Traditionen tro, disker Michael Mann op med en fantastisk visuelt flot og håndværksmæssig fremragende produktion, der nærmest er umulig at sætte en finger på rent teknisk. Desværre glipper det denne gang med at få fortællingen og plottet til at hænge sammen – og give mening. Skuespillerne føles ikke instrueret godt nok, der er ikke skyggen af dybde eller indlevelse, og forbindelsen mellem filmen som afsender og publikum som modtager bliver aldrig skudt i gang. De mange flotte actionscener redder filmen fra at være en komplet fadæse, men man sidder skuffet tilbage over den ligegyldige oplevelse, som “Public Enemies” beklageligvis er. Man kan kun håbe på, at der kommer en bedre Director’s Cut på dvd til efteråret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Highland Park 14 år siden

#30: Tak for rettelsen Michael. Jeg slog bare titlen op og fandt den her, hvor der ikke stod, at den var fra en anden film (som ved de andre numre), men jeg overså åbenbart "Courtesy of Twentieth Century Fox Film Corporation". Pinligt. :/

Jeg har hverken set "Collateral" eller "Miami Vice", så det var jeg ikke bekendt med.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#32 BN 14 år siden

Lånte 'Public Enemies' af en ven for nylig, og jeg må desværre sige, at jeg blev skuffet i forhold til, at instruktøren er Michael Mann og at hovedrolleindehaverne er Depp og Bale. Jeg har lige genopfriske dolphinfriendly's anmeldelse og må i dette tilfælde erklære mig 100 % enig i hans bedømmelse.

Jeg er skuffet af alle de samme grunde, som han remser op i anmeldelsen.

3/6
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 filmz-Bruce 14 år siden

#32 Jeg er helt nede på 2/6, selvom jeg har svært ved at finde momenter, som kan få den over 1/6. Jeg kedede mig røven ud af bukserne og kunne hverken sluge figurer eller komme ind i nogen stemning. Måske havde jeg en dårlig dag, men jeg fandt den piv ringe.

Og så hadede/hader jeg billedkvaliteten. Det ser så livløst ud optaget med det digitale kamera. TV og slet ikke filmagtigt. District 9, Che og Knowing ser formidabelt ud optaget med RED kamera, men det her er grimt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 BN 14 år siden

#33 - bruce:

Jeg tror, jeg vil tilslutte mig karakteren 2/6, ud fra den betragtning, at jeg plejer at give 3/6 til middelmådige film, der godt kan gå an en dag, hvor man ikke har andet at lave. Men jeg gider faktisk ikke se 'Public Enemies' nogensinde igen.

Man fik ikke en chance eller noget som helst grundlag for at engagere sig i figurerne. Jeg var ligeglad med dem. Og ja, det TV-film-agtige udseende distraherede mig også. Det er absolut ikke dét jeg ønsker at se i en biograffilm - heller ikke i hjemmebiffen. Michael Mann brugte vist også digitalt kamera til nogle af storby-nattescenerne i 'Collateral', men dér synes jeg, det så godt ud sammen med den "almindelige" billedstil.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#35 filmz-jonasgr 14 år siden

Så har jeg lige set den og det var dog en kedelig forestilling. Man kan finde ud af mere om John Dillinger, ved at læse en wikipediaartikel end at se denne film. Han er ligesom resten af filmen livløs. Vi får intet at vide om Dillinger som person. Han kunne lide at røve en masse penge, fordi han godt kan lide tøj, biler etc. og tager det fra bankerne og ikke befolkningen. Men er det fordi han er utilfredse med politikerne ? altså der bliver ikke rørt ved dette emne overhovedet. Pelvis er ligeså karakterløs. Hvis man ikke vidste bedre skulle man tro det var en cgi udgave af Christian Bale. Man ender dermed med ikke at have sympati for nogle af dem. Og så er kostumer, bygninger, biler etc. alt sammen i kedelige grå,brune,sorte, hvide farver. Med andre ord triste. Man kunne jo have gjort et eller andet for at gøre John Dillinger til noget specielt.

Så er der hele kameraføringen, som ligner et eller andet fra et skoleprojekt, som Brian Orndorf så rigtigt skriver: "Mann pours salt on the wound by insisting on a tipsy hand-held approach, which turns an A-list Hollywood blockbuster into something resembling a junior high weekend class project from the St. Francis School for Troubled Boys".

Men geværerne lyder som sædvanlig rigtig godt.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#36 filmz-Narniabæver 14 år siden

Efter at have set traileren, troede jeg at filmen ville vinde Oscars i år.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#37 Gasivodo 13 år siden

Meget sent at genstarte tråd, ved det.

Men er der egentlig nogen derude, der har set de andre? "Dillinger" film?

Har selv kun set 1973'eren og den finder jeg ganske udmærket.

Denne film er egentlig bare en 'remake' af førnævnte eller?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: