Alligevel lægger filmen godt ud med en fokuseret og velfortalt åbning, og på trods af at være castet mod type er Adrien Brody glimrende i hovedrollen. Filmen hitter på nok twists til at holde en underholdt, og Laurence Fishburne bidrager med en scenestjælende lille rolle.

I afslutningen begynder fortællingen imidlertid for alvor at brase sammen, mens en serie vildt usandsynlige sammentræf hober sig op. Samtidig bliver man aldrig rigtig involveret i hovedpersonerne på samme måde som i den første film, og man sidder mere tilbage som et passivt vidne til destruktionen end som en, der rent faktisk hepper på vores hovedpersoner. Ikke desto mindre har filmen bestemt sine momenter, og som monsteraction er den relativt vellavet. I det mindste føles “Predators” som et gensyn med gamle venner – “Alien vs. Predator”-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.

Se også: Filmz TV: “Predator”-franchisen på film, computerspil og i tegneserier.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 wiseguy 14 år siden

#60 Jeg var totalt solgt over bemærkningen "Pissefed film", du er trods alt et hunkønsvæsen, så bedre anmeldelse ka' den film ikke få ;o)
Lur mig om du ikke bliver citeret på et kommende BD cover :P
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#62 buddinge 14 år siden

Nej den var ringe! :( Dårlig eksplosioner, en tyk Fishburne, en predator vi skal holde med! og næsten ingen action den første time!! De nye opdateret super predators kunne jo nada! og det fjollede gule gebis??!! wtf! Tilbage til storbys junglen med dem. NU!
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#63 lagoni 14 år siden

buddinge (62) skrev:
og næsten ingen action den første time!

Nu kan action også være andet end predatorslåskamp :) For mig var der action fra første sekund. Jo da, der var snak også, men action (og derefter uhygge) dominerede.

Men enig i det med
en 'tyk' Fishburne. Jeg synes dog hans karakter (undskyld, rolle) er supergod, men det giver ikke mening at han er lidt velpolstret, der kan ikke have været mad nok til hans tilstand.

Spørgsmål ang. Fisburnes rolle: han siger han har været der i 10 sæsoner (mener jeg), men det er vel egentlig ikke særlig lang tid? Man ser en ny sæson starter da folk dratter ned igen da filmen slutter, så han har vel ikke været der i mere end højst en måned. det er dog også lang tid i det miljø, men han giver bare udtryk for det har været meget længere. Men på den anden side, så skal man nok ikke tage hans udtalelser alt for seriøst :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#64 filmkorn.dk 14 år siden

Stor skuffelse. Har svært ved at retfærdiggøre dens eksistensgrundlag. Fesen historie, fesne karakterer og allerværst; fesne Predators. Føj for en stinker!

Savner Kevin Peter Halls elegante Predatorbevægelser - RIP.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#65 vivastar 14 år siden

Efter at have set filmen må jeg også sige jeg føler mig skuffet - Mener det var DR der viste Predator med Arnold for en lille uge siden i TV'et og jeg må igen sige, at det er altså den eneste Predator film som holder! - Håber de smider Predator-franchisen i skraldespanden, hvilket de skulle have gjort i 87' efter den første!
Gravatar

#66 wiseguy 14 år siden

Jeg bakker Benways anmeldelse 100% op!
3/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#67 filmz-ab 14 år siden

Fy for pokker da. Den var ikke god. Det er muligt, at intentionerne har været at hylde den første film i serien, men for det meste er det bare ”lykkedes” at gentage den, blot dårligere. Man kunne ikke engang finde ud af at stjæle delene fra den første ordentligt. Predators er faktisk en ”Terminator Salvation” om igen, blot med en R rating. Og den har fansene så fået her, og Predators er langt under MaCTirnan’s niveau, hvis vi taler om grafisk vold og den side af filmen. Predator fra 87’ var mildest talt chokerende at overvære, så brutal formåede den at være, og selv i dag kigger jeg væk under enkelte sekvenser, men dette skyldes også, at uhyggen i den første film var meget bedre opbygget.

Man har vitterligt ikke skænket filmen ret mange tanker, og slet ikke handlingen, som er så fantasiløs, at jeg måtte le på de forkerte tidspunkter, mens hele biografen næsten vendte ansigterne mod mig. Ta' bare åbningsscenen. Der bydes heller ikke på nogen god action, udover et par standard jagt scener af den slags, man efterhånden har set utal af gange – ikke just ophidsende. Musikken vækker til tider gode minder fra etteren, men det løber hurtigt ud i sandet. Til sidst går man så helt over gevind, og som titlen antyder, så er der flere mobbedrenge, der skal nedkæmpes, og det ender da også med et underholdende opgør (ret ligmed etteren), men alligevel langt fra tilfredsstillende. Etteren er på alle måder visuelt en bedre film. Se, det giver stof til eftertanke.

2/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#68 buddinge 14 år siden

Enig! Den er forfærdelig. Især den første time...Jesus...Jeg begyndte at tænke på arbejde og kæresten undervejs og det er fanme forbudt! :)
Og ja Lagoni-action kan godt være andet end predators slåskampe bla. en god dialog, fed klipning osv.til at drive handlingen fremad og det var en total mangelvare hele filmen igennem.
Vi skreg af grin da frikadellen hev sin maske af og bagefter begyndte at tale til sig selv. Priceless!
Så "R" igår der har kostet en fingernegl af predators budgettet og den var på alle områder bare en bedre film og dansk! godt gået...
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#69 rubberdub 14 år siden

Skide god film! Jeg var underholdt hele filmen igennem, synes den ligger sig rigtig fint op af de 2 andre...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#70 filmzkim 14 år siden

Jeg kan mægtig godt lide jeres kommentare til Fishburne xD
Er helt enig. Fat Morpheous kan umuligt have overlevet 8 sæsoner, eller hvor mange sæsoner han nu havde overlevet i det der Predator-reservat :b

Og hvor er det egentlig sølle, at Predatorene hopper på kamikaze-granat-trækket hver gang... hvorfor ikke bare skyde svinene på afstand?

Skriv ny kommentar: