Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#891 JannikAnd 12 år siden

Highland Park (888) skrev:
... på udvalgte bøger.
Og udvalgte film... Prometheus står i hvertfald som fragtfri hos mig.
Gravatar

#892 Highland Park 12 år siden

#891: Du har ret. Når først den er smidt i kurven, er der ingen fragtomkostninger.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#893 Reborn Sith 12 år siden

Fandt den her.
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=46...
Men har lige købt Alien Anthology, så jeg skal nok finde en anden udgivelse.
It's all good man. Saul Goodman
Gravatar

#894 Åkepool 12 år siden

Reborn Sith (893) skrev:
Fandt den her.

Den kan du få billigere andre steder, bl.a. her:

http://www.amazon.co.uk/Prometheus-Alien-Evolution...
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#895 Kaizer Soze 12 år siden

Den billigste måde at få den på, er at ønske den sig i julegave, hvis du kan vente så længe.
Medmindre du har fødselsdag før jul ;)
Gravatar

#896 Richard Burton 12 år siden

Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#897 rammy 12 år siden

Ingeniosus (896) skrev:
Prometheus er blevet anmeldt på BD

Masser af "dejlige" spoilers i de valgte billeder. Hold jer langt fra anmeldelsen, hvis i ikke har set filmen endnu...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#898 doom WAD 12 år siden

rammy (897) skrev:
Masser af "dejlige" spoilers i de valgte billeder. Hold jer langt fra anmeldelsen, hvis i ikke har set filmen endnu...

Hvis du taler om de 4 pics man kan se i det link du har sat ind, så kan jeg sgu ikke få øje på noget særligt spoileragtigt.
Gravatar

#899 wiseguy 12 år siden

Ka' heller ikke helt se de store spoiler-problemer i billederne, men damn! hvor jeg glæder mig til mit eksemplar lander fra Amazon, oven på den anmeldelse.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#900 Riqon 12 år siden

rammy (897) skrev:
Masser af "dejlige" spoilers i de valgte billeder.

Det kan allerhøjst betragtes som spoilers, hvis nogen sætter sig til at forklare, hvad det er man ser. For den uindviede, så er billederne helt harmløse.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: