“Ratatouille” er uden tvivl årets mest charmerende familiefilm. Instruktøren Brad Bird har skabt den ideelle familiefilm, som vil appellere til både børn og voksne med sin visuelle komik og fuldstændig afvæbnende fortælleglæde. Hver eneste scene og hvert eneste billede er i sandhed en lille perle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-zanoan 16 år siden

Meget velskrevet anmeldelse, stor ros til Flaming Homer.

Vil glæde mig til at se filmen.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#12 mr gaijin 16 år siden

Dejlig film. En stor nydelse fra ende til anden. Hvorfor bliver der lavet så meget lort til børn, når man kan gøre det så godt som her? Man kan mærke at Pixar selv tror på filmmagien, og de skaber den omhyggeligt detalje for detalje og med en velfortalt historie.

Normalt bryder jeg mig ikke om det sentimentale og sukkersøde, men Pixar er fuldkommen klar over, hvad de gør. De pakker alting ind i en blød og behagelig atmosfære, og de gør det enormt godt. Det bliver ikke klistret og ubehageligt, men derimod en dejlig og hyggelig filmverden at besøge. De fanger det romantiske og hyggelige ved Paris og atmosfæren ved en klassisk gammel restaurant. Jeg følte mig lidt som barn igen, der så en af de klassiske Disney-film.

8-9/10
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#13 filmz-Narniabæver 16 år siden

Pixar's bedste film.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#14 mr gaijin 16 år siden

En tilføjelse:

Det er en stor lettelse at vide, at filmen af afrundet og afsluttet, når det er Pixar, der står bag. Der kommer ikke en million fortsættelser. Alle de gode kreative ideer spiller sig ud i en film. Resten af de halvdårlige og lunkne ideer sorteres fra som kedelige æbler i et femstjernet køkken. Integritet er lækkert.

#13 Ud fra din skala der går fra 5/10 til 10/10 vil jeg også give den 10/10 ;)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#15 erikjust 16 år siden

Det er en stor lettelse at vide, at filmen af afrundet og afsluttet, når det er Pixar, der står bag. Der kommer ikke en million fortsættelser.


De lavede Toy Storie 2 så en forsættelse er det da blevet til, men i modsætning til mange forsættelser der er (for og sige det mildt) lige til skraldespanden, så brillere pixar også her.

Når jeg ser film som Toy story 1 og 2, Bugs life, monster inc og alle de andre lækkerier fra pixar, så kan jeg godt fra tid til anden ønske at det var DEM der stod bag film som Transformers og ligne.

Jo det kan godt være Pixar for det meste laver børene og familie film, men de kan så tilgengel finde ud af og smække en historie og et plot sammen langt bedre, end de fleste andre firmaer der laver så kaldte "action film" kan.

Alt hvad jeg kan sige er Ratatouille holder hele vejen igennem, og det eneste ærlige er at andre firmaer ikke vil ta ved lære af Pixars eksempel.
Gravatar

#16 filmz-Kuja 16 år siden

Har lige set den, og der er ikk så meget andet at sige end: Genial på alle måder man kan forestille sig! Brad Bird er den bedste!
Gad vide hvad der ville komme ud af det hvis Pixar lavede en film der var til voksne?
Gravatar

#17 mr gaijin 16 år siden

#15 Ja, de lavede Toy Story 2. Men de havde også en historie til den. De fortynder ikke deres franchise med ligegyldige fortsættelser. Jeg kan også forestille mig en fortsættelse til The Incredibles, da der er en del muligheder for endnu en god historie. Men ikke til Ratatouille. Ratatouille-historien er fortalt med den ene film.

#16 Jeg er egentlig meget glad for, at de sætter børn/familier som deres målgruppe. Der laves alt for meget lort til den målgruppe. Hvis ikke det var for talenter som Pixar eller Miyazaki Hayao, ville jeg græmmes over at skulle slæbe mine fremtidige børn i biffen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#18 erikjust 16 år siden

#15 Ja, de lavede Toy Story 2. Men de havde også en historie til den. De fortynder ikke deres franchise med ligegyldige fortsættelser. Jeg kan også forestille mig en fortsættelse til The Incredibles, da der er en del muligheder for endnu en god historie. Men ikke til Ratatouille. Ratatouille-historien er fortalt med den ene film.


Der kan altid laves forsættelser, men sværhedsgraden for at lave en ordtenlig forsættelse skifter bare mellem de forskællige film.
Man KAN godt lave en forsættelse til Rataouille, men som du selv har sagt ville det være ufatteligt svært og få til og virke overbevisende, så det er nok bedst og lade være frem for at komme til og lave en omgang tyn pis.

#16 Jeg er egentlig meget glad for, at de sætter børn/familier som deres målgruppe. Der laves alt for meget lort til den målgruppe. Hvis ikke det var for talenter som Pixar eller Miyazaki Hayao, ville jeg græmmes over at skulle slæbe mine fremtidige børn i biffen.


Desvære stopper Hayao Miyazaki snart hans næste film bliver hans sidste som han vil direkte stå for.
At der laves meget lort inden for familie og børnefilm er sandt, uheldigvis kan det samme desvære siges for næsten samme antal voksen og unge film.
Flere og flere film der udgives i dag er simpelthen ikke værd og bruge penge på hverken til en biograf billet eller til DVD.

Og folk undre sig over hvorfor downloadingen stiger, det er meget enkelt fordi de fleste af de så kaldte vidunder film som War of the worlds og Transformers simpelthen er for dårlige til andet.
Gravatar

#19 filmz-Kadann 16 år siden

#18 -

Bare fordi filmselskaberne laver skidte film, kan jo ikke retfærdiggøre ulovlig kopiering. Vil folk sende en besked til Hollywood om at de skal lave bedre film, må de jo bare lade være med at gå i biografen og købe filmene på DVD.

Faktum er jo, at både Transformers og War of the Worlds har tjent gode penge, så mon ikke der er nogen derude der synes at filmene er gode, fordi pengene opstår jo ikke af sig selv. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#20 mr gaijin 16 år siden

#18 Lige siden "Mononokehime" har Miyazaki Hayao sagt, at han stopper med at lave film. I stedet bliver han ved med at lave det ene mesterværk efter det andet. Det er som om han er afhængig af at lave fremragende film :)
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: