Traditionen tro, disker Michael Mann op med en fantastisk visuelt flot og håndværksmæssig fremragende produktion, der nærmest er umulig at sætte en finger på rent teknisk. Desværre glipper det denne gang med at få fortællingen og plottet til at hænge sammen – og give mening. Skuespillerne føles ikke instrueret godt nok, der er ikke skyggen af dybde eller indlevelse, og forbindelsen mellem filmen som afsender og publikum som modtager bliver aldrig skudt i gang. De mange flotte actionscener redder filmen fra at være en komplet fadæse, men man sidder skuffet tilbage over den ligegyldige oplevelse, som “Public Enemies” beklageligvis er. Man kan kun håbe på, at der kommer en bedre Director’s Cut på dvd til efteråret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 14 år siden

#9 Her en masse kameraer brugt til filmen. Du må ikke spørge mig om deres respektive styrker og svagheder :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg så lige interviewet med Johnny Deep hos Letterman og det var ganske interessant. Sjovt at se at man går fra Johnny Deep (og Public Enemies) og over til Megan Fox (Transformers). Det symboliserer i virkeligheden hvad der er klasse og hvad der er mangel på samme.

Og lidt sjovt at se at Johnny Deep ikke har set filmen og generelt ikke ser nye film. Til gengæld hylder han de gamle film og skuespillere. Se det er en person i branchen som har hovedet skruet ordentlig på.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#13 cansi 14 år siden

# 12

Så vidt jeg husker så sagde Johnny Depp at han ikke så sin egen præstationer. Ligesom Daniel Day Lewis heller aldrig gøre.

Og hvor fedt var det ikke lige at se Clark Gable på den store skærm ?? :D
Gravatar

#14 McPeter 14 år siden

#13 - Nu gør det jo ikke én per definition til en god skuespiller bare fordi man ikke ser sine egne præstationer... men lige bestemt de to klarer sig nu meget godt uden hehe. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#15 filmz-jonasgr 14 år siden

#13 Hmm jeg mener også at han sagde at han sjældent så nye film, men elsker ældre film. Men i det hele taget holder han en vis afstand fra Hollywood. Ham og Sean Penn kunne jeg forestille mig kunne have nogle interessante samtaler :)

#14 Hehe nej selvfølgelig ikke.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#16 Benway 14 år siden

Det er ikke en stor film. Selve fortællingen og karaktertegningen er simpelthen for flad til den for alvor kommer under huden på en. Som en neddæmpet og klichefattig gangsterfilm synes jeg imidlertid, at den er ret vellykket, og de 140 minutter forsvinder virkelig hurtigt. Depp og Bale er fremragende, og giver meget pondus til de ellers lige lovlig skitserede figurer. Særlig Purvis savnede jeg at få mere at vide om. Ikke mindst eftersom at de få gange han endelig trådte i karakter, faktisk var blandt filmens bedste øjeblikke.

Som altid med Mann ser filmen ekstrem godt ud, og jeg synes det digitale look gav noget visuel friskhed til en temmelig udvandede genre. Jeg følte for en gangs skyld ikke, at jeg allerede havde set det hele i forvejen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#17 Nicki52 14 år siden

Min bror har set den - 2 ud af 6 stjerner
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#18 tranberg 14 år siden

Jeg er netop trådt ind af hjemmedøren efter et syn med Public Enemies.

Der var selvfølgelig en grund til at den stod på min venteliste over film jeg mest så frem til i dette år; cast-ensemblet og historien.

Det kunne jeg lide:
- Skuespillet, selvom jeg er enig med anmeldelsen i, at hverken Depp eller Bale får lov til at vise hvad de rigtig er i stand til, hvilket er synd. Cotillard er derimod helt perfekt og i en afhøringsscene viser hun hvorfor hun er Oscar-værdig.

- Historien, selvom dette næsten er et minus, da Mann har haft et så fantastisk potentiale med sådan et fantastisk materiale.


Det kunne jeg bestemt ikke lide:
- Kinematografien, den måde den er filmet på, ødelagde oplevelsen af "Public Enemies" for mig.
De fleste scener ligner mest af alt noget der er optaget af et mediefagshold og det blev det helt store irritationsmoment for mig.
Jeg kunne slet ikke fordybe mig i fortællingen og skuespillet, da jeg konstant skulle tage stilling til og blev irriteret over en ny, besynderlig vinkel, et uskarpt billede eller et rystende håndholdt billede.

- Michael Manns instruktion og "touch" på filmen.
Jeg synes ikke Mann har kunne håndtere stjernerne, historien og legenden.
Det udmærker sig ved, som anmeldelsen siger, at jeg ikke forstår hvad Mann vil med denne film. Er det manden Dillinger? Er det myten Dillinger? Er det bare en actionfilm eller god fortælling? Jeg forstår stadig ikke, hvad Mann prøver at fortælle mig.

Alt i alt synes jeg, at "Public Enemies" var en middelmådig affære, og når man tænker på dens ry, også en ret skuffende omgang.
Jeg synes anmeldelsen rammer min mening ret godt med ordet "spild". Det er dog ikke kun utrolig stor spild af fantastiske skuespillere, men også spild af en fascinerende historie og et solidt materiale.

4/6

Jeg tør slet ikke tænke på hvad Scorsese kunne have gjort med dette materiale og dette cast!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#19 filmzkim 14 år siden

#14
Selvfølgelig ser de deres egne præstationer!
Gravatar

#20 filmzkim 14 år siden

Hvordan kan man lade være med at se sine egne film!
Jeg havde ikke kunnet ladet være!

Skriv ny kommentar: