Omsider er de forlængede og forbedrede udgaver af Peter Jacksons “Ringenes herre”-film ude på Blu-ray, og der er utallige gode grunde til at investere i en af årets mest ventede udgivelser – ikke mindst kvaliteten af trilogiens blændende begyndelse, “Eventyret om ringen”, og sagaens næsten perfekte punktum, “Kongen vender tilbage”. Ganske vist medfølger intet nyt ekstramateriale, men her er timevis af exceptionelle dokumentarer, som man aldrig bliver træt af at gense. Jeg har dog aldrig været forgabt i seriens midterdel, “De to tårne”, og det er svært at ryste følelsen af, at filmene godt kunne have set en anelse bedre ud i HD. Derfor ender boksen ikke med at få topkarakter, men uanset om man er fan eller ej, er der absolut ingen vej uden om denne fantastiske udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 12 år siden

Babo84 (30) skrev:
BN

Mener du at 2'eren er undervurderet? Hvor? ;)


Hvor? ... Tjah, f.eks. på filmz.dk. ;-)

Den bliver ofte kaldt det svageste kapitel i trilogien.

Eksempler:

The Insider (i sin anmeldelse): "Jeg har dog aldrig været forgabt i seriens midterdel, "De to tårne""

Twister (i #2): "anden kapitel er også for mig det svageste"

Lord Beef Jerky: "De ændringer Peter Jackson foretog med The Two Towers fungerer slet og ret ikke, og derfor er jeg helt enig med anmeldelsen. Det er det svageste kapitel, hvor kun enkelte dele kommer op på afslutningen og begyndelsen."

(P.S. Deres udtalelser må naturligvis betegnes som en gang himmelråbende sludder .... hvis ikke lige det var for den kendsgerning, at det jo er deres mening, de giver udtryk for, hvorfor det alligevel ikke er noget sludder!) ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 BN 12 år siden

LasseUk (24) skrev:
Mht. "alle de mange slutninger" så kan man efter min mening ikke slutte af med en 5 endsige 10 minutters slutning. Det virker som om alle, undtagen Peter Jackson, har glemt at det er et værk på sammenlagt 12 timer. Man er nødt til at få bundet alle trådende sammen til sidst.


100 procent enig.

daneimp (25) skrev:
ingen af filmene kan stå alene. For mig er Ringenes Herre indbegrebet af hvad film skal være!


Jeg kunne ikke selv have sagt det bedre! Jeg har det helt på samme.

daneimp (25) skrev:
Fordi når man har brugt omkring 10 timer på ÉN samlet fortælling så er 20 minutters afslutning BESTEMT ikke for meget forlangt! Det ikke bare afslutter historien men afrunder den! Som Frodo selv siger: "How do you pick up the threads of and old life? how do you go on? when you begin to understand... there is no going back". Selvfølgelig skal vi se hvordan Frodo tackler den efterfølgende situation - Ved godt det er en eventyrfilm og helten normalt lever lykkeligt til sine dages ende, men netop Ringenes Herre er så vedkommende, fordi den skildrer virkelig menneskelig psykologi, hvor fantasyelementerne er der for at støtte historien. Det er præcis den samme situation som vi ser i slutningen af The Hurt Locker (den film var kedelig, efter min mening og det var kun slutningen, som gjorde den værd at se).

Hvorfor skal vi se Sam blive gift? Tjo fordi Sam er indbegrebet af betingelsesløs venskab, han er den ven vi alle har brug for og han skal fandeme også have sin belønning! Men for mig er det selve karakterudviklingen, hvor Sam i starten af den første film anser sig selv som et fjols, men hvor han har været så mange ting igennem at han har så meget selvtillid at han uden problemer kan score Rose ;) Og så er selve bryllupsscenen bare et skønt smil på læben, hvor vi får følelsen af retfærdighed og indkassering af belønning :)


Det er utroligt godt og præcist skrevet, og jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger.

Jeg havde ikke selv tænkt på det med Sam, men du har fuldstændig ret: Han er en forandret mand med en helt ny selvtillid, der sætter ham i stand til at tage initiativer og skride til handling.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 BN 12 år siden

BN (32) skrev:

Jeg kunne ikke selv have sagt det bedre! Jeg har det helt på samme måde.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 Patriarch 12 år siden

Nogen der ved om udgaven på amazon.co.uk har danske subs?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#35 elwood 12 år siden

Det har den ikke.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#36 Patriarch 12 år siden

fail
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#37 elwood 12 år siden

Undrede mig også over at bruce bestilte sin fra coolshop, men ja det her var grunden.

men self. det kun, hvis man vil ha danske undertekster at det er et problem.

Børnefamilier eller folk der bare generelt, vil ha det på på dansk.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 Babo84 12 år siden

BN

Okay, der var tre? ;) men det gør da ikke filmen ligefrem undervurderet i den brede sammenhæng? Synes ikke det er det rette udtryk.
Gravatar

#39 Batsy 12 år siden

BN (19) skrev:
FOTR: 10/10
TTT: 10/10
ROTK: 10/10

Den samlede trilogi: 10/10


Og vi er vidste helt enige
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#40 iceage 12 år siden

Har selv Ringenes herre special Extended Edition på dvd ville faktisk gerne ha den på Blå men da jeg hørete at film et skulle ha et grønliget skære i billede hele filmen igennem og man skal betale 600/700 kr for den ja for mig vil jeg sige til den pris skal det bare være i orden og nu er det 5 gang den udkommer så kan man vist snart ikke koge mere på den film men helt sikker fed film og er klart værd at eje.
iceage

Skriv ny kommentar: