Alligevel lægger filmen godt ud med en fokuseret og velfortalt åbning, og på trods af at være castet mod type er Adrien Brody glimrende i hovedrollen. Filmen hitter på nok twists til at holde en underholdt, og Laurence Fishburne bidrager med en scenestjælende lille rolle.

I afslutningen begynder fortællingen imidlertid for alvor at brase sammen, mens en serie vildt usandsynlige sammentræf hober sig op. Samtidig bliver man aldrig rigtig involveret i hovedpersonerne på samme måde som i den første film, og man sidder mere tilbage som et passivt vidne til destruktionen end som en, der rent faktisk hepper på vores hovedpersoner. Ikke desto mindre har filmen bestemt sine momenter, og som monsteraction er den relativt vellavet. I det mindste føles “Predators” som et gensyn med gamle venner – “Alien vs. Predator”-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.

Se også: Filmz TV: “Predator”-franchisen på film, computerspil og i tegneserier.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmkorn.dk 13 år siden

Rigtig god anmeldelse, der desværre blot bekræfter mine bange anelser. Nu kan jeg da i det mindste gå ind og se filmen med forventningerne helt i bund. Før anmeldelsen var de helt i top :-)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 filmz-ab 13 år siden

De første anmeldelser fra USA er meget bedre - lige netop mht. denne type film, er jeg ret ligeglad med anmeldelser. De er sjældent bedre, end den der skrives her. Jeg forventer stadig en masser fart over feltet, blod og den slags der kendetegner serien.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#3 Kruse 13 år siden

Anmeldensen passer ganske godt overens med det jeg forventede af filmen. Nu har jeg godt nok kun set Vacancy fra instruktøren Nimrod Antal, men det var også en middelmådig omgang, som dog var svagt underholdende. Mere forventer jeg heller ikke af denne film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 evermind 13 år siden

"Alien vs. Predator"-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.

Haha, klasse! :D

Glæder mig dog til at se denne i morgen. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5 filmz-Bruce 13 år siden

Ups, jeg var lige ved at lade mig forblænde af USA anmendelserne. Nu er jeg nede på jorden igen. Det bliver nok "direct-to". God anmeldelse Benway :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 PredatorX 13 år siden

Æv, havde håbet på noget bedre, men nu er mine forventninger da også nogenlunde neutrale når jeg ser den imorgen :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#7 filmz-ab 13 år siden

Uha Bruce - er dine valg ikke 9/10 gange "direct to" :-) Ej, nu skal jeg holde op med at være efter dig mere idag :-) En enkelt anmeldelse fra Benway kan altså ikke vælte min verden, slet ikke til denne type film, som man i forvejen kender både til filmens koncept og modtagelsen, for den sags skyld.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#8 filmz-Bruce 13 år siden

#7

9 af 10 er da ikke så slemt, når der går så mange film i biografen. Det er vel blot rendyrket "survival of the fittest" på et stort filmprogram og prioritering af ens tid. Jeg har pænt stor tiltro til nogle anmeldere og Benway er en af de få danske og jeg kan forstå hans argumentation. Jeg gider ikke se film i biografen, jeg ikke på forhånd har meget stor tiltro til, jeg vil finde gode ................................. eller lillepigen vil se den :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-ab 13 år siden

jeg kunne nu sagtens ha' fortalt dig længe før Benway, at du ikke skulle se den i bio :-) bare spørg næste gang, Bruce :-) Du behøver ikke vente på anmeldelserne. Spørg mig :-)

Det er dog nok ikke en film for lillepigen, nej :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#10 Frederik 13 år siden

Springer Predators over i biffen og sparer pengene til Inception :)

Skriv ny kommentar: