Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1141 Hr. Nielsen 12 år siden

Lord Beef Jerky (1140) skrev:
omend på et helt andet plan.
Fortæl fortæl (kort og præcist, fordi den er ufrivillig komisk eller er det en grissebasseting:) Jeg har ikke set den og agter det nu heller ikke.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#1142 Lord Beef Jerky 12 år siden

#1141 Fordi den er ufrivilligt komisk da! Paris Hilton ligner en hest, så det kan aldrig helt blive en grissebasseting for mit vedkommende. Men jeg så den da fra start til slut uden at have lyst til at slukke... det havde jeg lyst til en gang eller to med Battleship, selvom jeg da ikke synes at den er helt forfærdelig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1143 Hr. Nielsen 12 år siden

Lord Beef Jerky (1142) skrev:
Paris Hilton ligner en hest, så det kan aldrig helt blive en grissebasseting for mit vedkommende.
Ha ha ha, en hest ved ikke jeg, men min type er hun bestemt heller ikke:-D
Gravatar

#1144 BN 12 år siden

Thomas E. Nielsen (1143) skrev:
Ha ha ha, en hest ved ikke jeg, men min type er hun bestemt heller ikke:-D

Mjah ... Hr. Aragorn-lookalike. Der er heldigvis forskel på at være til hest, og at være til heste.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1145 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (1144) skrev:
Der er heldigvis forskel på at være til hest, og at være til heste.
Jeps og jeg er ingen af delene....lige nu;)
Gravatar

#1146 macel 12 år siden

Flotte optagelser, kanon spillet af Naomi, det kan hun bare. Men meningen med historien, vores skabere, den kom ikke rigtig frem, eller også fattede jeg det ikke. Men så ud til at Alienen blev til der. Gode effekter, men ellers lidt tam.
Gravatar

#1147 Kyllingebenet 12 år siden

Er Paris Hilton med i Prometheus 2? :)
Gravatar

#1148 The Insider 12 år siden

#1147, hun regerer Jason Statham-folkets hjemplanet!
War. War never changes.
Gravatar

#1149 Hr. Nielsen 12 år siden

#1148 Jeg ville nødig se deres afkom:)
Gravatar

#1150 The Insider 12 år siden

#1149, Lindelof har netop tweetet dette teaserbillede til 2'eren: http://www.toptenz.net/wp-content/uploads/2010/10/...
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: