“Pusher III” fremstiller måske en temmelig enkel historie om forfald – ligesom de to forrige er det hovedpersonens gradvise undergang som skildres, og den opløsning og desperation som følger i kølvandet. Men den fortælles med en sådan autenticitet og knugende nærvær at man holdes fanget. Det bør fremhæves at filmen bestemt ikke er for sarte sjæle eller børn, men det er dog mere portrættet af Milo end selve volden som skræmmer. En noget nær perfekt afrunding på Danmarks mest interessante filmtrilogi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-hj 18 år siden

Flimrende underholdning, fremragende film :)
synes den passer fint ind i trilogien, men jeg havde gerne set lidt mere gang i starten!
ville nok fordele stjerne på filmene sådan her:

pusher1 - 5/6 stjerner
pusher2 - 4/6 stjerner
pusher3 - 4/6 stjerner

alle filmene kan klart anbefales, men er man kvinde eller over 30, skal man måske overveje en ekstra gang (joke, eller....)
Gravatar

#32 keitel 18 år siden

Jeg kan kun anbefale folk ikke at tage ind i biffen og se den, købe eller leje den på dvd, eller for den sag skyld hente den på nettet. 2 stjerner som de fleste har givet den, er en absolut træffende karakter, da den sidste stjerne er for de sidste 20 min. hvor der endelig kommer lidt gang i den. Ellers er det den mest søvndyssende danske film jeg nogensinde har set. Bleeder er faktisk genial i forhold til den.
Gravatar

#33 filmz-tyfon 18 år siden

Forstår ikke at kan give filmen 5/6. Den er klart den ringeste af de 3 pusher film... Den er jo knap nok dansk
Gravatar

#34 filmz-happyhansen 18 år siden

Nej 5/6 er ALT for meget.

Lander osse på 2/6!!!
Gravatar

#35 filmz-pelleh 18 år siden

#28 Hele pointen med 2erens slutning er jo netop at man netop ser hvad der sker med Tonni - han tager ansvar for sig selv og sine handlinger, bliver voksen for første gang i sit liv. Han tager sit barn ud af kummerlige forhold og stikker af med det for at give det en ordentlig opvækst langt væk fra det lorte miljø. Det må da kaldes en helstøbt slutning med karakterudvikling. Men jeg mener stadig at filmen er ret ringe, dog ikke så ringe som 3eren. Og så er Bleeder i mine øjne faktisk Refns absolut bedste film til dato.

#36 18 år siden

#35 Bleeder er totatl røvtur, der er ikke så mange der dør i den.
Gravatar

#37 filmz-sikorab 18 år siden

Den får 3 af mig, syntes den var sådan mellem go' hvis man da kan sige sådan. Den er meget stille og rolig i forhold til de 2 andre, hvilket jeg syntes fungerer meget godt. Men det er som om at N.W.R. ønsker indhente alt det forsømte action der "burde" have været i denne film, som han så vælger at gøre vha:

De scener hvor de 2 lig bliver parteret, og lille muhammed bliver tortureret/smidt i fryseren, disse scener virkede meget "skræmmende" og man sad egentlig og tænkte, "ej stop!". Var også kvalmende, da de vælger at vise indvoldende fra den døde polaker, FY FOR SATAN! Det havde været fint med lyden, og de indre billeder man danner sig :)


Lige en sidste ting, hvad er det lige med de slutninger? Er det kommet på mode at lave de mest underlige slutninger, som stopper brat, mens man egentlig sidder spændt og venter på hvad der nu skal ske?
Gravatar

#38 zombieman 18 år siden

#35 enig Bleeder er et mesterværk
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#39 filmz-Orion 18 år siden

Præcis! Bleeder er Refn's bedste, og Bodnias bedste præstation.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#40 jessup 18 år siden

Jeg fik endeligt set filmen i sidste uge og syntes at filmen var ok - dvs. *** men filmen har dog i mellemtiden vokset på mig - en vel ikke helt ukendt følelse hos Filmz brugere.

Plottet i PIII er næsten fuldstændigt men meget kompetent negligeret - få intruktøre kan med så få virkemidler, få så godt et resultat. Især scenen med den polske (børne)luder er mere kompliseret end den først tager sig ud.

Også anonyme alkoholikere møderne er geniale - dette forum er der lavet meget grin med på amerikansk film i PIII er de ikke en punchline i sig selv.

kort sagt III er bedre end II
This is just until June

Skriv ny kommentar: