Respekt til projektet “The Revenant”, der ikke bare leger survivor, men ér det. Føles som. Når den efterladte natur-nedbrudte ånder ind og ud for at rejse sig og vende tilbage, så kan det mærkes. Kameraet dugger langsomt til. Han lever. Ånder, der bliver til tågen over det klippegolde landskab, der ser til og ser på den bedste film, som DiCaprio, Iñárritu og Lubezki har medvirket til. Jeg rejser mig igen og bliver stående for de bedste til film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 8 år siden

Paradoks hvorledes? Altså; hvis man nu lige fokuserer på selve filmen, er det vel en ganske passende titel? Manden bliver jo voldtaget af en HUN-bjørn;-D (analyser DÉN - feminister!)
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 Driver 8 år siden

Er det med vilje, du laver så mange referencer til andet tv og andre film?
Fx, forstår jeg ikke helt, at du nævner Matt Damons rejse til/fra Mars uden at tilføje, du hentyder til The Martian og generelt er jeg ikke meget for alle disse popkulturelle referencer, for du overforbruger dem jo i en anmeldelse som denne, hvor din benovelse måske også løber en kende af med dig. Jeg havde fx med glæde overnatten i en død hest, hvis jeg fik det for det, som DiCaprio får, taler vi derimod om Tom Cruise, der hænger på siden af et fly, der letter i MI:5, så smider jeg også gerne respekt-kortet, helt sikkert! Men for at kravle ind i en udhulet hest? Der skal mere til.
Og drillende Birdman-trommer?! Jeg håber da godt nok ikke, der er jazz-trommer med i denne film!
Det til trods, så ser jeg frem til at se den.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#3 David Munch 8 år siden

Darn, nu er jeg jo NØD til at se den i bio...!
Gravatar

#4 Therewillbeblod 8 år siden

Puuhha jeg glæder mig til at se den her!
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#5 gladiator 8 år siden

Rigtig fin film. Mesterværk? Nej, der mangler den sidste halve time noget som gør, at den ikke bare bliver en blockbuster.

Men Leo får sgu nok sin Oscar, og det virker fortjent. Kan ikke huske om Hardy er nomineret for bedste birolle, men det burde han.

Ellers imponerende historie, når man læser hvad den er baseret på. Hugh Glass var en badass!
Gravatar

#6 Geekalot 8 år siden

Bryan Cranston i “Trumbo”
Matt Damon i “The Martian”
Leonardo DiCaprio i “The Revenant”
Michael Fassbender i “Steve Jobs”
Eddie Redmayne i “Den danske pige”

Har kun ser The Martian af dem her, men ja umiddelbart får leo nok sin snart fortjente oscar :)
Gravatar

#7 cain 8 år siden

Lige så elendig film som Birdman
Gravatar

#8 Stetso-G 8 år siden

Fin anmeldelse. Men har du ikke glemt Tom Hardy? Han bærer godt nok også sit læs for at denne film lykkedes. Han er nærmest i ét med naturen, hvad angår dens grumhed, men alligevel kommer man næsten til at få sympati med eller i det mindste forstå hans bevæggrunde. Det kræver alligevel nogen skuespilsmuskler.
Gravatar

#9 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#8 Jo, mange (flere) ting, jeg gerne ville skrive om vedr. den her film. Hardy er et bæst af en skuespiller ment på den mest respektfyldte måde. Hvilket egentlig gør DiCaprios præstation endnu mere vild, at han kan spille op til og imod Hardys voldsomhed.
Gravatar

#10 PippendeHans 8 år siden

#9 Hvis du har mange flere ting, du gerne ville skrive, hvorfor så ikke lave en længere anmeldelse?

Skriv ny kommentar: