Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1251 Thomsen 12 år siden

"Geolog-beskæmmende"! Hahaha, det er nok den bedste kritik, jeg har læst. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#1252 HonoDelLoce 12 år siden

Thomsen (1251) skrev:
"Geolog-beskæmmende"! Hahaha, det er nok den bedste kritik, jeg har læst. :-)

Hvis ikke den virker, så ved jeg ikke hvad der gør ;)

Lokke lokke lokke
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#1254 Batsy 12 år siden

Its alive!! its ALIVE!!!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#1255 Riqon 12 år siden

Untold light-years from Earth, an android can't properly count time; when asked how long the mission has lasted, he says, "2 years, 4 months, 18 days, 36 hours, 15 minutes," not "2 years, 4 months, 19 days, 12 hours and 15 minutes".

LOL!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#1256 The Insider 12 år siden

Hehehe, det havde jeg slet ikke tænkt på :-)
War. War never changes.
Gravatar

#1257 Romance 12 år siden

Jeg har ikke fået set denne film endnu, da jeg er lidt bange for om den er for uhyggelig.
Jeg har set Alien filmene og dem syntes jeg var for uhyggelige.
Er der nogen der kan fortælle mig om denne her film virker uhyggelig på jer.
Jeg har set traileren og jeg synes den ligger lidt op til at den er uhyggelig, men det er jo dumt at gå glip af en god film hvis den ikke er.
Jeg kan simpelthen ikke lide gyser film, men en almindelig action film er der ikke noget i vejen for.
Gravatar

#1258 The Insider 12 år siden

Min kæreste er notorisk gyser-sky, og da vi forleden så "Insidious", var det første gang i knap to år, at vi så en gyser i fællesskab :-) Jeg måtte tilmed advare hende før de allerværste choks... Og hun kom 110% helskindet igennem "Promehteus", så du bør være safe!
War. War never changes.
Gravatar

#1259 zombieman 12 år siden

The Insider (1258) skrev:
Min kæreste er notorisk gyser-sky, og da vi forleden så "Insidious", var det første gang i knap to år, at vi så en gyser i fællesskab :-) Jeg måtte tilmed advare hende før de allerværste choks... Og hun kom 110% helskindet igennem "Promehteus", så du bør være safe!

Hvad syntes i om Insidious
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#1260 The Insider 12 år siden

Jeg havde allerede set den et par gange før :-) Jeg svinger stadig lidt mellem 4 og 5 stjerner. Den har op til flere fænomenale sekvenser - især "Darth Maul"-øjeblikket og gasmaske-scenen - men den mister noget momentum i sin sidste tredjedel, som også ødelægges af noget so-so CGI. Men jeg ser frem mod fortsættelsen!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: