Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 11 år siden

Også selv til forpremiere i går og var tryllebundet hele vejen gennem filmen. Den er intet mindre end et fantastisk mesterværk!
Gravatar

#2 elwood 11 år siden

Glæder mig til i aften, btw. minor detail...

Fremtiden er muligvis ikke, var den har været

Gætter på der sku stå hvad 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Therien 11 år siden

Ganske fin anmeldelse.. Jeg går dog stadig og tygger på filmen, jeg kan ikke rigtigt finde grund til at give den mere end 4/6 - selvom jeg rigtigt gerne ville..
Gravatar

#4 Ericmase 11 år siden

Rigtig fin anmeldelse! Det var en fremragende film! Den var fyldt op med vanvittige effekter, godt skuespil (især af Fassbender), god instruktion, badass lyd, klamme scener og flot kameraføring!

Filmen føltes dog ikke ligefrem som en gyser, men mere en splatter-film. Dog ordenligt skruet sammen! Jeg har set "Blade Runner" og ikke "Alien"-filmene endnu, men begynder snart.

Slutningen vil enten være forudset eller uventet. Jeg uventede den...


I alt får den ligså mange stjerner som Benway giver den :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#5 Therien 11 år siden

Hvorfor endte den space jockey ikke i stolen? Det var måske slet ikke planeten de lander på i Alien?
Gravatar

#6 Old Son 11 år siden

@5:
http://studiogekko.blogspot.com/2012/04/lv-223-not-lv-426.html
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#7 Therien 11 år siden

#6

Jeg takker! Nåh, jeg tygger videre..
Gravatar

#8 Leo DiCaprio 11 år siden

Jeg syntes gså den var formidabel rigtig god og stemningsfuldt. Det irretere mig dog bare at slutningen ikke var i samme tempi.
Gravatar

#9 Erroneus 11 år siden

Helt enig med anmeldelsen og de fem stjerner. Efter min mening, kunne den sagtens have været 25-30 minutter længere, det havde måske fået afsluttet nogle af de mange tråde bedre, for ja slutningen blev lidt pludselig.

Flot og underholdne film, der lever op til forventningerne her.
Gravatar

#10 MuManden 11 år siden

Skal man se den i 3D eller 2D?
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: