Omsider er de forlængede og forbedrede udgaver af Peter Jacksons “Ringenes herre”-film ude på Blu-ray, og der er utallige gode grunde til at investere i en af årets mest ventede udgivelser – ikke mindst kvaliteten af trilogiens blændende begyndelse, “Eventyret om ringen”, og sagaens næsten perfekte punktum, “Kongen vender tilbage”. Ganske vist medfølger intet nyt ekstramateriale, men her er timevis af exceptionelle dokumentarer, som man aldrig bliver træt af at gense. Jeg har dog aldrig været forgabt i seriens midterdel, “De to tårne”, og det er svært at ryste følelsen af, at filmene godt kunne have set en anelse bedre ud i HD. Derfor ender boksen ikke med at få topkarakter, men uanset om man er fan eller ej, er der absolut ingen vej uden om denne fantastiske udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Bruce 12 år siden

#40 det med at den er grønlig skal du ikke ligge for meget i den er tonet ganske udmærket og mange af de screenshots som var fremme tidligere var decideret falske og ligner slet ikke du kan helt sikker få udgivelsen om 2-3 måneder til halv pris du skal blot være tålmodig nu har jeg tabt tråden fordi der ikke er nogle pauser i min tekst så hvis du også har så hop tilbage til start og prøv igen ellers kan jeg lige kopiere det jeg allerede har skrevet og så starter starten her istedet det med at den er grønlig skal du ikke ligge for meget i den er tonet ganske udmærket og mange af de screenshots som var fremme tidligere var decideret falske og ligner slet ikke du kan helt sikker få udgivelsen om 2-3 måneder til halv pris du skal blot være tålmodig
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#43 BN 12 år siden

Babo84 (38) skrev:
men det gør da ikke filmen ligefrem undervurderet i den brede sammenhæng?


Jamen, hvis det kan glæde dig, kan jeg da skære det ud i pap:

Relativt mange (ikke "alle" eller "de fleste") har det med at udpege 'The Two Towers' som trilogiens svageste kapitel; ofte alene fordi det er den mellemste film:

"Trilogiens 2. kapitel vil for mange altid være det svageste led da filmen hverken har en start eller slutningen." http://www.filmmusic.dk/?side=hiscore&score_id...

"Midterdelen i Tolkiens The Lord of the Rings er den klart svageste del, både som roman og som filmen The Lord of the Rings: The Two Towers ..." http://www.planetpulp.dk/?p=16793

"De to tårne lider under at være et midterværk imellem en begyndelse og slutning" http://www.cinemazone.dk/review.asp?id=2102&ar...

"That being said, The Two Towers is -- as is the case with the middle section of J. R. R. Tolkien's epic -- the weakest link in the chain, due primarily to a broken fellowship" http://www.shakingthrough.net/movies/reviews/2002/...

Dette skal ikke forveksles med, at de pågældende skribenter ikke kan lide filmen, for det kan de. Det jeg ikke forstår, er at man finder 'The Two Towers' svag, bare fordi det er den mellemste film, og - i nogle tilfælde - fordi den skildrer et (geografisk) splittet Broderskab eller "Fellowship" og således har flere handlingstråde.

Når 'The Two Towers - Extended edition' er så stærk en film som den er, bliver det i mine øjne irrelevant, at der er en film FØR den og en film EFTER den (og at Broderskabet er splittet); ikke mindst i betragtning af, at der jo netop ikke er tale om en selvstændig fortælling, men om midterstykket i én eneste lang film, som kun er delt i tre dele af rent tidsmæssige årsager, eller for ikke at virke som en for stor mundfuld.

Babo84 (38) skrev:
Synes ikke det er det rette udtryk.


Well ... i forhold til min egen opfattelse af filmen kontra visse andres ditto, så ER det altså det rette udtryk. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#44 Popeye 12 år siden

... men hvem end, der valgte at gøre dværgen Gimli og elveren Legolas til omvandrende punchlines, bør få revurderet sin humor.


Enig. Dét alene trækker filmene ned på et middelmådigt niveau (specielt 2'eren).
Paradoksalt nok mangler disse film faktisk en god portion humor.
...and then some
Gravatar

#45 Batsy 12 år siden

Popeye (44) skrev:
Enig. Dét alene trækker filmene ned på et middelmådigt niveau (specielt 2'eren).
Paradoksalt nok mangler disse film faktisk en god portion humor.


Synes humoren dog er dejlig god og hjertevarmende
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#46 Babo84 12 år siden

BN

Nu skal vi vel ikke fluekneppe udtrykket.. Jeg vil ikke bruge ordet undervurderet om en fim, der har fået så flotte anmeldelser, oscar-nomineringer og indtjent hav af penge. Og meget mere. Den er ikke just vurderet for lavt?
Gravatar

#47 BN 12 år siden

Babo84 (46) skrev:
BN

Nu skal vi vel ikke fluekneppe udtrykket.. Jeg vil ikke bruge ordet undervurderet om en fim, der har fået så flotte anmeldelser, oscar-nomineringer og indtjent hav af penge. Og meget mere. Den er ikke just vurderet for lavt?


Hmm ... Jeg har ellers lige forklaret dig, at det ikke var den generelle modtagelse af filmen, jeg sigtede til, men at jeg undrer mig over, at en vis skare filmfans finder 'The Two Towers' svag af ovennævnte årsager.

Når jeg på internettet støder på sammenlignende kritik af de tre LOTR-film (altså kritik hvor de tre film holdes op mod hinanden), er det som oftest 'The Two Towers' der får hug. Og da de pågældende kritikere vurderer filmen lavere end mig, ja, sætter karakteren under hvad JEG synes filmen fortjener, så finder jeg da, at det er en undervurdering - hvad skal jeg ellers kalde det?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#48 Babo84 12 år siden

#47

Jeg forstår godt hvad du mener nu. Men udtrykket undervurderet hænger ikke helt sammen med den opfattelse, jeg har af udtrykket.

Så fordi andre dømmer den under dig (under 10) så er filmen..... undervurderet? :) Ja okay. Den har jeg ikke hørt om før. Jeg bruger mere udtrykket, når en god film ikke har fået den rette behandling og modtagelse, som den måske burde. En film, der er vurderet for lavt, og en film, som man ikke umiddelbart tillægger den store værdi (som tiden indimellem retter op på i nogle tilfælde).

Gravatar

#49 BN 12 år siden

Babo84 (48) skrev:
#47

Jeg forstår godt hvad du mener nu. Men udtrykket undervurderet hænger ikke helt sammen med den opfattelse, jeg har af udtrykket.

Så fordi andre dømmer den under dig (under 10) så er filmen..... undervurderet? :) Ja okay. Den har jeg ikke hørt om før. Jeg bruger mere udtrykket, når en god film ikke har fået den rette behandling og modtagelse, som den måske burde. En film, der er vurderet for lavt, og en film, som man ikke umiddelbart tillægger den store værdi (som tiden indimellem retter op på i nogle tilfælde).


Jeg prøver igen: 'The Two Towers' har mange steder (læs: hos RELATIVT mange filmfans) et omdømme som trilogiens svageste kapitel, bl.a. fordi den er et midterstykke og fordi den har flere handlingstråde. At se og bedømme filmen i et sådant lys, er i mine øjne en undervurdering af den, fordi jeg ikke finder det tilstrækkeligt begrundet, at disse ting forringer oplevelsen eller kvaliteten af den i forhold til 'The Fellowship of the Ring' og 'The Return of the King'.

Og jeg kritiserer ikke, at nogle på det nævnte grundlag giver 'The Two Towers' under 10 (8 og 9 er jo også rigtigt flotte karakterer). Nej, i den sammenhæng vil jeg kritisere, at der er RELATIVT mange der kun giver den middelkarakter, såsom Lord Beef Jerky, der giver den 6/10.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 Lord Beef Jerky 12 år siden

BN, jamen The Empire Strikes Back er som mellemledet også den film i den originale Star Wars trilogi, der står uden en decideret start og slutning... alligevel anser de fleste den, som den stærkeste i trilogien. Med andre ord - det er bestemt ikke derfor, at jeg anser The Two Towers som den svageste af filmene. Det er dens ujævne tempo, de sære tilføjelser af Peter Jackson og Gimli reduceret til comic relief. Med 6/10 i karakter anser jeg den dog stadig som en god film, men der er sateme langt til de to andre film i mine øjne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: