“Pusher III” fremstiller måske en temmelig enkel historie om forfald – ligesom de to forrige er det hovedpersonens gradvise undergang som skildres, og den opløsning og desperation som følger i kølvandet. Men den fortælles med en sådan autenticitet og knugende nærvær at man holdes fanget. Det bør fremhæves at filmen bestemt ikke er for sarte sjæle eller børn, men det er dog mere portrættet af Milo end selve volden som skræmmer. En noget nær perfekt afrunding på Danmarks mest interessante filmtrilogi.
#11 DarkLight 19 år siden
5) At 'Pusher II' slog benene væk under nogen som helst, er vist en tilsnigelse. Faktisk husker jeg reaktionerne som lunke. I alt fald slog han ikke noget som helst væk under mig. Fair nok hvis anmelderen her faldt på røven, men jeg vil ikke grupperes med, selvom jeg også var "publikum".
4) Jeg er som udgangspunkt dum. Skriv så jeg kan forstå det. Antallet af fremmedord og LIX-tal burde ikke hænge sammen med anmeldelsens kvalitet. Man når længst med almindelig talesprog. Tale folk sådan? Jeg gør ikke.
3) 'People who talk in metaphors oughta shampoo my crotch.'
2) "Danmarks mest interessante filmtrilogi." Refn er ikke på højde med Fly. Hvor Pusher var på højde med Arven, skraber Pusher II+III bunden, mens Bænken og Drabet fortsat, som minimum, er seværdige.
1) Jeg havde kun fire punkter :)
#12 Bates 19 år siden
Håber at de udgiver en rigtig lækker trilogy box.
#13 myggen 19 år siden
#14 DarkLight 19 år siden
#15 chandler75 19 år siden
#16 filmz-Exitium 19 år siden
#17 filmz-Angel Eyes 19 år siden
At du derimod ikke brød dig om Pusher II, er du jo i din gode ret til.
#18 filmz-Bluhm 19 år siden
Jeg ville nok give 4/6
Og til alle dem som har problemer med læsningen, og det er der åbenbart mange der har, lad være med at se filmen, det meste foregår på udenbysk og er tekstet på dansk :-)
#19 myggen 19 år siden
#20 davenport 19 år siden