Formidable actionbrag på linie med “Predator” produceres sjældent nu til dags. John McTiernans succesrige thriller er barsk, afsindig underholdende og ikke bange for at slynge en masse bandeord efter publikum i tide og utide. Den bruger måske lige lovlig lang tid på at finde fodfæste, men filmens sidste time er rig på nervepirrende spændingsmomenter og uforglemmelige one-liners, som en veloplagt Arnold Schwarzenegger glædeligt leverer med et kækt smil på læben. BD-udgivelsens transfer er hæderligt, og lydsporet er overraskende godt. Men manglen på ekstramateriale synes at indikere, at filmen på et tidspunkt vil blive genudgivet i en forbedret udgave – på samme måde som den blev udgivet adskillige gange på dvd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-DocDoom 16 år siden

#17: Cute grin
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#22 filmz-smedt-meister 16 år siden

Fed film, den har jeg også set mange gange da jeg var mindre...
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#23 El vez 16 år siden

Tak for anmeldelsen, Johan - jeg er bragende enig. Den kommer på min liste over gode grunde til at anskaffe mig en PS3 på et tidspunkt :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#24 The Insider 16 år siden

Tak for rosen, Kim :-) Og glad for at høre, at så mange er enige i vurderingen af filmen. Håber dæleme også, Fox snart får udgivet Alien-filmene i HD.
War. War never changes.
Gravatar

#25 El vez 16 år siden

Hehe ja tanken om Alien Quadrilogy på HD kan ikke undgå at give én halvfed på ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#26 filmz-Kadann 16 år siden

#24 -

Hvis de altså gider at gøre det ordenligt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#27 The Insider 16 år siden

#26, true true. Håber de snart opper sig.
War. War never changes.
Gravatar

#28 filmz-DocDoom 16 år siden

#25: Helt ærligt, både Alien 3 og 4 er da særdeles middelmådige film. 3'eren er nærmere dårlig end middelmådig, og 4'eren dør fuldstændigt hen mod slutningen. For min skyld kan to hvile i fred.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#29 dolphinfriendly 16 år siden

#28 Har du set Director's Cut af "Alien 3"? Personligt synes jeg det er mesterlig, mod den meget jævne "normal edition".

Gravatar

#30 El vez 16 år siden

#28 Alien³ er meget undervurderet, og især det længere "assembly cut" giver filmen mere dybde og karakterudvikling.

Jeg er en sucker for dystre, beskidte film, så Alien³ er right up my alley :)

4'eren er helt sikkert på det jævne, men jeg kan stadig more mig over Ron Perlmans oneliners, Jeunets skøre påfund og en super badass Ripley.

Jeg synes det er meget charmerende at de fire film adskiller sig så utroligt meget, uden at træde hinanden over tæerne og alle give et nyt, fornuftigt kapitel til serien. Givetvis er kvaliteten ikke konstant helt oppe at ringe, men hvilken anden filmserie på 4+ film med en ny instruktør hver gang, har formået noget lignende?

Jeg holder stadig på at Quadrilogy er en af de bedste dvd udgivelser nogensinde, med 2 flotte cuts af 4 underholdende film der alle har høj gensynsværdi og en røvfuld ekstramateriale. Eneste lille minus er udelukkelsen af Fincher i ekstramaterialet.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: