Omsider er de forlængede og forbedrede udgaver af Peter Jacksons “Ringenes herre”-film ude på Blu-ray, og der er utallige gode grunde til at investere i en af årets mest ventede udgivelser – ikke mindst kvaliteten af trilogiens blændende begyndelse, “Eventyret om ringen”, og sagaens næsten perfekte punktum, “Kongen vender tilbage”. Ganske vist medfølger intet nyt ekstramateriale, men her er timevis af exceptionelle dokumentarer, som man aldrig bliver træt af at gense. Jeg har dog aldrig været forgabt i seriens midterdel, “De to tårne”, og det er svært at ryste følelsen af, at filmene godt kunne have set en anelse bedre ud i HD. Derfor ender boksen ikke med at få topkarakter, men uanset om man er fan eller ej, er der absolut ingen vej uden om denne fantastiske udgivelse.
#31 BN 13 år siden
Hvor? ... Tjah, f.eks. på filmz.dk. ;-)
Den bliver ofte kaldt det svageste kapitel i trilogien.
Eksempler:
The Insider (i sin anmeldelse): "Jeg har dog aldrig været forgabt i seriens midterdel, "De to tårne""
Twister (i #2): "anden kapitel er også for mig det svageste"
Lord Beef Jerky: "De ændringer Peter Jackson foretog med The Two Towers fungerer slet og ret ikke, og derfor er jeg helt enig med anmeldelsen. Det er det svageste kapitel, hvor kun enkelte dele kommer op på afslutningen og begyndelsen."
(P.S. Deres udtalelser må naturligvis betegnes som en gang himmelråbende sludder .... hvis ikke lige det var for den kendsgerning, at det jo er deres mening, de giver udtryk for, hvorfor det alligevel ikke er noget sludder!) ;-)
#32 BN 13 år siden
100 procent enig.
Jeg kunne ikke selv have sagt det bedre! Jeg har det helt på samme.
Det er utroligt godt og præcist skrevet, og jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger.
Jeg havde ikke selv tænkt på det med Sam, men du har fuldstændig ret: Han er en forandret mand med en helt ny selvtillid, der sætter ham i stand til at tage initiativer og skride til handling.
#33 BN 13 år siden
#34 Patriarch 13 år siden
#35 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#36 Patriarch 13 år siden
#37 elwood 13 år siden
men self. det kun, hvis man vil ha danske undertekster at det er et problem.
Børnefamilier eller folk der bare generelt, vil ha det på på dansk.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#38 Babo84 13 år siden
Okay, der var tre? ;) men det gør da ikke filmen ligefrem undervurderet i den brede sammenhæng? Synes ikke det er det rette udtryk.
#39 Batsy 13 år siden
Og vi er vidste helt enige
#40 iceage 13 år siden