Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#801 Hr. Nielsen 13 år siden
#802 Richard Burton 13 år siden
http://img191.imageshack.us/img191/8162/dummies.jp...
#803 Hr. Nielsen 13 år siden
#804 Richard Burton 13 år siden
#805 Hr. Nielsen 13 år siden
#806 Richard Burton 13 år siden
Jeg har blot efterhånden set rigtig megen kritik, som ikke så meget er fostret i filmens mangler, som de er et udtryk for slet ikke at have viljen til at forstå indholdet. Prometheus er ikke en film, man går oplyst væk fra. Det kræver ganske meget engagement for at kværne sig frem til det stade og det erkender jeg så absolut, at alle ikke synes er lige interessant. Men det er også, derfor jeg gør meget ud af at forsøge at komme med de forklaringer, hvis folk skulle være interesseret i "disse ting" og det er derfor jeg affærdiger en del kritik, når det går op for mig, at filmens tematik for mange er 2. prioritet.
#807 Babo84 13 år siden
#808 Hr. Nielsen 13 år siden
#809 Hr. Nielsen 13 år siden
http://dearcinema.com/review/ridley-scotts-prometh...
#810 Kyllingebenet 13 år siden
Link gerne, har brug for et billigt grin! :D