“Pusher II” er både hylende morsom og direkte gribende, og den punkterer fordommen om at en efterfølger blot er et forsøg på at slå plat på forgængerens succes. Og selvom det måske har været instruktørens intention med denne film, så er det bare dejligt at se, at der alligevel er kommet en selvstændig film ud af det, der er underholdende såvel som dramatisk. Der er heldigvis langt ned til tidligere forsøg på danske kriminalfilm som “Gamle Mænd i Nye Biler”, “Inkasso” og “Den Gode Strømer”, så nød man stemningen, samt den realistiske tone i “Pusher” og “Bleeder”, ja så vil man uden tvivl blive glad for “Pusher II”!

Klik [url=articles/view/599/]her[/url] for at læse filmz.dk’s interview med Mads Mikkelsen og Nicolas Winding Refn, som fortæller om deres arbejde på “Pusher II”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-gimleno1 19 år siden

NÅ jo,

Jeg syntes forresten den scene hvor Kusse Kurt skyller dopen ud i lokummet fordi det banker på døren er til grin. Den er totalt utroværdig og minder LIDT for meget om noget man har set før (Den første Pusher film selvfølgelig)[/spoiler)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#42 SteeN! 19 år siden

Jeg synes den styrer den film! Alt for fede kommentare i blandt, fede scener og godt dansk miljø! 5 til den!
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#43 filmz-WSTE_M 19 år siden

Jeg var skuffet over filmen.
Jeg syntes at personerne var for dumme til hvad der er menskeligt muligt.
De opører sig som små børn. :(
Fimens humor (især de "smarte" kommentarer) er lige hvad Pusher I lagde op til.
Filme mindede på det punkt lidt for meget om Fargo.
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#44 filmz-gimleno1 19 år siden

Troede ikke jeg skulle sige det her om Mads M, men hans præstation er i høj grad hvad der holdte filmen oppe, for filmen i sig selv var virkeligt ringe, men hans præstation fortjente helt sikkert den Robert han har fået her til aften.
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#45 filmz-breezer 19 år siden

Det er da nok det ringeste jeg nogensinde har set af dansk film. Føj.

#46 19 år siden

Ja, den er fandeme kedelig. Jeg trak på smilebåndet et par gange, men sammenholdt med, at 1eren er den bedste danske nogensinde, så...
Gravatar

#47 pulse83 19 år siden

Jeg er helt enig i at Mads Mikkelsen holder denne film oppe. Det er ganske enkelt en kraftpræstation han leverer her. Filmen har sine dårlige momenter. Hvem forlader f.eks. en Ferrari med døren åben for at gå over og hæve penge?

Men udemærket film trods den noget svage historie og meget svage slutning. Jeg ville helt vildt gerne se hvordan Tonny håndterer den situation som filmen slutter med. 4/6 til filmen og 6/6 til Mads Mikkelsen. Tænk at Svend Sved og Tonny er spillet af samme person. ;)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#48 filmz-goggly 18 år siden

Pusher er en rigtig dårlig film, man er ligeglad med personerne, dumme ting de gør.
Handlingen tynd. Den første film havde et godt drive, men det mangler nr 2.
Og den burde ikke være lavet
Spild af tid og penge

Skriv ny kommentar: