Glimrende er også Michael Shannon som naboens psykisk syge søn, hvis vanvid hovedsagligt synes at bestå i, at han sætter ord på de tanker, som alle andre undertrykker. Vi fornemmer et spirende opgør med den småborgerlige tilværelse, men dette er 50’ernes indelukkede USA, og muligheden for at begå oprør er knap nok tilstede i personernes bevidsthed. Her tilpasser man sig eller går under.

Takket være en særdeles kompetent instruktion af Mendes, betagende fotografering af Roger Deakins, et neddæmpet, men effektivt score af Thomas Newman samt ikke mindst nogle fremragende skuespilpræstationer bliver “Revolutionary Road” til en hård, sønderrivende, men også formidabel oplevelse. Hvis man havde håbet på et nyt superromantisk parløb mellem Winslet og DiCaprio, vil filmen utvivlsomt føles som et slag i ansigtet, men selvom det ikke ligefrem er sød musik, der spilles, så ringer tonerne med en rystende kraft. Hvis det her var, hvordan tingene til syvende og sidst ville være endt for “Titanic”s Jack og Rose, var det måske meget godt det samme, at skibet gik ned i første omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 pulse83 14 år siden

#30 Ja, fordi det er jo kun gode film der vinder priser! ;)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#32 Nicki52 14 år siden

pulse83 (31) skrev:
#30 Ja, fordi det er jo kun gode film der vinder priser! ;)

Ja, men meget små udulige priser.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#33 aero 14 år siden

#30 meget muligt det er det, du mener, men to be fair det var ikke det, du ordret skrev ;) Og det er også meget muligt, du aldrig ville kunne lide denne film, men din gennemgang af handlingen i #21 viser bare, at du ikke har forstået noget af filmen punktum

Og btw jeg tror, du har misforstået #31's sarkasme
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#34 lagoni 14 år siden

Nicki52, nu skal jeg lige være med: du siger du ved mere end en almindelig dreng burde fordi du ser mange dramafilm? der vil jeg så mene at livserfaring yderst sjældent kan komme fra film, så må give andre ret i at man nok bedre kan værdsætte/relatere til denne film når man er ældre/mere livserfaren.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#35 Nicki52 14 år siden

Stop nu, I vil ikke forstå mig. I kan godt hvis I vil, men det vil I ikke, for I analysere konstant det jeg skriver. Altså, min mening at filmen er dårlig er fordi der sker alt for meget på så kort tid.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#36 lagoni 14 år siden

#35 - jeg kan sagtens se nogen har været lidt efter dig og måske unødigt tolket lidt meget, men når du som her kommer med udtalelser som mange nok er uenige i, må man (desværre?) også forvente lidt debat. Det er ikke noget du skal tage personligt, folk vil bare gerne prøve forstå hvad du mener - også selv om du mener vi ikke vil kunne forstå det.

Lige i #34 ville jeg egentlig mest bare se om jeg havde forstået din udtalelse rigtigt, da din grammatik gjorde det lidt uklart for mig. Hvis jeg så har forstået rigtigt, er jeg meget uenig med dig, men vi har jo alle ret til at mene noget forskelligt. Sådan er det nu engang på nettet (og i livet), det er ikke alle der kan være enige :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: