“Ratatouille” er uden tvivl årets mest charmerende familiefilm. Instruktøren Brad Bird har skabt den ideelle familiefilm, som vil appellere til både børn og voksne med sin visuelle komik og fuldstændig afvæbnende fortælleglæde. Hver eneste scene og hvert eneste billede er i sandhed en lille perle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 thomas040 16 år siden

Jeg var også flad af grin over Lifted.... det var satme sjovt... og hvor fik de dog drejet og vendt den historie på så mange måder som muligt....:D
Failure is a zero out.
Gravatar

#32 filmz-isaac 16 år siden

Kanonsjov film. Var inde og se den idag. Dog rimeligt meget amerikaniseret. Der går mange passager med LIDT for meget action. Det virker som om at man kører actionsekvenserne så hurtigt som muligt.
Trods alt en tegnefilm og ikke Harry Potter 32 ;).
Kanonsød rotte, og med stemmelæggelse af 2 af mine yndlingsskuespillere nemlig Brian Dennehy og Ian Holm, Dennehy dog ikke så meget, så trækker det opad. Sød lille historie, og nogle små finurlige indslag. Specielt Ian Holm bærer så at sige resten af holdet udover rotten, og bringer kvalitet ind i historien. På trods af at han bare lægger stemme til chefen, så bringer han noget helt specielt med hans fabelagtige stemme, som et ekstra krydderi så at sige. Det er helt klart en kokkehue oven i filmen ;).

Dog virker det åndsvagt, og ser latterligt ud at remy rotten styrer kokken ved at hive ham i håret. Kan godt se at man ikke kunne lade Remy lave maden sådan helt frit, men denne løsning ser akavet ud på lærredet

Gravatar

#33 filmz-isaac 16 år siden

Remy er ualmindeligt sød at se på. Men Ratatouille har desværre det der "blockbuster" skær over sig. En film der er skabt for primært at lave penge til disney. Den fanger godt, dog er den ualmindeligt amerikaniseret på så mange steder. Den fuldstændigt stereotype beskrivelse af franskmændene, og den klassisk amerikanske falde på halen komedie, og "helten" der udsættes for den ene fare mere farlig end den anden fare.
Man prøver på at menneskeligegøre rotterne, og det virker også helt. Desværre er den ikke kørt helt igennem, men strander sådan lidt midt imellem. Sådan lidt: Vi vil gerne "menneskeligegøre den", men alligevel ikke give den for stærk en personkarakter da det er en komedie. Det jeg nævnte før med amerikanske films fejl. Overfladisk hvis man går helt i dybden.

Den får 4/6 kokkehuer ;).

Ps bær over mig. Jeg er amatør til at skrive anmeldelser.
Gravatar

#34 Spanner 16 år siden

Jeg tror at de fleste Disney film er lavet primært for at tjene penge til Disney
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#35 Pytter 16 år siden

Mesterlig film! En født klassiker. Klart en af de stærkeste disneyfilm.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#36 Spanner 16 år siden

Jeg ville nok kalde det en Pixar film selv til trods for at Disney har købt sig ud af problemerne med deres manglende evne til at lave tegnefilm
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#37 filmz-zanoan 16 år siden

Er helt enig med hvad mange har sagt indtil videre - helt klart en af Pixar/Disneys bedste film indtil videre, hvis ikke den bedste (er lidt lang tid siden jeg har set nogle af de ældre).

Vil glæde mig til at eje den på DVD (eller hvad det bliver til, til den tid..). Om ikke andet vil jeg sige, at hvad amerikanernes holdning til franskmændene angår - så tror jeg generelt at den er ret delt blandt mange nationer og ikke kun USA for den sags skyld. Dette gjorde også selve humoren ekstra sjov, fordi du kan forholde dig til det og forstå ironien i det uden for den sags skyld at være fordømmende over for Frankrig.

5+/6, er MEGET tæt på at give den 6. Er mest af alt glad for, at den faktisk IKKE var så hylende sjov som de ellers plejer at være, hvilket i høj grad gav plads til en bedre historie der var dybere og mere pletfri (dermed ikke sagt den ikke var sjov, for det var den, utvivlsomt).
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#38 filmz-B|aze 16 år siden

Var ikke videre imponeret, god historie, men slet ikke nok humor. Ja ok, kokke scenen er sjov men jeg synes generelt der var for langt mellem grinene. Sammenlignet med Find Nemo og Toy story, er den slet ikke særlig sjov. Synes det hele blev lige lovligt sentimitalt til sidst
3/6
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#39 BN 16 år siden

jeg fatter ikke dem, der ikke synes der var nok humor i filmen. Jeg måtte virkelig grine utallige gange både i første del af filmen, midterstykket og sidste del af filmen.

SPOILER

Specielt musenes håndtering af sundheds-inspektøren og den fyrede kok, da disse kom i vejen, var alle pengene værd. Og da byens meget kritiske mad-skribent mentalt bliver sparket tilbage til sin barndom og moderens madlavning! hehe, genialt!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#40 elwood 16 år siden

#39 synes også det var ret genialt, at hans ansigtskulør så bagefter havde ændret sig, for at illustrere at han var en glad mand.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: