Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#1 Morpheus 12 år siden
#2 elwood 12 år siden
Fremtiden er muligvis ikke, var den har været
Gætter på der sku stå hvad 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 Therien 12 år siden
#4 Ericmase 12 år siden
Filmen føltes dog ikke ligefrem som en gyser, men mere en splatter-film. Dog ordenligt skruet sammen! Jeg har set "Blade Runner" og ikke "Alien"-filmene endnu, men begynder snart.
I alt får den ligså mange stjerner som Benway giver den :)
#5 Therien 12 år siden
#6 Old Son 12 år siden
#7 Therien 12 år siden
Jeg takker! Nåh, jeg tygger videre..
#8 Leo DiCaprio 12 år siden
#9 Erroneus 12 år siden
Flot og underholdne film, der lever op til forventningerne her.
#10 MuManden 12 år siden