Wolfgang Petersens katastrofe-af-en-film “Poseidon” forsøger desperat at træde vande i suppedasen mellem ligegyldige karakterer og en uheldig hang til at gentage sig. Måske skulle han hellere holde sig på landjorden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 vapor 18 år siden

Hvorfor er den overhovedet oppe i de danske biografer?
Den floppede jo stort i USA.
Gravatar

#12 jessup 18 år siden

Det er rigtig skidt når Holly begynder at genindspille kanpt så gode film - Shelly winters var god i den originale men det var en *** film. The Fog som blev genindspillet var heller ikke ligefrem en film der havde naglet sig fast i bevidstheden. Der er massere af near greats fra fortiden man kunne gå ind og stjæle fra i stedet for direkte genindspilninger - hvis det kniber med nye ideer.
This is just until June
Gravatar

#13 jessup 18 år siden

Ps. Ron "The slimey bastard" Howard skal efter sigende genindspille "Caché" udover at vi får at vide ved rulleteksterne i starten hvem der sender båndene tror i så at Majid er: mexicaner, afroamerikaner eller Canadier:)
This is just until June
Gravatar

#14 zamm- 18 år siden

#7 Nåh ja... ham glemte jeg :)

#8 Sagde også kun "noget originalitet". Men ja, du har ret... hans sidste originale film var "Minority Report". Dog synes jeg også hans sidste film "München" var rigtig god!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#15 Winniepooh 18 år siden

Det var da godt nok en middelmådig film. Flotte effekter og masser af action. Men det ragede da mig en papand om personerne klarede den eller ej.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#16 myggen 18 år siden

#14: Og Minority Report var heller ikke mere original end at være endnu en Philip K. Dick-indspilning.

Men ja, jeg synes også München var fantastisk god!
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#17 wiseguy 18 år siden

Endnu en film der er blevet totalt nedsablet af en enig dansk anmelderskare, som jeg egentlig fandt ganske underholdende.

Jeg har ganske vidst ikke set originalen og jeg ved godt, at det mest politiske korrekte her på Filmz, er at skynde sig og synge med på flotte kampsange imod remakes. Men da konen og jeg pludselig fik mulighed for en friaften fra ungerne fredag, stod den selvfølgelig på restaurantbesøg plus den obligatoriske biograftur. Normalt ville jeg gå udenom en film, som havde fået jævne grænsende til decideret dårlige anmeldelser over hele linjen af den danske anmelderskare. Men prøv lige at se programmet i landets biografer lige p.t.!!! Hold kæft hvor er det ringe!! Jeg savner de dage, hvor man slet ikke kunne overskue at få set alle de fede film, der gik i biffen. Da Vinci og X3 havde vi jo set, så valget stod imellem: Just My Luck, Lotto, Sandheden om Rødhætte, F&F: Tokyo Drift også Poseidon. Så jeg havde ærlig talt ikke svært ved at beslutte mig, da jeg bestilte billetter i onsdags: det blev Poseidon. Blev dog en smule klam, da anmeldelserne tikkede ind torsdag og fredag, jeg nåede at se tre anmeldelser på 2/6 og en enkelt på 3/6!!

Men for at komme til sagen, så synes jeg slet ikke, at den er så dårlig, som mange gerne vil gøre den. Det er en typisk disaster film, hvor ødelæggelserne og heraf følgende special effects selvfølgelig er mest dominerende, der er bestemt ikke blevet plads til de dybere karakterudviklinger og ja dialogen er til tider ret corny, men det hele serveres nu alligevel i en ganske lækker indpakning. Jeg følte mig ganske godt underholdt og ”Who lives & who dies” er bestemt ikke givet på forhånd. Igen må jeg konstatere, at der er sket et eller andet med mig, efter at jeg har fået børn. Scener med børn i livsfare går pludselig direkte i leveren på mig og filmen satte nogle grimme tanker i gang – der må bare aldrig ske mine børn noget, det vil tage livet af mig!!
På bundlinjen følte jeg mig udmærket underholdt i hele filmens spilletid uden at kede mig. Det er ikke en film jeg vil huske om flere år – jeg flyver heller ikke ud og køber den på DVD, når den tid kommer – men den er ikke så dårlig som sit rygte.

Konens rating: 4/6
Min rating: 4/6 (dog et lille firetal var meget tæt på 3,5/6)

Bruger gennemsnittet på Scope er lige pt. 4/6 (40 stemmer)
Filmz-brugerne siger foreløbig 3,36/6 (dog kun 11 stemmer so far)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#18 mini_jette 18 år siden

Jeg må nok indrømme jeg blev ret skuffet da jeg så filmen... Den lå mil under det niveau, som den oprindelige film havde... Men på den anden side...hvis man nu ikke har set den gamle version, tror jeg filmen her vinder en del, for den er jo flot lavet og underholdningen er da så nogenlunde... Som wiseguy siger er det på ingen måde givet hvem der klarer den og hvem der ikke gør, og var det ikke fordi jeg kunne huske det, havde jeg nok rykket en anelse længere frem i sædet...
Hvis man har set den gamle, tror jeg bare jeg vil anbefale at man ser den igen og holder sig i sikker afstand af genindspilningen, men er man tilgengæld ny til hele poseidon-eventyret kan man jo passende se genindspilningen først og på den måde få en god oplevelse efterfulgt af en kanon oplevelse, når man ser originalen...

ellers kan jeg kun tilslutte mig #5, for det var sgu da bedre om hollywood kunne lægge en ny dej, bare af og til...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#19 Kram 18 år siden

SUK, hvorfor tog jeg ind og så den...

...Den film stråler jo af C R A P

Og det var den også...

1 Stjerne.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#20 DarkLight 18 år siden

Jeg var nu ganske underholdt. Jeg forstår heller ikke den hårde medfart. Der findes i dén grad værre film. Men så også bedre.

3 / 6

EDIT: Da slet ikke når man ligefrem kalder The Perfect Storm jævn. Sub. er klasser bedre!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: