Alligevel lægger filmen godt ud med en fokuseret og velfortalt åbning, og på trods af at være castet mod type er Adrien Brody glimrende i hovedrollen. Filmen hitter på nok twists til at holde en underholdt, og Laurence Fishburne bidrager med en scenestjælende lille rolle.
I afslutningen begynder fortællingen imidlertid for alvor at brase sammen, mens en serie vildt usandsynlige sammentræf hober sig op. Samtidig bliver man aldrig rigtig involveret i hovedpersonerne på samme måde som i den første film, og man sidder mere tilbage som et passivt vidne til destruktionen end som en, der rent faktisk hepper på vores hovedpersoner. Ikke desto mindre har filmen bestemt sine momenter, og som monsteraction er den relativt vellavet. I det mindste føles “Predators” som et gensyn med gamle venner – “Alien vs. Predator”-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.
Se også: Filmz TV: “Predator”-franchisen på film, computerspil og i tegneserier.
#51 filmz-Bruce 14 år siden
Men jeg mener faktisk, at det ikke er så længe siden, at jeg havde en god lyd oplevelse i Imperial, kan blot ikke huske filmen lige nu.
#52 lasse78 14 år siden
Men UD over det, var jeg alligevel underholdt, og blev også fanget lidt her og der af spændingen.
Mhh til musikken, så var den ikke GENIAAAL, men heller ik dårlig. Jeg havde ik noget imod at den ikke var bragende høj. Selv om den måske var mixet lavere en normalen nu om stunder, så kunne jeg SAGTENS høre den, og tog mig selv i at lytte fikuseret til scoret hist og her.
Som der er nævnt før, så var starten fedest. Havde en god suspence og lagde op til nogle spændende ting. Fra at Fishburnes karaktér kom ind i billedet, blev det lidt anstrengt... SELV om jeg syntes at hans karakter var ok, men blev på INGEN måder brugt ordentligt. Kunne godt lide ideen, men hele hans karakter, lå kun til skue på et ide plan, for mig.
#53 buddinge 14 år siden
#54 elwood 14 år siden
Hans karakterskift kom så pludseligt og ude af sammenhæng, det som om noget har tænkt, nej vent vi skal lige ha en der viser sig og være skurken, som vil overraske folk.
Og hvad sker der lige for Adrien Brody's "homage" til Arnolds muddermaske, her måtte jeg grine 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#55 lagoni 14 år siden
Minilillebitte spoiler:
#56 Patriarch 14 år siden
Ovenstående lyder jo næsten som 1'eren.
#57 Batsy 14 år siden
#58 lagoni 14 år siden
#59 wiseguy 14 år siden
#60 lagoni 14 år siden