“Pusher II” er både hylende morsom og direkte gribende, og den punkterer fordommen om at en efterfølger blot er et forsøg på at slå plat på forgængerens succes. Og selvom det måske har været instruktørens intention med denne film, så er det bare dejligt at se, at der alligevel er kommet en selvstændig film ud af det, der er underholdende såvel som dramatisk. Der er heldigvis langt ned til tidligere forsøg på danske kriminalfilm som “Gamle Mænd i Nye Biler”, “Inkasso” og “Den Gode Strømer”, så nød man stemningen, samt den realistiske tone i “Pusher” og “Bleeder”, ja så vil man uden tvivl blive glad for “Pusher II”!

Klik [url=articles/view/599/]her[/url] for at læse filmz.dk’s interview med Mads Mikkelsen og Nicolas Winding Refn, som fortæller om deres arbejde på “Pusher II”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-gimleno1 19 år siden

Tjah, en spillefilms rolle er jo også noget ret stort at blive kastet ud i for en person uden erfaring, lidt erfaring fra mindre projekter kunne have været godt, men man må da håbe at instruktørens vision ikke gik tabt pga. det.

Har nu desværre ikke set filmen endnu, men regner med at sidde i biffen i aften med den....selvom jeg ikke er så vild med Mads M ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#12 filmz-Zikor4 19 år siden

Nogen der kan fortælle mig hvorfor den ikke går i Cinemaxx Rosengård i Odense? Havde lige glædet mig sådan til at se den! :(
Gravatar

#13 filmz-gimleno1 19 år siden

#12 Hm, det lyder da mystisk, går den SLET ikke i Odense eller hvad? Den skulle da gerne have haft premiere i alle landets større byer i går, og det må man da Odense er en af :-)

Prøv evt. at checke www.biobooking.dk jeg ved de har kørt forpremiere så måske de har check på det, who knows.. Så vidt jeg kan se kan du finde den i BioCity Odense :-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#14 filmz-brint 19 år siden

Et must hvis man var vild med Pusher.
4/6 her fra.
Gravatar

#15 filmz-Zikor4 19 år siden

Det er sku en fed film, har lige været inde og se den!
Gravatar

#16 DarkLight 19 år siden

Rettelse til #2.
Jeg var alligevel i Århus her til nytår, så jeg tog ind for at se den i BioCity.
Skuespillet er godt og der er nogle sjove ting i filmen, men jeg var overrasket over det totale mangel på historie.
Ikke engang valget mellem barn og miljø er særlig godt afspejlet og slutningen virker forhastet og opgivende.

3/6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 filmz-gimleno1 19 år siden

Har ikke selv set den, men efter hvad jeg har hørt, både fra at læse opslag og høre bekendte, er den en typisk skidt to'er.....RET ærgeligt, MEN mangler selvfølgelig selv at drage min erfaring..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#18 filmz-yoshimura 19 år siden

#17 I så fald er de uenige med noget nær den ganske anmelderstand. Se anmelderudpluk her:

http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=330750/
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#19 filmz-gimleno1 19 år siden

Tjah, måske, men nu er en anmeldelse jo blot en mening, ikke nødvendigvis et faktum ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#20 filmz-yoshimura 19 år siden

#19 ditto ;O)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: