“Pusher III” fremstiller måske en temmelig enkel historie om forfald – ligesom de to forrige er det hovedpersonens gradvise undergang som skildres, og den opløsning og desperation som følger i kølvandet. Men den fortælles med en sådan autenticitet og knugende nærvær at man holdes fanget. Det bør fremhæves at filmen bestemt ikke er for sarte sjæle eller børn, men det er dog mere portrættet af Milo end selve volden som skræmmer. En noget nær perfekt afrunding på Danmarks mest interessante filmtrilogi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 myggen 18 år siden

Lix står vist for læsbarhedsindeks, og er en måde at bedømme en teksts læselige sværhedsgrad.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#22 filmz-Bartman 18 år siden

Hva med bare at diskuter filmen istedet for at kæfte op om LIXtal og jeg ved ik hvad!...
Jeg har aldrig syns at Pusher 1 var så fed som den lidt blev blæst op til, så jeg må sige at Pusher 2 slog benene væk under mig.. glæder mig sku til at få set 3'eren!
Gravatar

#23 filmz-happyhansen 18 år siden

Kan kun sige at jeg blev ekstremt skuffet. Den lever først op de sidste 20 min. og jeg kan overhovedet ikke se nogen sammenhæng mellem Milo i 1'eren og 3'eren. Han virker nærmest "vattet" i forhold til hans aggresive stil i den første del af trilogien.

Desuden fandt jeg Milo's deltagelse ved afhængighedsmøderne Refn's undskyldning for at bringe lidt komik ind i en ellers mørk og seriøs film om et særdeles mørkt emne - derfor: Ærgrer det mig at Refn ikke har holdt den kyniske og aggressive stil fra forgængerne. Han er altså bedst når tempoet skrues i vejret og rockmusikken pumper derudaf!!
Gravatar

#24 Hal60 18 år siden

Nå, men den skal jeg da bestemt se... Er vild med de to tidligere film, og det virker jo til at jeg vil blive mere vild med denne!
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#25 filmz-Bartman 18 år siden

#23
Hele historien i 3'erne er da at han er ved at blive "vattede" så man må da sige at det er lykkedes godt nok hvis du syns det! :D

#26 18 år siden

Den får ellers tunge stryg i BT (2 stjerner) og Berlingske (også 2 stjerner):

http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=384792/
http://www.berlingske.dk/grid/anmeldelser/artikel:...

Og semi stryg i Den Pladderhumaniske Sprøjte (3 stjerner):

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=394867

Men jeg glæder mig til at se den. BT skriver det bare er en voldelig omgang blod. Det burde da trække op?

1'eren er den bedste danske film nogensinde, 2'eren var noget lunken.

Det virker i øvrigt ret mærkværdigt, at 2'eren sluttede med Tonny på flugt med et barn, når Tonny slet ikke er med i 3'eren. Det virkede klart som en cliffhanger-agtig scene, der skulle fortsættes. Men nej. Mærkeligt.
Gravatar

#27 chandler75 18 år siden

Den er vel præcis ligeså cliffhanger-agtig som Franks situation i slutningen af etteren - og han nævnes jo knap nok i 2'eren. Refn har nok ville afslutte personfortællingerne for hvert kapitel.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

#28 18 år siden

Jeg er enig - og alligevel ikke.

I 1'eren ser man de mulige scenarier for Frank, idet der er flere grupper, der gør sig klar til at gøre ham kold. Jeg havde ikke en forventning om at se dette nærmere afklaret i 2'eren. Dengang jeg så 1'eren, synes jeg den havde en helstøbt slutning. Jeg havde slet ikke samme følelse, da jeg så 2'eren. Jeg var helt sikker på, at vi skulle ske hvad der sker med T. Det spiller selvfølgelig ind, at man vidste, at 3'eren var på vej - modsat da man så 1'eren.
Gravatar

#29 filmz-Orion 18 år siden

Så vidt jeg kan forstå, er Levino Jensen med i denne film; det er nu herligt :) Ham har jeg ledt længe efter, og kan ikke forstå, han ikke bliver mere brugt i dansk film. Han var virkelig god i "Bleeder" som den psykopatiske Louis.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#30 jessup 18 år siden

Godt nok er der et par lange ord men det er så de fleste kan følge med selvom jeg ikke helt forstod "ekspressionistiske dronecollager" - men det afskriver jeg som lyrisk lir:)

Jeg må sige at 2'eren var slemt skuffende - jeg så den her til morgen for at være forberedt til den splatter jeg kan forstå jeg skal se frem til i 3eren.
This is just until June

Skriv ny kommentar: