i Fona?

Hvordan den har scoret 5,6 på IMDb er mig en gåde.

Den halve stjerne er for den eneste fede scene, hvor Richard Dreyfuss' figur (en aldrende bøsse-rigmand) netop har fået en hjælpende hånd af en ung mand, hvorefter Dreyfuss straks vælger at sende den unge mand
i et styrt i døden for at redde sig selv. Der SKAL bare være den slags egoime
i en rigtig katastrofefilm, og den lille scene fik mig et kort øjeblik til at tænke på katastrofefilmenes konge 'The Towering Inferno' (Det Tårnhøje Helvede).

http://www.imdb.com/title/tt0072308/

Jeg er "on a roll" med fejlkøb for tiden, og da jeg er udsmider-typen mere end videresælger-typen, har min affaldsskakt lige sagt hallo til tre film, som jeg købte samtidig: 'Ginger Snaps' (elendig), 'The Howling' (80'er-dårlig) og Poseidon (elendig).

150 kr. og 5 timer fik vinger uden grund, men der kommer jo flere til den første, så jeg kan gøre flere fejlkøb :-)

Edit: Jeg vil da også gerne give en ekstra halv stjerne, fordi
Fergie (sangeren, ikke hertuginden)
stiller sutterne i denne film. Hun er nemlig på min irriterende-personer-liste.

Og #1: Du mener vel: "Hold kæft nogle gode svampe!"
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#44 filmz-DocDoom 16 år siden

I øvrigt, #1: "INDE i Tyskland?" Var det i Midttyskland? :-)
___

TIlføjelse til min 'anmeldelse': Efter at have set "Poseidon" føler jeg ikke længere, at jeg kan være bekendt at tænke dårligt om "Titanic" :-)
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: