Traditionen tro, disker Michael Mann op med en fantastisk visuelt flot og håndværksmæssig fremragende produktion, der nærmest er umulig at sætte en finger på rent teknisk. Desværre glipper det denne gang med at få fortællingen og plottet til at hænge sammen – og give mening. Skuespillerne føles ikke instrueret godt nok, der er ikke skyggen af dybde eller indlevelse, og forbindelsen mellem filmen som afsender og publikum som modtager bliver aldrig skudt i gang. De mange flotte actionscener redder filmen fra at være en komplet fadæse, men man sidder skuffet tilbage over den ligegyldige oplevelse, som “Public Enemies” beklageligvis er. Man kan kun håbe på, at der kommer en bedre Director’s Cut på dvd til efteråret.
#31 Highland Park 15 år siden
Jeg har hverken set "Collateral" eller "Miami Vice", så det var jeg ikke bekendt med.
#32 BN 14 år siden
Jeg er skuffet af alle de samme grunde, som han remser op i anmeldelsen.
3/6
#33 filmz-Bruce 14 år siden
Og så hadede/hader jeg billedkvaliteten. Det ser så livløst ud optaget med det digitale kamera. TV og slet ikke filmagtigt. District 9, Che og Knowing ser formidabelt ud optaget med RED kamera, men det her er grimt.
#34 BN 14 år siden
Jeg tror, jeg vil tilslutte mig karakteren 2/6, ud fra den betragtning, at jeg plejer at give 3/6 til middelmådige film, der godt kan gå an en dag, hvor man ikke har andet at lave. Men jeg gider faktisk ikke se 'Public Enemies' nogensinde igen.
Man fik ikke en chance eller noget som helst grundlag for at engagere sig i figurerne. Jeg var ligeglad med dem. Og ja, det TV-film-agtige udseende distraherede mig også. Det er absolut ikke dét jeg ønsker at se i en biograffilm - heller ikke i hjemmebiffen. Michael Mann brugte vist også digitalt kamera til nogle af storby-nattescenerne i 'Collateral', men dér synes jeg, det så godt ud sammen med den "almindelige" billedstil.
#35 filmz-jonasgr 14 år siden
Så er der hele kameraføringen, som ligner et eller andet fra et skoleprojekt, som Brian Orndorf så rigtigt skriver: "Mann pours salt on the wound by insisting on a tipsy hand-held approach, which turns an A-list Hollywood blockbuster into something resembling a junior high weekend class project from the St. Francis School for Troubled Boys".
Men geværerne lyder som sædvanlig rigtig godt.
'Cause I'm evil"
#36 filmz-Narniabæver 14 år siden
#37 Gasivodo 14 år siden
Men er der egentlig nogen derude, der har set de andre? "Dillinger" film?
Har selv kun set 1973'eren og den finder jeg ganske udmærket.
Denne film er egentlig bare en 'remake' af førnævnte eller?
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(