“Pusher II” er både hylende morsom og direkte gribende, og den punkterer fordommen om at en efterfølger blot er et forsøg på at slå plat på forgængerens succes. Og selvom det måske har været instruktørens intention med denne film, så er det bare dejligt at se, at der alligevel er kommet en selvstændig film ud af det, der er underholdende såvel som dramatisk. Der er heldigvis langt ned til tidligere forsøg på danske kriminalfilm som “Gamle Mænd i Nye Biler”, “Inkasso” og “Den Gode Strømer”, så nød man stemningen, samt den realistiske tone i “Pusher” og “Bleeder”, ja så vil man uden tvivl blive glad for “Pusher II”!
Klik [url=articles/view/599/]her[/url] for at læse filmz.dk’s interview med Mads Mikkelsen og Nicolas Winding Refn, som fortæller om deres arbejde på “Pusher II”.
#31 filmz-gimleno1 19 år siden
Men jvf. hjemmesiden www.pusher.nu fremgår det at det hele tiden har været meningen med en decideret "Pusher" trilogi, ikke blot en trilogi om forskellige mennesker, men om de SAMME mennesker...
#32 filmz-Dennis 19 år siden
enig. Bleeder er Refns bedste film. Lad mig høre hva du syntes om Pusher II.
#33 Michael Andersen 19 år siden
Grunden til at der ikke er den store handling i "Pusher II" er jo pga. Tonny er en flagrende person, som ikke kan finde ud af at handle. Da det er Tonnys historie er filmens formsprog akkurat ligeså løst som sin hovedfigur. Det er først når Tonny begynder at vælge at filmen får fokus og udfolder sig.
Man skal heller ikke føle noget for Tonny før til sidst i filmen: I starten er han er jo bare kæmpe kraftidiot. Sådan var det også med Frank: en kold skid som man først sidst kunne føle noget for. Eller det er i hvert fald sådan jeg ser det.
#34 filmz-Dennis 19 år siden
Hvis jeg nu bruger et eksempel som LOTR. Historien kommer fra Tolkiens hjerte og erfaringer. Peter Jackson har en passion for LOTR og det kan man mærke i filmen. I King Arthur, er det tydeligt den er lavet for at tjene penge og der ikke er en historie bag.
Sammenligningen er meget unuanceret, men hvis du kigger på de gode fil og evt dine egne favoritter, så ligger der som regel en god historie, som en person har haft lyst til at fortælle.
Der er da langt mere handling i Pusher 1 end 2. Der er også en rød tråd og et handlingsklimaks. Fordi Tonny er en stor nar, kan man da stadig godt føle noget for personen. Filems formsprog er ikke en undskyldning for en vag historie. Du kan tage Bleeder, som jo er en god film med en god historie, som omhandler en person i stil med Tonny.
#35 filmz-gimleno1 19 år siden
#36 Michael Andersen 19 år siden
Ang. filmens formsprog, så ser jeg det som en meget positiv ting, at filmen bevidst tør at være ligeså ufokuseret som Tonny. Det er ikke nogen undskyldning - det er i stedet gennemført. Jeg vil mene, at et såkaldt normalt eller mere spændende handlingsforløb ville have været direkte upassende i dette tilfælde.
#37 filmz-kp 19 år siden
#38 filmz-bageren 19 år siden
#39 filmz-gimleno1 19 år siden
NÅ, skal i hvert tilfælde ind og se den i aften, men forventningerne er godt nok ikke superhøje ovenpå alt den negativitet jeg har hørt omkring den...
#40 filmz-gimleno1 19 år siden
(Var ærligt talt så skuffet at jeg var nødt til at poste samme besked i gæstebogen på www.pusher.nu)