“Pusher II” er både hylende morsom og direkte gribende, og den punkterer fordommen om at en efterfølger blot er et forsøg på at slå plat på forgængerens succes. Og selvom det måske har været instruktørens intention med denne film, så er det bare dejligt at se, at der alligevel er kommet en selvstændig film ud af det, der er underholdende såvel som dramatisk. Der er heldigvis langt ned til tidligere forsøg på danske kriminalfilm som “Gamle Mænd i Nye Biler”, “Inkasso” og “Den Gode Strømer”, så nød man stemningen, samt den realistiske tone i “Pusher” og “Bleeder”, ja så vil man uden tvivl blive glad for “Pusher II”!

Klik [url=articles/view/599/]her[/url] for at læse filmz.dk’s interview med Mads Mikkelsen og Nicolas Winding Refn, som fortæller om deres arbejde på “Pusher II”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-gimleno1 19 år siden

Ja, alt det her ved jeg godt, og at folk brokkede sig over at "to'eren" var dårlig - folk kunne ikke fatte at det ikke VAR en to'er fordi han brugte de samme skuespillere...tsk tsk...Personligt syntes jeg selv at Bleeder faktisk var endnu bedre end Pusher, den var tilstrækkelig ond og væmmelig til at jeg kunne lide den *G*

Men jvf. hjemmesiden www.pusher.nu fremgår det at det hele tiden har været meningen med en decideret "Pusher" trilogi, ikke blot en trilogi om forskellige mennesker, men om de SAMME mennesker...
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#32 filmz-Dennis 19 år siden

#31.:

enig. Bleeder er Refns bedste film. Lad mig høre hva du syntes om Pusher II.
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#33 Michael Andersen 19 år siden

Skumle finansielle bagtanker eller ej, det er imo sådan set lige meget. Det er en udenomsinformation, som ikke har noget med selve filmen at gøre. Den skal bedømmes på hvad den er og ikke på hvilke intentioner der evt. ligger bag.

Grunden til at der ikke er den store handling i "Pusher II" er jo pga. Tonny er en flagrende person, som ikke kan finde ud af at handle. Da det er Tonnys historie er filmens formsprog akkurat ligeså løst som sin hovedfigur. Det er først når Tonny begynder at vælge at filmen får fokus og udfolder sig.

Man skal heller ikke føle noget for Tonny før til sidst i filmen: I starten er han er jo bare kæmpe kraftidiot. Sådan var det også med Frank: en kold skid som man først sidst kunne føle noget for. Eller det er i hvert fald sådan jeg ser det.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#34 filmz-Dennis 19 år siden

Stadig ikke enig Michael.

Hvis jeg nu bruger et eksempel som LOTR. Historien kommer fra Tolkiens hjerte og erfaringer. Peter Jackson har en passion for LOTR og det kan man mærke i filmen. I King Arthur, er det tydeligt den er lavet for at tjene penge og der ikke er en historie bag.

Sammenligningen er meget unuanceret, men hvis du kigger på de gode fil og evt dine egne favoritter, så ligger der som regel en god historie, som en person har haft lyst til at fortælle.

Der er da langt mere handling i Pusher 1 end 2. Der er også en rød tråd og et handlingsklimaks. Fordi Tonny er en stor nar, kan man da stadig godt føle noget for personen. Filems formsprog er ikke en undskyldning for en vag historie. Du kan tage Bleeder, som jo er en god film med en god historie, som omhandler en person i stil med Tonny.
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#35 filmz-gimleno1 19 år siden

#32 Will do, regner med at få den set én af dagene når tiden lige er til det. :) Har dog desværre hørt flere gode bekendte også kalde den direkte "amatør agtig" og "skuffende", så mine forventninger er unægteligt dalet noget - men omvendt så kan jeg vel kun blive positivt overrasket....håber jeg *G*
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#36 Michael Andersen 19 år siden

#34 Vi behøver heller ikke være enige :) Jeg synes bare at man "misforstår" filmen, når man begynder at bedømme den ud fra ting som: intentionen bag. Andre film og hvordan de virker.

Ang. filmens formsprog, så ser jeg det som en meget positiv ting, at filmen bevidst tør at være ligeså ufokuseret som Tonny. Det er ikke nogen undskyldning - det er i stedet gennemført. Jeg vil mene, at et såkaldt normalt eller mere spændende handlingsforløb ville have været direkte upassende i dette tilfælde.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#37 filmz-kp 19 år siden

Denne film er det mest kedeligelige /fatasiløse jeg længe har set.Uden spænding hele vejen i gennem.Handling hvad var det i denne film??? Ryge fede sniffe og drikke hvor spændende.med venlig hilsen kenneth petersen
Gravatar

#38 filmz-bageren 19 år siden

Fedt Film Den Skal Ses Den er Så Fedt Den Skal Jeg Har PÅ DVD Nor Den Kommer
Gravatar

#39 filmz-gimleno1 19 år siden

Øh, ja....nemlig....ja.......?!?

NÅ, skal i hvert tilfælde ind og se den i aften, men forventningerne er godt nok ikke superhøje ovenpå alt den negativitet jeg har hørt omkring den...
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#40 filmz-gimleno1 19 år siden

Hm, min ærlige mening er at jeg ærligt talt er lidt skuffet. Jeg syntes at to'eren på mange måder bare er en tam genindspilning af etteren - ikke i direkte forstand, selvfølgelig, men problemstillingen er stort set den samme dog nu også med unge og problemer med at få farmands respekt, men jeg syntes den film totalt mangler den nerve er kendetegnede etteren, og gjorde etteren til en fantastisk film. Pusher 2 er en meget middelmådig film - må dog sige at Mads Mikkelsen overraskede meget positivt, han bar rollen fedt, men det alene gør desværre ikke en god film. Jeg havde hørt meget dårligt om denne film får jeg så den i biffen i dag og forventede derfor ikke ret meget - og det var godt for de evt. forventninger jeg kunne have haft ville heller på ingen måder være blevet indfriet. Jeg har jeg set filmen og det var så det, der var absolut intet i den jeg kunne "tage med mig" da jeg forlod salen.

(Var ærligt talt så skuffet at jeg var nødt til at poste samme besked i gæstebogen på www.pusher.nu)
..my hovercraft is full of eels..

Skriv ny kommentar: