Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#811 Richard Burton 13 år siden

#807 Det er sgu humor Babo, det må jeg give dig :D Når man ikke selv har fattet en bjælde, trods 600+ indlægs gennemgang og så alligevel tør fyre den af og endnu engang udstille sig med bar røv og dolk i bagen ... respekt :D
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#812 Babo84 13 år siden

Kyllingebenet (810) skrev:
Link gerne, har brug for et billigt grin! :D

Se #795

og

http://www.comicbookmovie.com/fansites/rorschachsr...

SIR Ridley Scott (811) skrev:
og så alligevel tør fyre den af

Jeg er modig. Lidt som Scott og Lindelkopf. Det er modigt at få et hysterisk morsomt manus godkendt, og så håbe på, at ingen ville more sig over det. Det er modigt at promovere skidtet som gys, men i virkeligheden var det spoof. Jeg tager squ hatten af.

6/6 til prometheus

Den er ej religiøs. Den er ej filosofisk. Den er grotesk morsom. Men det forventer jeg selvfølgelig ikke folk fatter noget af nu, men først om 30 år. Eller sådan ca.
Gravatar

#813 Richard Burton 13 år siden

#812 Tror ikke du skal bekymre dig så voldsomt, hvad angår at folk skulle fatte om 30 år ... det, du tydeligt ikke selv fatter hat af nu :)
Gravatar

#814 Hr. Nielsen 13 år siden

Kan i to 'knægte' så tale pænt til hinanden:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#815 Richard Burton 13 år siden

Den kommende BD udgave rapporteres at have en spilletid på 2 timer og 27 minutter af flere sites. Det hænger så ikke sammen med diverse covers, som siger 1:51 eller 2:00.
Gravatar

#816 gi-jones 13 år siden

Er det længere end bio-versionen?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#817 Richard Burton 13 år siden

Bio versionen var vist 1:59, men nogle skriver 2:04. Det er sgu ikke til at finde ud af-
Gravatar

#818 MOVIE1000 13 år siden

SIR Ridley Scott (817) skrev:
Bio versionen var vist 1:59, men nogle skriver 2:04. Det er sgu ikke til at finde ud af-

Nogle folk, glemmer bare nu til dags, at trække deres ur op.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#819 The Insider 13 år siden

Den er sikkert 1.59 på PAL-dvd'er.
War. War never changes.
Gravatar

#820 gi-jones 13 år siden

The Insider (819) skrev:
Den er sikkert 1.59 på PAL-dvd'er.
Det skulle jeg også lige til at sige. Men på BD burde det jo ikke gøre en forskel.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: