Formidable actionbrag på linie med “Predator” produceres sjældent nu til dags. John McTiernans succesrige thriller er barsk, afsindig underholdende og ikke bange for at slynge en masse bandeord efter publikum i tide og utide. Den bruger måske lige lovlig lang tid på at finde fodfæste, men filmens sidste time er rig på nervepirrende spændingsmomenter og uforglemmelige one-liners, som en veloplagt Arnold Schwarzenegger glædeligt leverer med et kækt smil på læben. BD-udgivelsens transfer er hæderligt, og lydsporet er overraskende godt. Men manglen på ekstramateriale synes at indikere, at filmen på et tidspunkt vil blive genudgivet i en forbedret udgave – på samme måde som den blev udgivet adskillige gange på dvd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Michael Andersen 16 år siden

"Gad vist, om nutidens Hollywood-regime ville bevilge penge til produktionen af en film som 'Predator', hvis manuskriptet landede på producenternes skrivebord i dag?

Ja og den hedder "Beowulf" :) Jeg synes at "Predator" er en slags moderne take på Beowulf, for med undtagelse af at Arnuld ikke går i seng med predators mor, kunne de godt minde en del om hinanden ;) Nå men fed film, bare lidt skuffende at Arnuld ikke siger: "I am hear tu kill your månstar".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#2 dolphinfriendly 16 år siden

"Thiis caabin miinister of yoors, doos hee aalwaayz traavelh onh zhe wroongh zide of zhe boorder?"

Fantastisk film - jeg glæder mig til at erhverve den i Blu-Ray. :)

Gravatar

#3 filmz-Fed7haS 16 år siden

Predator er uden tvivl en af arnolds bedste... og en af mine 80er farvoritter.. :D synd de ikke laver film som den længere.. :) 100% enig i anmældelsen.. vi skal have de gode gamle action film tilbage... :P hvis så bare 80er filmen over dem alle The Abyss kommer på Blue Ray eller HD-DVD så er jeg glad..
They Held Each Other and Kissed.
And Pushed Each Others' Darkness into the Corner,
Believing in each others' Light, each others Dream.
Gravatar

#4 filmz-DocDoom 16 år siden

#1: "med undtagelse af at Arnuld ikke går i seng med predators mor"

Det gør han i director's cut.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 16 år siden

Synd at Arnie ikke vendte tilbage i Predator 2 - med al respekt for Danny Glover. Den kunne faktisk være blevet vældig god, for den indeholder nogle fede tiltag.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 filmkorn.dk 16 år siden

#2 LOL

#5 Ja, det kunne have været interessant. Jeg synes faktisk P2 er ganske fantastisk på flere områder, men trækkes voldsomt ned af belastende og røv dårligt spillede karakterer. King Willys død, subwayscenen, final showdown (trophychamber og 1715) fungerer dog eminent.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 filmz-Soze 16 år siden

GÆT TU DØ TJÅPPÅH!!
Fremragende film, fremragende one-liners!
But I vote for Alien:-)
Gravatar

#8 Bates 16 år siden

#2 - ROFL! :D
Gravatar

#9 frankdrebin 16 år siden

En af mine absolutte yndlingsfilm, man kan simpelthen ikke få nok af den. :) Husker ligeså tydeligt da jeg som 10-11 årig fik den og commando i julegave! Så nærmest ikke andet :)
Gravatar

#10 davenport 16 år siden

Og så skal vi lige huske, at der er ikke mindre end 2 govenører med i den her. Det havde ingen af dem nok regnet med, da de skød den her!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: