“Pusher III” fremstiller måske en temmelig enkel historie om forfald – ligesom de to forrige er det hovedpersonens gradvise undergang som skildres, og den opløsning og desperation som følger i kølvandet. Men den fortælles med en sådan autenticitet og knugende nærvær at man holdes fanget. Det bør fremhæves at filmen bestemt ikke er for sarte sjæle eller børn, men det er dog mere portrættet af Milo end selve volden som skræmmer. En noget nær perfekt afrunding på Danmarks mest interessante filmtrilogi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 DarkLight 18 år siden

Min 'Top 5' om hvad jeg har lyst til at sige om denne anmeldelse:

5) At 'Pusher II' slog benene væk under nogen som helst, er vist en tilsnigelse. Faktisk husker jeg reaktionerne som lunke. I alt fald slog han ikke noget som helst væk under mig. Fair nok hvis anmelderen her faldt på røven, men jeg vil ikke grupperes med, selvom jeg også var "publikum".

4) Jeg er som udgangspunkt dum. Skriv så jeg kan forstå det. Antallet af fremmedord og LIX-tal burde ikke hænge sammen med anmeldelsens kvalitet. Man når længst med almindelig talesprog. Tale folk sådan? Jeg gør ikke.

3) 'People who talk in metaphors oughta shampoo my crotch.'

2) "Danmarks mest interessante filmtrilogi." Refn er ikke på højde med Fly. Hvor Pusher var på højde med Arven, skraber Pusher II+III bunden, mens Bænken og Drabet fortsat, som minimum, er seværdige.

1) Jeg havde kun fire punkter :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 Bates 18 år siden

Den glæder jeg mig rigtig meget til at se!!

Håber at de udgiver en rigtig lækker trilogy box.
Gravatar

#13 myggen 18 år siden

#11: Til info kan jeg sige, at anmeldelsens lixtal er 53. Det er en anelse højt, men da ikke helt urimeligt?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#14 DarkLight 18 år siden

Sjovt. Min analyse viser at alle afsnit undtagen det første, må betegnes som 'svært at læse'.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 chandler75 18 år siden

Ikke hvis man sammenligner med Weekendavisens anmeldelser - måske hvis man sammenligner med Vi Unges? ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 filmz-Exitium 18 år siden

hehe, men kæft jeg glæder mig til at se filmen!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#17 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#11: Jeg skriver, som jeg nu engang skriver - lev med det eller lad være med at læse mine anmeldelser...
At du derimod ikke brød dig om Pusher II, er du jo i din gode ret til.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#18 filmz-Bluhm 18 år siden

Jeg synes anmeldelsen er yderst velskrevet, jeg er bare ikke enig i den. Jeg fandt ikke Pusher 3 nær så intens/interessant som dens to forgængere. Jeg synes den var letbenet og nærmede sig komedien som genre, og passede derfor efter min mening ikke ind i resten af trilogien, hvilket er min største anke mod filmen. Jeg skal dog understrege, at jeg fandt den super underholdende og morsom, Buric spiller fantastisk! Der var bare ikke rigtigt noget nyt under solen i forhold til forgængerne.
Jeg ville nok give 4/6

Og til alle dem som har problemer med læsningen, og det er der åbenbart mange der har, lad være med at se filmen, det meste foregår på udenbysk og er tekstet på dansk :-)
Gravatar

#19 myggen 18 år siden

#13: Jeg siger heller ikke andet, end at lixtallet er 53. Jeg tager ikke stilling til, om det er svært at læse.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#20 davenport 18 år siden

Hvad er et lixtal lige?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: